Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Hmm misschien kan je eveolution een perl scriptje laten uitvoeren, maar daar ben ik niet zeker van.
hmmz....Op vrijdag 26 april 2002 22:27 schreef XTerm89D het volgende:
Ja hoor
Je moet hetvolgende scriptje door je crondeamon elke minuut laten uitvoeren :
code:
1 fortune > ~.signature
Dan stel je als signature file ~.signature in
Kan dat niet op een andere manier?
Beetje lelijke manier lijkt me dit vreet resources van je systeem en als je binnen een minuut een tweede mailtje openklikt heb je nog dezelde
uhm meer event driven ofzo
http://www.mail-archive.com/evolution-hackers@ximian.com/msg00875.html
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
hmzz klinkt goedOp vrijdag 26 april 2002 22:30 schreef moto-moi het volgende:
Evolution kan het zelf nog niet, maar dit is een quick hack, die zou moeten werken, ik heb het zelf trouwens nog niet geprobeerd
http://www.mail-archive.com/evolution-hackers@ximian.com/msg00875.html
alleen die mknod p was dat?
ik weet dat je er device mee aanmaakt voor psaux bijvoorbeeld de c optie erachter enzo maar deze?
man mknod dan maarOp vrijdag 26 april 2002 22:35 schreef Justin_Time het volgende:
alleen die mknod p was dat?
Het commando voor het device is
mknod ./tst p
Dat maakt een FIFO buffer aan, als je dan dit doet
~/xs > ~/tst &
waar xs
fortune
bevat, dan kan je cat ~/tst wat idd een fortune oplevert, maar daarna stopt de taak... ik dacht van in het xs script na fortune terug ~/xs > ~/tst & te zetten, maar als je ~/tst dan leest dan vliegen de fortunes met de miljarden over het scherm
Iemand die weet hoe dit werkt ?
volgens mij is dat niet de bedoeling
uhm waarom laat je het eigenlijk op de background lopen? (&)Op vrijdag 26 april 2002 22:42 schreef XTerm89D het volgende:
Ben er net ff mee aan het prutsen geweest...
Het commando voor het device is
mknod ./tst p
Dat maakt een FIFO buffer aan, als je dan dit doet
~/xs > ~/tst &
waar xs
fortune
bevat, dan kan je cat ~/tst wat idd een fortune oplevert, maar daarna stopt de taak... ik dacht van in het xs script na fortune terug ~/xs > ~/tst & te zetten, maar als je ~/tst dan leest dan vliegen de fortunes met de miljarden over het scherm
Iemand die weet hoe dit werkt ?
hmzz nou het wil niet lukken iemand al su6 ermee gehad?
Verwijderd
Dat je dus een ~/.sig hebt die executable is, en zoiets bevat als:
#!/bin/bash
/usr/bin/games/fortune
Ik weet dat sylpheed geen executable sigs ondersteund, maar ik dacht dat evolution dat wel deed.
Verwijderd
Op vrijdag 26 april 2002 22:42 schreef XTerm89D het volgende:
dan kan je cat ~/tst wat idd een fortune oplevert, maar daarna stopt de taak...
1
| while :; do /usr/bin/games/fortune > buffer; done |
Je maakt een scriptje aan, met deze inhoud (Of een variatie erop
1
2
3
4
5
6
7
8
| #!/bin/bash while true do ( fortune -n 76 -s > ~/.signature ) sleep 1 done |
Dan maak je een z.g. fifo aan, met het commando:
1
| mkfifo ~/.signature |
even chmod +x <naam van scriptje> doen, en daarna het scriptje opstarten met <naam van scriptje> & ,et voila, you're in business
Elke keer als je nu cat ~/.signieuw doet, zal hij een andere fortune pakken
Dit zal hij net zo lang doen, totdat je je computer afsluit, het beste wat je dus kunt doen, is het opstarten van dit scriptje automatisch laten gebeuren, bijv. als je Gnome of KDE opstart, vergeet vooral niet de '&' erachter te zetten! Anders blijft hij wachten totdat het scriptje is gestopt, en dat zal niet gebeuren
hmzzOp zaterdag 27 april 2002 11:33 schreef moto-moi het volgende:
FF mee loopen klooien, en dit werkt
Je maakt een scriptje aan, met deze inhoud (Of een variatie erop)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 #!/bin/bash while true do ( fortune -n 76 -s > ~/.signature ) sleep 1 done
Dan maak je een z.g. fifo aan, met het commando:
code:
1 mkfifo ~/.signature
even chmod +x <naam van scriptje> doen, en daarna het scriptje opstarten met <naam van scriptje> & ,et voila, you're in business
Elke keer als je nu cat ~/.signieuw doet, zal hij een andere fortune pakken
Dit zal hij net zo lang doen, totdat je je computer afsluit, het beste wat je dus kunt doen, is het opstarten van dit scriptje automatisch laten gebeuren, bijv. als je Gnome of KDE opstart, vergeet vooral niet de '&' erachter te zetten! Anders blijft hij wachten totdat het scriptje is gestopt, en dat zal niet gebeuren
Dit is toch gewoon het cron idee?
Ik bedoel het word niet uitgevoerd wanneer je een nieuw bericht begint....
En hier heb je ook helemaal geen fifo voor nodig maar een gewoon bestand zal ook gewoon werken....
Serieus, die translator is echt al geschreven en zorgt ervoor dat de node waaraan je'm hangt (bij. ~/.sig) elke keer als je'm aanspreekt een andere inhoud heeft, en wel in de vorm van een fortune-quote.
Aangezien het linux is (en niet zoiets als translators kent) zou ik het niet weten, ik denk dat de cron oplossing het beste is.
En dit vreet amper tot geen resources hoor, en het lijkt me stug dat je elke minuut een mailtjes stuurt? anders hang je'm op elke seconde ofzo
Rookworst zonder R is ook worst.
Nee, dit is een fifo systeem, heeft helemaal niets met cron te maken.Op zaterdag 27 april 2002 15:32 schreef Justin_Time het volgende:
Dit is toch gewoon het cron idee?
Ik bedoel het word niet uitgevoerd wanneer je een nieuw bericht begint....
I.d.d., maar dit is iets netter vind ik persoonlijkEn hier heb je ook helemaal geen fifo voor nodig maar een gewoon bestand zal ook gewoon werken....
Dat is natuurlijk waar, maar een oneindige lus waarin steeds dingen uitgevoerd worden en waarin geslapen wordt komt toch aardig overeen met het idee achter cron...Op zaterdag 27 april 2002 15:42 schreef moto-moi het volgende:
Nee, dit is een fifo systeem, heeft helemaal niets met cron te maken.
Al was het maar omdat het niet echt naar de schijf wordt geschreven...best een mooie oplossing, al zou een patch voor het mailprogramma nog beter zijn natuurlijkI.d.d., maar dit is iets netter vind ik persoonlijk
* odysseus zit op het moment wat te knoeien met de tabbrowsing-code van Konqueror...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Tja dan krijgen ze maar 2x dezelfde sig lekker belangrijk
maargoed ik vind ximian toch een hele fijne client dus hoop wel dat het in de update komt.
Ik heb net btw gnome + enlightment ondervonden en vind dit echt super!!