"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
Je moet natuurlijk wel dezelfde username gebruiken.
Volgens mij kan je via het "ms dos prompt" en het net use commando wel een username opgeven onder 9x. Zie "net help use"
Als je klikt op een share via network neighbourhood komt er alleen een prompt voor password. Je kan dan geen andere username opgeven.
Volgens mij kan je via het "ms dos prompt" en het net use commando wel een username opgeven onder 9x. Zie "net help use"
Als je klikt op een share via network neighbourhood komt er alleen een prompt voor password. Je kan dan geen andere username opgeven.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Verwijderd
- Op je win98 machine opstarten met Client For Micrsoft Networking.
- Zorgen dat op de win2k machine dezelfde gebruikersnaam / wachtwoord combo bestaat.
- Zorgen dat op de win2k machine dezelfde gebruikersnaam / wachtwoord combo bestaat.
edit:
FF wat duidelijker gemaakt
FF wat duidelijker gemaakt
Bedankt mannen! Ik zal het eens even proberen, die accounts komen idd niet overeen....
"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"
Verwijderd
Tik de volgende opdracht in als je onder W98 een ander user id gebruikt, dan onder W2000:
net use \\%servernaam%\%share% /user:%pcnaam%\%userid% %wachtwoord%
Waarbij je alle bovenstaande variabelen vervangt door de juiste informatie (van je W2000 bak).
Waarbij je alle bovenstaande variabelen vervangt door de juiste informatie (van je W2000 bak).
okeej, maar ik heb spaties in mijn username.... is dat erg?Op vrijdag 26 april 2002 22:37 schreef Buddylove het volgende:
Tik de volgende opdracht in als je onder W98 een ander user id gebruikt, dan onder W2000:
1 Uhh spaties in een username (brrrr), probeer eens aanhalingstekens om je username heen te zetten in het eerder getoonde net use commando.Op vrijdag 26 april 2002 22:48 schreef Tiberium het volgende:
[..]
okeej, maar ik heb spaties in mijn username.... is dat erg?
2 "Share passwords" heb je niet onder W2k. Het werkt met user accounts en bijbehorende passwords.
Zie dit stukje uit de faq:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6
Er zijn twee manieren om dit te verhelpen :
Iedereen die naar jouw machine wil connecten toegang geven :
Die is heel simpel. Haal het "Guest" Account van disabled af. Klaar. (Dan is er ook geen enkele belemmering meer om op jouw machine te komen vanaf het netwerk ! Denk hieraan bij eventuele LAN-parties !)
Specifieke users toegang geven naar jouw machine :
Zorg ervoor dat je op de op NT gebaseerde PC(s) de Useraccounts aanmaakt die je gebruikt om aan te melden op de 9x PCs. De useraccounts moeten qua naam en password exact overeenkomen met de gebruikte usernaam en password op de 9X PC.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Pagina: 1