Hai,
Ik heb een Abit KR7A-RAID (met onboard hpt372 raid controller) en daarop 2x een Maxtor 6L060J3 harrdisk aangesloten. De harddisk zijn aangesloten op IDE3 en IDE4 (deze worden gebruikt voor RAID) beide harrdisk staan ingesteld als MASTER. Ok, alles volgens de handleiding dus!
Ik booten CTRL-H netjes raid 0 ingesteld, win2k installen (sp2 - slipstreamed) F6 tijdens eerste hardware detectie en RAID-controller drivers van bijgeleverde floppy geladen. Ging allemaal goed!
Na echter een 3com netwerkkaart en SB Live Value geluidskaart te hebben bijgestoken begint hij tijdens de boot te `zeuren` dat hij 1 van de 2 harddisk niet kan vinden
. Ik maar weer die kaarten eruit, zelfde error (Leek me al beetje onzinnig dat het aan die onschuldige kaartjes lag.) Ik heb al van alles geprobeerd, harddisk omwisselen evenals kabels, geen effect. Harddisk op normale IDE1 controller aangesloten, ook niets! Steeds wil 1 van de twee harrdisk niet gedetecteerd worden. Hij zegt dan gewoon dat er niets is aangesloten (Ja, steeds dezelfde hdd.), hij draait echter wel want hij is warm.
Is hij/zij (
) nu dood??????
Kan dat zomaar?
BIOS reset wil ook niet helpen...
BIOS/Controller flashen misschien? Nog maar niet gedaan omdat het wel gewerkt heeft...
Hoop dat jullie het weten, want dit is niet lachen
Ik heb een Abit KR7A-RAID (met onboard hpt372 raid controller) en daarop 2x een Maxtor 6L060J3 harrdisk aangesloten. De harddisk zijn aangesloten op IDE3 en IDE4 (deze worden gebruikt voor RAID) beide harrdisk staan ingesteld als MASTER. Ok, alles volgens de handleiding dus!
Ik booten CTRL-H netjes raid 0 ingesteld, win2k installen (sp2 - slipstreamed) F6 tijdens eerste hardware detectie en RAID-controller drivers van bijgeleverde floppy geladen. Ging allemaal goed!
Na echter een 3com netwerkkaart en SB Live Value geluidskaart te hebben bijgestoken begint hij tijdens de boot te `zeuren` dat hij 1 van de 2 harddisk niet kan vinden
Is hij/zij (
BIOS reset wil ook niet helpen...
BIOS/Controller flashen misschien? Nog maar niet gedaan omdat het wel gewerkt heeft...
Hoop dat jullie het weten, want dit is niet lachen
Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!