Welke schotel + receiver + abbo voor USSR TV

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 20:23
Wie kan mij iets vertellen waar ik (meer) informatie kan vinden of misschien kan iemand me informatie geven over het ontvangen van een aantal Russische (commerciële) zenders via een schotel + decoder.

Wat ik me heb laten vertellen zijn 2 verschillende verhalen.

De enige sateliet die broadcast is gericht op de USSR en zal alleen goed te ontvangen zijn in dat gebied. Wil je vanuit Nederland deze kunnen ontvangen , dan heb je een schotel nodig met een doorsnee van 2 meter of meer. (niet waar ik op zit te wachten).

Het 2e verhaal stemt wat positiever..

Een schotel met een doorsnee van 80 cm zou moeten voldoen. Deze kan gericht worden op de "Hot-Bird" sateliet. Met een digitale decoder kan je het signaal ontvangen en heb je een stuk of 6 russische zenders.

Wat moet ik nu geloven? En hoe kom ik aan een Smartcard voor deze zenders? Ik weet dat er ook wat truukjes uitgespookt kunnen worden daarmee maar gezien de policy van dit forum wil ik even de legale mogelijkheden horen.

Iemand die me kan helpen?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

* Hermanvh is er ook in geinteresseerd, maar dan voor de Tsjechische zenders :)

webOS all the way!

• LopeZ
  • Laatst online: 21:03

LopeZ

Too much is never enough

Past beter in [forum=9] dan in [forum=6]

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 21:35 schreef om3ega het volgende:
Het 2e verhaal stemt wat positiever..

Een schotel met een doorsnee van 80 cm zou moeten voldoen. Deze kan gericht worden op de "Hot-Bird" sateliet. Met een digitale decoder kan je het signaal ontvangen en heb je een stuk of 6 russische zenders.
Het 2e verhaal is waar :) Op Hotbird zit een pakket van NTV (http://ntvworld.ntvru.com/), daar zitten vijf Russische zenders is, NTV, NTV+ Nashe Kino, NTV+ Detski Mir en de Eurosport versie voor Rusland (commentaar in het Russisch, etc). Verder zijn er nog wat zenders uit Rusland, de Oekraine en de Baltische staten te ontvangen op de Sirius sateliet hoe je daarvoor aan een legale smartcard kan komen weet ik eigenlijk niet. Voor NTV kun je smardcards via elke schotelhandelaar krijgen.

Welk deel van Nederland woon je? Het beste is om bij een goede schotelhandelaar langs te gaan en je goed te laten voorlichten wat er allemaal is en wat er kan en de kosten enzo, zodat je dan zelf een keuze kan maken, het hangt allemaal erg af van wat je precies wil, alleen Russiche zenders of ook sport of filmszenders in het Engels, etc.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
en hoe zit het met amerikaanse zenders of is dat alleen maar ruk, omdat alle leuke programma's op paperview komen?

• om3ega
Op zaterdag 27 april 2002 04:06 schreef mindset het volgende:

[..]

Het 2e verhaal is waar :) Op Hotbird zit een pakket van NTV (http://ntvworld.ntvru.com/), daar zitten vijf Russische zenders is, NTV, NTV+ Nashe Kino, NTV+ Detski Mir en de Eurosport versie voor Rusland (commentaar in het Russisch, etc). Verder zijn er nog wat zenders uit Rusland, de Oekraine en de Baltische staten te ontvangen op de Sirius sateliet hoe je daarvoor aan een legale smartcard kan komen weet ik eigenlijk niet. Voor NTV kun je smardcards via elke schotelhandelaar krijgen.

Welk deel van Nederland woon je? Het beste is om bij een goede schotelhandelaar langs te gaan en je goed te laten voorlichten wat er allemaal is en wat er kan en de kosten enzo, zodat je dan zelf een keuze kan maken, het hangt allemaal erg af van wat je precies wil, alleen Russiche zenders of ook sport of filmszenders in het Engels, etc.
Hey mindset, bedankt voor je informatie :)

Ik woon zelf in Rotterdam dus Correct op de Bergweg lijkt me een goede optie. Het gaat mij echt puur om de russische zenders en alles wat er dan nog extra bij zit is mooi meegenomen maar niet noodzakelijk.

Ik heb overigens van iemand anders de onderstaande URL gekregen :

http://www.lyngsat.com/hotbird.shtml

Het is (voor mij) alleen een chaotische lijst (maar dat zal wel komen omdat ik er geen verstand van heb :) )

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 08:22 schreef om3ega het volgende:

[..]

Hey mindset, bedankt voor je informatie :)

Ik woon zelf in Rotterdam dus Correct op de Bergweg lijkt me een goede optie. Het gaat mij echt puur om de russische zenders en alles wat er dan nog extra bij zit is mooi meegenomen maar niet noodzakelijk.
http://satelliet.pagina.nl/

Ik zou eens bij de dealers die op deze lijst staan in Rotterdam gaan kijken, tenten die alleen satellietspul doen. Die kunnen je denk ik beter inlichten.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
vraag ik me toch af,. waarom russische zenders enzo?

• om3ega
Op zaterdag 27 april 2002 14:46 schreef MR_WAZOO het volgende:
vraag ik me toch af,. waarom russische zenders enzo?
Tja het is eigenlijk een beetje mijn 2e thuis :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op de Sirius heb je ook nog ORT Int, NTV MIR, en een aantal Ukrainse en Baltische zenders die ook meestal in het Russisch uitzenden. De Sirius satelliet is ook te ontvangen met een 80cm schotel, evt. op 1 schotel te combineren met Hotbird.

Ik heb nog een goede receiver (Humax F1-VACI) te koop voor de helft van de nieuwprijs die alle FTA en Viacess zenders ontvangt, uitermate geschikt hiervoor.

PS: De USSR bestaat al een tijdje niet meer hoor ;)
Pagina: 1