XLR aansluiting op SL1200

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Topicstarter
Misschien een beetje ongewoon op GoT, maar ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik heb sinds kort 2 Technics SL-1200's die ik 2e hands heb gekocht. Deze draaitafel heeft 1 XLR uitgang, terwijl hij volgens mij toch echt stereo zou moeten kunnen trekken. Wat moet ik hier nu mee?
Deze SL1200's hebben trouwens ook nog een mono jack plug om op afstand te starten of te stoppen(dmv de stekker door te verbinden). Heb ik nou een stel rare Technics ofzo?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
xlr op een sl1200??
dan heb je de sl1200 mk1 te pakken ofzo :?

op mijn sl1200mk2 zitten die aansluitingen in ieder geval niet.. gewoon 2 tulpjes een aardedraad en de stroomkabel

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Topicstarter
Nee hoor, heb een MKII. Maar je hebt veel versies. Dit is een reactie van een ander forum:
Nee hoor, je habt waarschijnlijk gemodificeerde draaitafels voor pro gebruik.

Op de xlr plug staat bij elk pootje een nummer:
1= signaal ground/massa
2= signaal rechts
3= signaal links
Als hij tenminste goed is aangesloten.
En dus is hij dan wel degelijk stereo

De afstandsbedienings-aansluiting is waarschijnlijk een mono jack van 3,5 of 6,4 mm en deze sluit je gewoon aan op een drukknopje, moet wel een momentschakelaar zijn dus niet een knopje wat ingedrukt blijft of aan blijft.
tip is 1 kant en sleeve is de andere kant van de maak schakelaar.
1e keer drukken is start
2e keer drukken is stop

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

Jag

Dat is gewoon iemand geweest die een hekel had aan rca connectoren, en terecht, dat zijn ook klote dingen. Absoluut niet geschikt voor professioneel gebruik.

Een XLR connector is dat wel, en je hebt in meerdere uitvoeringen (hij wordt bijvoorbeeld in 5 polige versie gebruikt als DMX kabel), maar dit zal gewoon een drie polige zijn. Een pin is de nul, eentje is fase voor links en nog een fase voor rechts. Alleen kan je nooit weten hoe hij het heeft aangesloten.
Als ik hem gesoldeerd zou hebben, dan zou ik 1 de nul hebben gemaakt, 2 fase links en 3 fase rechts. Wat je het beste kan doen is hem ff openmaken en kijken of je de nul kan herkennen, en dan kan je links en rechts wel gokken en evt omdraaien als je verkeerd gegokt hebt.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Die persoon had dus duidelijk te wienig geld en kon gewoon niet 2 XLR connectors betalen :)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10-2025
Op zaterdag 27 april 2002 00:26 schreef Jag het volgende:
Dat is gewoon iemand geweest die een hekel had aan rca connectoren, en terecht, dat zijn ook klote dingen. Absoluut niet geschikt voor professioneel gebruik.

Een XLR connector is dat wel, en je hebt in meerdere uitvoeringen (hij wordt bijvoorbeeld in 5 polige versie gebruikt als DMX kabel)DMX kan ook als 3 polig uitgevoerd worden :D, maar dit zal gewoon een drie polige zijn. Een pin is de nul, eentje is fase voor links en nog een fase voor rechts. Alleen kan je nooit weten hoe hij het heeft aangesloten.
Als ik hem gesoldeerd zou hebben, dan zou ik 1 de nul hebben gemaakt, 2 fase links en 3 fase rechts. Wat je het beste kan doen is hem ff openmaken en kijken of je de nul kan herkennen, en dan kan je links en rechts wel gokken en evt omdraaien als je verkeerd gegokt hebt.
kijk even of je em open durft te maken dan kun je meestal wel bekijken wat t probleem is of hoe t ding aangesloten is

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Je ziet wel weer wie hier posten ;)
The GotDj crew op #gotdj op irc.tweakers.net

Maargoed. Een xlr uitgang op je 1200 is natuurlijk mooi meegenomen. Maar je hebt er neit zoveel aan op een standaard mixer. Gebruik gewoon de tulps dan kom je er ook wel.

Meer info; 050318****** Ruk, kweet het tel niet eens. :)

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Zoals Jag al melde: wees blij dat die dingen d'r op zitten.

Gewoon ff een paar verloopkabeltjes maken, en je kunt alle kanten op, zonder allerlei vreemde, rare problemen.

De aard-draad moet je nog steeds apart aansluiten op je mengpaneel.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 03:08 schreef DaDaJoker het volgende:

De aard-draad moet je nog steeds apart aansluiten op je mengpaneel.
ehhh..die soldeer ik na aankoop altijd direct aan de nul... :)
Pagina: 1