Toon posts:

p4 fan goedkoop stil te modden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas mijn PC gezegend met een p4-2GHz processor. Helaas is de bijbehorende fan nu veruit het lawaaiigste onderdeel van mijn pc. Aangezien de processor volgens sandra nu 28° is lijkt er ruimte voor aanpassing.
Heeft iemand al ervaring met deze fan op 7 volt zetten / er een papst inmodden of gewoon vervangen door een redelijk geprijsde standaard cooler (zoja welke)??

Hans

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 13:53
Papst eropgooien of je fan op 7 volt gooien, je geeft het zelf al aan

INVENTARIS

Verwijderd

Misschien met het programma speedfan de snelheid van je fan omlaagbrengen/uitzetten zolang de temperatuur laag is?

Kost niks, het programma is shareware (zoek maar ff op www.download.com ofzo). Werkt bij mij perfect, maar het ligt er een beetje aan of je hardware ondersteund wordt. En neem ff de moeite om de handleiding van het programma te lezen, anders kom je er waarschijnlijk niet uit.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:17
bouw wat enermax casefans in en gebruik speedfan...
mijn proc cooler gaat alleen aan als die boven de 30° komt ;)

das redelijk stil :D
want idle temp is 24 ° en stressed temp is 38 °
ok ik draai nu weer op 1800 omdat ik net mijn proc had gemold........ en ik niet weer wil mollen.... :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

PAL8045 P4-model halen en daar een Panaflo fan op(ja ik zeg Panaflo , beter dan Papst en even duur tot cheaper)

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 01:09 schreef Lord_T het volgende:
bouw wat enermax casefans in en gebruik speedfan...
mijn proc cooler gaat alleen aan als die boven de 30° komt ;)

das redelijk stil :D
want idle temp is 24 ° en stressed temp is 38 °
ok ik draai nu weer op 1800 omdat ik net mijn proc had gemold........ en ik niet weer wil mollen.... :(
Gecondoleerd.....;(
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :?
Draai je nu weer op 2400?

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 20:17
ik heb hem op de een of andere manier verkeerd op het mobo gezet en daarbij pinnetjes verbogen....
terug geprobeerd te buigen en hij brak af...
en toen deed hij niks meer
Paradigit gaat kijken wat ze kunnen doen voor me qua garantie claimen... Hopen dus maar

momenteel dus @1800

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 01:15 schreef real_raichu70 het volgende:
PAL8045 P4-model halen en daar een Panaflo fan op(ja ik zeg Panaflo , beter dan Papst en even duur tot cheaper)
En niet te krijgen in Nederland bijna :{

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Goedkope oplossing: een grote fan uit een oude voeding. Is licht en kan met één parker op het koelblok worden geschroefd. Die fan op 7v laten lopen. Heel stil. Bijkomend voordeel: omdat de fan in een hoek op het koelblok zit krijgt de mobochipset ook koeling. Niet het belagrijkste maar wel leuk meegenomen ....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Speedfan kan niet traploos mijn cpu fan speed beinvloeden, (Epox MB met sis 645 chipset) maar op 5 % neemt de snelheid toch net even af naar zo'n 1850 RPM. Daarmee is die enge resonantiezoem verdwenen en blijft de processor redelijk koel (26° idle vlgs sandra en 43° idle vgld dpeedfan; verschil ???????)
Vervolgens stel je speedfan in datie 5% als bodem neemt (zodatie niet de hele tijd afwisselend gaat loeien en helemaal afslaan en toch kan gaan loeien als ik veel van de proc vraag)
Mooi geregeld dus!
Pagina: 1