wat stuk, mobo of proc?

Pagina: 1
Acties:

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Voor systeem zie specs:
Ik had vanmiddag de OC-BIOS geinstalleerd. Alles werkt fijn, onder FSB 138 ipv 133 poosje gewerkt (deed ik daarvoor ook al met chfsb)

Na een poosje kreeg ik problemen met soundblaster, per ongeluk verkeerde drivers geinstalleerd. Hierom had ik de FSB teruggezet naar 133Mhz, zoals ie hoort te draaien.

Systeemherstel gedraaid, soundblaster werkt weer, alleen was m'n systeem niet echt stabiel (hij resette iig 1 keer spontaan.) Net toen ik wilde rebooten om de bios weer terug te flashen, liep m'n comp weer vast, en kwam er een hoog piepgeluid uit m'n FPS1000 boxjes...

Reset: beeld blijft zwart, aan/uit: beeld blijft zwart.
Alle hardware eruit behalve video, mem en proc: beeld blijft zwart.
Videokaart in P2 getest: werkt perfect.
Mem in P2 getest: werkt perfect.

Bios resetten met jumper: geen effect
Bios batterij eruin, PCaan, PCuit, biosbatterij erin, PC aan: geen effect.

Het is dus m'n proc of m'n mobo.

Ik heb geen ander systeem om m'n proc in te testen, of een andere proc of in m'n mobo te testen.

Op m'n proc zit geen garantie, op m'n mobo wel.

M'n proc werd niet te heet, werd 41C. Hij draaide zelfs op FSB150 (1350Mhz) met chfsb, alleen vond m'n memory dat niet zo fijn... Ik heb ook ff gekeken, en de proc ziet 'r helemaal niet kapot uit. Geen stukje van de core, niks doorgebrand.

Ik ben dus geneigd te zeggen mobo, maar dan moet ie wel terug naar Gistron, en dat zal wel ff duren vrees ik...

Weet iemand zeker wat 'r kapot is?

Of nog beter, een manier waarop t niet kapot hoeft te zijn? (lijkt me sterk)

Specs

Verwijderd

hee je mag van friso (firoz)een bios kopen :D hoeveel dok je :) ?

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 22:08 schreef mast3r het volgende:
hee je mag van friso (firoz)een bios kopen :D hoeveel dok je :) ?
Er zit nog garantie op het moederbord, maar als ik 'm ff zou kunnen gebruiken om te testen of 't probleem daarmee verholpen kan worden: graag :)

edit: MSI bios, dus dat gaat niet door.

Specs

Verwijderd

geen isa slot zeker?

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 22:12 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Er zit nog garantie op het moederbord, maar als ik 'm ff zou kunnen gebruiken om te testen of 't probleem daarmee verholpen kan worden: graag :)
ga gewoon naar de winkel toe en zeg:" ja hij doet het niet meer. ik snap er niets van. Er zat stof in de kast; kan dat het zijn :? en dus heb ik de voeding op 110 volt gezet om zo de fannetjes sneller te laten draaien maar dat ging niet goed :?" >:)

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 22:17 schreef mast3r het volgende:

[..]

ga gewoon naar de winkel toe en zeg:" ja hij doet het niet meer. ik snap er niets van. Er zat stof in de kast; kan dat het zijn :? en dus heb ik de voeding op 110 volt gezet om zo de fannetjes sneller te laten draaien maar dat ging niet goed :?" >:)
tja..je kan je ook voordoen als geestelijk verward iemand ;)

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 22:16 schreef TweakMaster het volgende:
geen isa slot zeker?
dan koopt hij toch gewoon een pci to isa bridge :*

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 22:19 schreef mast3r het volgende:

[..]

dan koopt hij toch gewoon een pci to isa bridge :?
BESTAAT DAT!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 22:16 schreef TweakMaster het volgende:
geen isa slot zeker?
nope.. Wat zou je ermee willen doen eigenlijk?

Specs

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 22:19 schreef TweakMaster het volgende:

[..]

BESTAAT DAT!
jah maar het is niet erg praktisch :D

Verwijderd

je kan met een isa videokaart je bios tog flashen? ofzo, kwee ook niet wat pcies. ik had hetzelfde mobo maar ik heb hem toen ten einde raad geruild met iemand voor een duron 850.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 22:21 schreef TweakMaster het volgende:
je kan met een isa videokaart je bios tog flashen? ofzo, kwee ook niet wat pcies. ik had hetzelfde mobo maar ik heb hem toen ten einde raad geruild met iemand voor een duron 850.
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar weer wat geleerd, als ik een dergelijk probleem heb met een bordje met ISA slot zal 'k 's uitzoeken hoe 't werkt :)

Specs

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 22:26 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar weer wat geleerd, als ik een dergelijk probleem heb met een bordje met ISA slot zal 'k 's uitzoeken hoe 't werkt :)
ghehe,, dan wil ik wel een topic zien hier met de rsults.

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 22:27 schreef TweakMaster het volgende:

[..]

ghehe,, dan wil ik wel een topic zien hier met de rsults.
Zal 'k doen :)
Maar back ontopic: kan iemand zeggen of 'm moederbord of m'n processor kapot is? Of heeft iemand nog iets aan mijn kennis toe te voegen?

Specs

Verwijderd

Tja als je nou een voltmeter had, dan...

Wel irri van je pa, dat je niet mag testen. Dat zou een hoop geaarzel wegnemen :).

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 22:34 schreef DumphuiZ het volgende:
Tja als je nou een voltmeter had, dan...

Wel irri van je pa, dat je niet mag testen. Dat zou een hoop geaarzel wegnemen :).
Ik heb het niet gevraagd hoor, maar hij wordt al helemaal para als ik zelfs maar een harde schijf in zijn bak wil zetten om snel files over te zetten.
Hij had ook al liever niet dat ik een stille koeler erop zette (nou werkt alles goed, dan neem ik die herrie wel voor lief)

Specs

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 22:37 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Ik heb het niet gevraagd hoor, maar hij wordt al helemaal para als ik zelfs maar een harde schijf in zijn bak wil zetten om snel files over te zetten.
Hij had ook al liever niet dat ik een stille koeler erop zette (nou werkt alles goed, dan neem ik die herrie wel voor lief)
wat een n00b >:)

Verwijderd

ik denk persoonlijk(jaja) dat je bios aan schroot is..ik weet alleen niet pcies waar je nieuwe kan bestellen :(

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 22:38 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

wat een n00b >:)
huh ?

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 22:40 schreef TweakMaster het volgende:

[..]

huh ?
ging over m'n vader :)
Op vrijdag 26 april 2002 22:39 schreef TweakMaster het volgende:
ik denk persoonlijk(jaja) dat je bios aan schroot is..ik weet alleen niet pcies waar je nieuwe kan bestellen :(
Dat idee heb ik ook, alleen wel vreemd dat hij er toch een halve middag op gedraaid heeft...

Specs

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 22:43 schreef Masterdam het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook, alleen wel vreemd dat hij er toch een halve middag op gedraaid heeft...
Dus toch hetzelfde als wat ik al dacht, verkeerde bios-flash...

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb net ff getest bij DumphuiZ in de comp van Mast3r, en m'n TB1200/266 AXIA werkt nog 8-)
Da's mooi want op m'n moederbord zit nog garantie. Op m'n proc niet.
Maandag zal Gistron de tel wel weer opnemen, dus dan ga ik ze ff bellen voor garantie, misschien koop ik ff een tijdelijk bordje voor de LAN die ik voor m'n verjaardag die ik 1,2,3 mei ofzo ga houden :)
Mag ie na de LAN weer weg, als ik 'm terug heb van garantie :P (als 'r alvast geinteresseerden zijn, graag :P )

(Mast3r zit nu met m'n andere moederbord te kutten, met de TB1200 van mij erin... hoop dat ie 'm niet molt :P )

Ohja, voor als m'n post wazig is, ik ben 'n heel klein beetje aangeschoten, 10 biertjes gedronken in de kantine, we zijn kampioen (voetbal) :)

Specs

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Dit is geen fijn nieuws :(. Nu is het aftellen voordat mijn mobo sterft, en die van m'n ma, en die van m'n opdrachtgever... Dit is errug naar zeg. Je hebt ook wel veel pech, eerst je eizo aan gort, nu je mobo kaput, en dat vlak voor je LAN. ik hoop dat je het voor wo gefixed hebt, anders wordt het wel extreem brak zeg. Ik ga maandag naar Gistron ('s ochtends om 10.00 uur, dat wel). misschien kunnen we iets regelen van meerijden ofzoiets...

btw: pas heeel snel je foto aan bij de specs, als je systeem tenminste niet in een strak zwart pak gestoken is... :P

btw2: gefeli met je kampioenschap, onverwacht zeg! :+

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 23:45 schreef Malebolgia het volgende:
Dit is geen fijn nieuws :(. Nu is het aftellen voordat mijn mobo sterft, en die van m'n ma, en die van m'n opdrachtgever... Dit is errug naar zeg. Je hebt ook wel veel pech, eerst je eizo aan gort, nu je mobo kaput, en dat vlak voor je LAN. ik hoop dat je het voor wo gefixed hebt, anders wordt het wel extreem brak zeg. Ik ga maandag naar Gistron ('s ochtends om 10.00 uur, dat wel). misschien kunnen we iets regelen van meerijden ofzoiets...

btw: pas heeel snel je foto aan bij de specs, als je systeem tenminste niet in een strak zwart pak gestoken is... :P

btw2: gefeli met je kampioenschap, onverwacht zeg! :+
Ik stap 10:55 op de trein naar A'dam en daar blijf ik tot na koninginnedag... wordt lastig dus

(gepost door Masterdam on mijn account)

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
DumphuiZ kwam op het idee om vanaf Jochem, die precies hetzelfde mobo heeft, mijn BIOS over te flashen, dus mijn BIOS overwriten met de zijne. Weet iemand hoe dat moet?

Specs

Verwijderd

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

Zoek hier even, hot flashen heet het.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook, kijk hier maar eens. Als je de PC aan zet met vidkaart en CPU maar zonder mem, hoor je dan je mobo piepen (Uit de PC-Speaker of heeeel zacht uit die buzzer?) bij mij dus wel. Ik heb een ECS K7VZA bordje van Gistron. Ik gan vanmiddag wat PC winkels opbellen of ik de proc mag testen, als die het doet ga ik een Hotflash van BIOS proberen (Kan dit met een 386 :+ of moet ik hier een van mijn andere bordjes aan wagen?) Anders stuur ik em gewoon terug naar gistron. Dit is net gebeurd een dag nadat ik weer een ECS bord (K7S5A) van gistron heb besteld :(
Pagina: 1