vierkant uit plexiglas. hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51710

Topicstarter
Ik wil een soort L-vormig window in mijn kast.

mijn idee. een vierkant stuk plexiglas(laten we beginnen met acryl) halen en daaruit een vierkant halen zodat ik die L vorm krijg.

Maar hoe krijg ik dat vierkantje er nu uit? met het stenly mes zal niet gaan lukken denk ik. en zagen gaat toch niet zo best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Decoupeerzaag, zaagje met fijne zaagtanden en langzaam zagen want anders smelt het weer aan elkaar.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Er bestaat zo'n mooi apparaatje en dat heet een dremel. Het perfecte modgereedschap. Voor plexiglas moet je hem wel heel langzaam laten draaien anders smelt je plexi.
Ow btw als je een echte dremel te duur vind kan je ook van die namaakdingen kopen. De kijkshop heeft zowel de echte als een ferm. Ik heb een ferm met flexibele slang en die flex slang is echt heel flex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op vrijdag 26 april 2002 23:15 schreef 3xhaas het volgende:
Voor plexiglas moet je hem wel heel langzaam laten draaien anders smelt je plexi.
Op vrijdag 26 april 2002 23:14 schreef laupro het volgende:
Decoupeerzaag, zaagje met fijne zaagtanden en langzaam zagen want anders smelt het weer aan elkaar.
.. ;( tis al laat ja...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16876

met een pizza slicer... nee zonder dollen gewoon ff een stuk goede tape halen afplakken zodat je mooi recht kunt zagen en dan een figuur zaagje (kost net niets bij de hubo) of een dremel maar als je die niet kunt lenen zou ik hem niet zo nel kopen zijn best wel duur. mischien kun je ze wel huren bij gamma of zo trouwens. Het lijkt mij alleen lastiger om het rubber mooi strak in de hoek te krijgen. alhoewel ge tog ergens een begin en een eind moet hebben, mischien verstek snijden en dan daar hechten of zo...succes ermee wel vet idee, damn heeft iemand al geprobeert een (joden) ster te maken.

P.S. no offense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09-2024
Decoupeerzaag en dremel zijn wel quick maar ook dirty... Voor het fijne werk kun je het beste gewoon met een handfiguurzaagje werken, kost geen drol en je kunt er zeer nauwkeurig mee werken -> geen last van smelten of ruwe kartels.
Werkt ook goed als je iets niet van de rand af wil halen: ergens een gaatje priemen of boren en rest er met de hand uitzagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39307

Op vrijdag 26 april 2002 23:15 schreef 3xhaas het volgende:
Er bestaat zo'n mooi apparaatje en dat heet een dremel. Het perfecte modgereedschap. Voor plexiglas moet je hem wel heel langzaam laten draaien anders smelt je plexi.
Ow btw als je een echte dremel te duur vind kan je ook van die namaakdingen kopen. De kijkshop heeft zowel de echte als een ferm. Ik heb een ferm met flexibele slang en die flex slang is echt heel flex ;)
Eeen dremel is echt het grootste klote gereedschap om plexie mee te zagen ... hiemee krijg je nooit een mooie en zeker geen rechte zaag snede ...
Op vrijdag 26 april 2002 23:14 schreef laupro het volgende:
Decoupeerzaag gaat perfect alleen smelt het bij mij juist aan elkaar als ik een fijn getand zaagje neem .... als je het aan mij vraagt moet je en zo grof mogelijk zaagje nemen en langggzaam lopen :)

SUC6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51684

Met een zaagje: dan moet je grove tanden gebruiken en zo lang mogelijke halen maken.
Met een dremel: hoog rpm, vloeistof koeling en zo veel mogelijk afstand per omwenteling afleggen :)
Ik geef geen garantie op je dremel ivm kortsluiting. Maar het is hoe je het zou moeten doen als je wilt frezen
Pagina: 1