Verwijderd

Topicstarter
Avond
Ik wil 1 dezer dagen een digitale camera kopen nu word dit mijn 2e camera (1e Philips esp80) is reeds verouderd en ik had voor deze digitale een spiegelreflex camera.
Nu wil ik weer zelf mijn sluitertijd diafragma en filmsnelheid in kunnen stellen.
Nu is mijn oog gevallen op de Minolta Dimage 5 na alle revieuws gelezen te hebben is de camera zowel gehaat als bekroond.
Dat houd het bootje toch nog wel van de kant.
Zijn er tweakers die mij op een paar vragen antwoord kunnen geven.
Is deze camera: volledig met de hand in te stellen (ook de focus)
Kan de autofocus donkere achtergronden scherpstellen
Zie je door de zoeker beeld in het donker(kan je makkelijk verschillende dingen onderscheiden).
Wat is de meest gebruikte resolutie.
Ik hoop dat er enkele vragen beantwoordt kunnen worden.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Is deze camera: volledig met de hand in te stellen (ook de focus): Ja

Kan de autofocus donkere achtergronden scherpstellen: beter dan andere camera's omdat Minolta een ander scherpstelsysteem gebruikt, dis sytsem werkt soms om onbekende redenen weer wat slechter...

Zie je door de zoeker beeld in het donker(kan je makkelijk verschillende dingen onderscheiden).: De EVF van de Dimage 5 & 7 zijn heel erg goed, het ligt aan de instellingen of je het beeld goed kunt zien.

Wat is de meest gebruikte resolutie.: degene waar jij de meeste foro's op maakt, waarschijnlijk 2048x1536 omdat dat de hoogste is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik hem toch maar ga bestellen + 8 powerbanks + snellader + CF card van 128 MB(zit er veel verschil in)
BVD

Verwijderd

ik zou voor de Sony S85 gaan, Omdat ie een heel goed lens heeft.Je kan alles instellen (diafragma + tijd +ISO ect, dus......
Als ik me niet vergis is er *bijna geen prijsverschil*
Ik heb er mee gewerkt en het is hemels...... :9

Edit: heb ook gewerkt met die dimage 5. Ik vond het te plastic-achtig gevoel hebben. Fragiel ding....

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
is die sony lens niet dezelfde als in de g2 en casio 4000?

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 00:10 schreef GuidoHuis het volgende:
is die sony lens niet dezelfde als in de g2 en casio 4000?
Ik weet het niet.

Op de sony hebben ze een Carl Zeiss lens, Carl zeiss
lens is topklasse lens, Word voor elk foto, video, medisch of echt heel duur microscopen gebruikt.
Dus gewoon topklasse. Het is ook een van die lenzen die z'n waarde houdt, ik ben zelf vaak in aanraking meegeweest omdat part-time voor een fotograaf werk. Je gebruikt die lens voor 10 jaar, gaat naar een winkel en verkoopt'm weer voor hetzelfde bedrag die je voor betaald hebt.(soms zelfs met winst!)
topmerken zoals Hasselblad, Sinar ect gebruiken ook dit soort lenzen.
>:)
Die camera is 4.0 megapixel, dus da's ook lekker.

Als je vragen hebt! shoot. :)

Typ maar Carl zeiss in google.....

effe de homesite: http://www.zeiss.de/C12567A100537AB9

• stylezzz99
ik heb ergens gelzen dat deze lensen niet alleen erg veel op elkaar lijken.

ik ga het even opzoeken...

• stylezzz99
kon het niet vinden, maar heb ze gewoon eens met elkaar vergeleken, moet je ook eens doen, ze lijken echt heel veel op elkaar en hebben dezlefde specs...

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Houd er rekening mee dat de Dimage 5 en 7 erg veel batterijen slurpen. Kijk maar eens in een vergelijkend staatje op DPreview. Bij de Dimage 7i is dat al een stuk beter, maar imho heb je meer aan camera's met een accu zoals de Canon of Sony.

(hierbij laat ik natuurlijk de beeldkwaliteit geheel buiten beschouwing)

Verwijderd

OOOOH, het was niet de bedoeling van mij dat je die specifieke lens zou vinden. Maar om je een idee te geven waarvoor(wie) carl Zeiss lenzen maakt. Dus topkwaliteit gegarandeert.

Over de accus, die van sony gaan over het algemeen langer mee!

Persoonlijk vind ik de kleurechtheid van foto's die met sony camera's zijn gemaakt echt van onvoortreffelijke kwaliteit.

Maar goed, het jou keus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem vandaag in de winkel gezien (Dixjohn) nu in de aanbieding 789 euro |:(
Dus ik internet op en kijk hier http://www.compdirect.com/
$464 dollar---> 533 euro. :9 :9~
Als ze internationaal leveren is deze van mij :9

• stylezzz99
Op zaterdag 27 april 2002 09:26 schreef Telefoongids het volgende:
OOOOH, het was niet de bedoeling van mij dat je die specifieke lens zou vinden. Maar om je een idee te geven waarvoor(wie) carl Zeiss lenzen maakt. Dus topkwaliteit gegarandeert.

Over de accus, die van sony gaan over het algemeen langer mee!

Persoonlijk vind ik de kleurechtheid van foto's die met sony camera's zijn gemaakt echt van onvoortreffelijke kwaliteit.

Maar goed, het jou keus ;)
stukje van dp review:

The G2 features the exact same 7 - 21 mm (equiv. 34 - 102 mm) F2.0 - F2.5 lens. I've talked the similarity between this lens and those found on other digital cameras (Casio, Sony etc.) to death, sufficient to say Canon assure me that this lens is indeed manufactured and constructed by them.

Verwijderd

De Dimage 5 zuipt power terwijl je er naar kijkt..., heeft verder legio handmatige instellingen.. Maar de autofocus is nog al eens off...
Groot voordeel de manier van zoomen IMHO, geheel handmatig en een optical viewer

Verwijderd

als jij gewoon gp batterijen gebruikt, gaat die vrij lang mee ca 120 a 150 foto's

wel gp 1800mah gebruiken

geen andere zooi

en een accu heeft ook nadelen, die krengen worden over 5 jaar nie meer gebruikt, en dan?? cameraatje in de vitrine neerzetten.

hetzelfde met die krengen van een mercury batterijen. daar kun je ook nie meer aankomen

Verwijderd

ik heb ook de Dimage 5 en ben er erg tevreden over.
Ik moet alleen nog veel leren, maar hij maakt erg mooie foto's vooral buiten. Binnen s'avonds krijg ik ze nog niet echt superscherp maar dat is volgens mij bij de meeste digicams het geval

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
De sony camera heeft wel een paar nadelen:
- Sony Memory (dat is gewoon duurder)
- Accu's i.p.v. penlite's. Die accu's gaan niet heel lang mee, en een twee of eventueel derde accu is vele malen duurder dan een extra setje penlite. Voor 20€ heb je 4 1800 nimh penlite's.

Beeldkwaliteit kan ik niet vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 mei 2002 17:19 schreef pasjoo het volgende:
ik heb ook de Dimage 5 en ben er erg tevreden over.
Ik moet alleen nog veel leren, maar hij maakt erg mooie foto's vooral buiten. Binnen s'avonds krijg ik ze nog niet echt superscherp maar dat is volgens mij bij de meeste digicams het geval
Ook niet handmatig??
Is het in de EVF niet duidelijk genoeg??

Verwijderd

ik heb al van vele gehoord dat een externe flitser de oplossing is

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hu???
digitale een spiegelreflex camera.
Had je eerst, en nu wil je GEEN spiegelreflex camera meer kopen? Daar snap ik niets van. Had je trouwens echt een digitale spiegelreflex camera, weet je hoe duur die zijn? Je bent er zo 3000 piek aan kwijt.
Houd er rekening mee dat de Dimage 5 en 7 erg veel batterijen slurpen.
En ze worden relatief warm en hebben snel last van thermische ruis. Wat dat betreft zit je met een Canon S30/S40/G2 veel beter. Maar die hebben weer een kleinere zoom lens en geen electronische viewfinder. Ook de manual focus optie van de Dimage5/7/7i is een stuk makkelijker dan de compact modellen. Ik vind vind hem daarom ook heel goed in de hand liggen, je kunt hem gewoon als spiegelreflex cam vastpakken. Deze camera komt wel het dichts in de buurt van een spiegelreflex camera (fatsoenlijke zoomring en EVF) voor die prijs. Alleen het is een bakbeest, je zult hem nooit in je jas/broekzak kunnen stoppen.
Groot voordeel de manier van zoomen IMHO, geheel handmatig en een optical viewer
Oh, ik dacht juist een electronische.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Yokozuna schreef op 14 May 2002 @ 13:06:
En ze worden relatief warm en hebben snel last van thermische ruis.
Wat moet ik me daarbij voorstellen, bij die thermische ruis? Als hij warm word bij wat langer gebruik dat hij dan meer ruis vertoont in de foto's?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ch!pY-J schreef op 25 September 2003 @ 11:38:
[...]

Wat moet ik me daarbij voorstellen, bij die thermische ruis? Als hij warm word bij wat langer gebruik dat hij dan meer ruis vertoont in de foto's?
Precies! :)
Maar waarom kick je zo'n oud topic?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jur schreef op 25 September 2003 @ 12:32:
Precies! :)
Maar waarom kick je zo'n oud topic?
offtopic:
Waarom ik zo'n oud topic kick? Om toch een antwoord op de vraag te krijgen in de eigenlijke context, ipv een nieuw zinloos topic te starten dat binnen no time op slot gaat....
Daarmee hoop ik natuurlijk dat dit huidige topic niet ook op slot gaat om die reden, daarom, mijn vraag is beantwoord, daarvoor mijn dank!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1