Audio aan scart kabel maken

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:20
ik heb een scart kabel van 1 meter ofzo. Deze is gewoon van TV naar video. Ik wil nu een aansluiting erbij aan maken voor de tv naar de radio, op dezelfde kabel. Je kan ze wel los kopen maar dan ben je 20 piek duurder uit. WIe helpt?
Oh jah, 2 van zulke adio kabel: O met een puntje erin.
Thnx
Milenco

Verwijderd

Moet je de stekker openmaken, als je goed kijkt, staat er bij elke pin een nummer, soldeer aan deze nummer je extra audiokabels:
1. Audio uitgang rechts
3. Audio uitgang links
4. Gemeenschappelijke Audio-aarding

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:20
Thnx! K'zal ur vanmiddag ff proberen
maar 4, wat moet ik daar dan mee? Ik heb maar 2 ingangen in m'n radio..?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.fakier.f2s.com/scart.gif

Zo dus (elke ingang/uitgang heeft een draad heen en een draad terug, knip ze maar eens door en dan zie je in elke draad weer twee draadjes). Dus de draden heen op 1 en 2 en beide draden terug samen op 4.

Alleen weet ik niet of je zoiets wel gewoon mag splitsen, misschien moet je de audio naar de scart wel onderbreken -stippellijn- (signaalverzwakking?).

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:40

Jag

Als je beide kanten gebruikt met aan beide kanten gelijke impedantie, dan gaat aan beide kanten het signaal met 3dB omlaag, niet echt ernstig.

Jag

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 14:11
http://www.kull.ch/Bauersachs/connscart_e.asp

Dit kun je ook eens checken, dan heb je een plaatje van de SCART specificatie,
succes.

Verwijderd

Lijkt me slim om daar inderdaad eens te kijken. Je kom er dan achter dat kabel 2 kabel 3 moet zijn.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 14:13 schreef Hajo het volgende:
Je kom er dan achter dat kabel 2 kabel 3 moet zijn.[/quote]Wat bedoel je hiermee? het plaatje zoals een reactie boven jou, klopt toch? Zo staat ie ook in m'n tv-handleiding.
De audio uitgang is maar voor een kant te gebruiken, als je dat mischien bedoelt. Voor beide kanten moet je idd de in/ougang draadjes ook nog verbinden, beter is het om dan twee audio-uitgangstekkers te maken.

Verwijderd

Wat ik bedoelde (wel laat, maar ja, beter laat dan nooit) is dat ik er dan achter kom dat jij niet schreef :<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Moet je de stekker openmaken, als je goed kijkt, staat er bij elke pin een nummer, soldeer aan deze nummer je extra audiokabels:
1. Audio uitgang rechts
2. Audio uitgang links
4. Gemeenschappelijke Audio-aarding[/quote]maar<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Moet je de stekker openmaken, als je goed kijkt, staat er bij elke pin een nummer, soldeer aan deze nummer je extra audiokabels:
1. Audio uitgang rechts
3. Audio uitgang links
4. Gemeenschappelijke Audio-aarding[/quote]
Pagina: 1