Toon posts:

[asp] plaatjes uit db met relatief pad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in een database heb ik de namen van plaatjes staan (plaatje.gif).
de plaatjes waarin de plaatjes staan verandert nogal eens van naam (momenteel \images\).
nu wil ik vanuit een asp pagina de plaatjes op kunnen roepen, met een pad dat simpel te wijzigen is in de asp pagina.

probleem is echter dat ik nog niet achter de goede code ben gekomen om een pad te definieren vóór de naam van het plaatje (die uit de db wordt aangeroepen).

momenteel heb ik de volgende code:

<%
Option Explicit

Dim objRS
Dim plaatje

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Zodra je de url van het plaatje gaan parsen, dan zet je er toch de goeie huidige url voor die in een variable verstopt staat in het script of DB?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, weet het van dubbele post, was niet de bedoeling.
hier nogmaals de post zoals bedoeld:
--------
in een database heb ik de namen van plaatjes staan (plaatje.gif).
de plaatjes waarin de plaatjes staan verandert nogal eens van naam (momenteel \images\).
nu wil ik vanuit een asp pagina de plaatjes op kunnen roepen, met een pad dat simpel te wijzigen is in de asp pagina.
probleem is echter dat ik nog niet achter de goede code ben gekomen om een pad te definieren vóór de naam van het plaatje (die uit de db wordt aangeroepen).

momenteel heb ik de volgende code:

<%
Option Explicit

Dim objRS
Dim plaatje
Dim pad
(...)
Set objRS = objDB.Execute("select * from verenigingen")
pad = "[img]'\images\'[/img]'"
(...)
Response.Write ("<td>" & pad & "</td>")
(...)

objRS.Close
Set objRS = Nothing

%>

zoals gezegd, dit werkt dus niet. heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen?

alvast bedankt
----------

het is inderdaad de bedoeling om die url in een variabele in de asp pagina te zetten. mijn vraag is nu, hoe roep ik het plaatje op zodat de goede url (uit de variable) met het plaatje uit de db wordt gecombineerd zodat de goede url ontstaat?