Toon posts:

Waarom is NetBEUI onveilig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens ergens gelezen dat dit kwam doordat met NetBEUI de computer tegen iedereen roept wie die is en wat zijn gegevens zijn, maar ik kan daar nergens
een bevestiging van vinden.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

als je netbeui aan hebt staan kan je toch de shares zien dmv een doscommand (net nog wat gloof ik) of heb ik het mis :?

Twitter

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 21:13 schreef _Phantom_ het volgende:
Ik heb eens ergens gelezen dat dit kwam doordat met NetBEUI de computer tegen iedereen roept wie die is en wat zijn gegevens zijn, maar ik kan daar nergens
een bevestiging van vinden.
jah mensen kunnen makkelijk op je Pc komen als je nergens een passwd in zet. het is makkelijk in een groot netwerk met meerder OS;en als is het goed heb

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 21:14 schreef BrEeZeR het volgende:
als je netbeui aan hebt staan kan je toch de shares zien dmv een doscommand (net nog wat gloof ik) of heb ik het mis :?
Dit kan met alleen TCP/IP ook. dus dat is het geen probleem.

Wachtwoorden is wel een issue, maar dat heb je ook bij TCP/IP. Dus dat is meer afhankelijk welk OS je draait.

Het grootste verschil tussen NetBEUI en TCP/IP is volgens mij dat NetBEUI niet kan routeren. dus dat werkt nooit via een router. In dat opzicht zou NetBEUI veiliger zijn in een netwerk die direct, zonder firewall aan internet hangt.

Verder weet ik zo ook niet in detail hoe NetBEUI werkt.

• Dennahz
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Op vrijdag 26 april 2002 21:26 schreef UnXplained het volgende:

[..]

Dit kan met alleen TCP/IP ook. dus dat is het geen probleem.

Wachtwoorden is wel een issue, maar dat heb je ook bij TCP/IP. Dus dat is meer afhankelijk welk OS je draait.

Het grootste verschil tussen NetBEUI en TCP/IP is volgens mij dat NetBEUI niet kan routeren. dus dat werkt nooit via een router. In dat opzicht zou NetBEUI veiliger zijn in een netwerk die direct, zonder firewall aan internet hangt.

Verder weet ik zo ook niet in detail hoe NetBEUI werkt.
ow hmm.. tnx voor de info man! :) *D

Twitter

• TheManinBlack
  • Niet online
NetBEUI is veiliger dan gewone shares via TCP/IP (NetBios) hoor. NetBEUI packtets kunnen namelijk niet over het internet reizen. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je enige vorm van authenticatie hebt, op je LAN is het anders prijsschieten inderdaad. Van Netbios weet ik zeker dat het tegen iedereen roept "Ik heb $share hoor!". Dit is inderdaad met een aantal simpele commando's te zien.

Edit: ik kan lekker snel typen gelukkig |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 21:28 schreef TheManinBlack het volgende:
NetBEUI is veiliger dan gewone shares via TCP/IP (NetBios) hoor. NetBEUI packtets kunnen namelijk niet over het internet reizen. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je enige vorm van authenticatie hebt, op je LAN is het anders prijsschieten inderdaad. Van Netbios weet ik zeker dat het tegen iedereen roept "Ik heb $share hoor!". Dit is inderdaad met een aantal simpele commando's te zien.

Edit: ik kan lekker snel typen gelukkig |:(
Ik heb dan dus NetBios verward met NetBEUI.

het enigste is dat bij mij op werk open gegevens moement de NetBEUI protocollen zijn weggehaald omdat ze beveilings technisch niet goed waren.

• TheManinBlack
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 12:28 schreef _Phantom_ het volgende:

het enigste is dat bij mij op werk open gegevens moement de NetBEUI protocollen zijn weggehaald omdat ze beveilings technisch niet goed waren.
Ja, dat kan hoor, als er servers zijn die erg veilig moeten zijn, dan kunnen ze besluiten om alle protocollen te verwijderen, op 1 na. Best kans dat jullie bijvoorbeeld IPX gebruiken icm Netware servers ofzo. Het is sowieso verstandig om alles te disablen/uninstallen wat je niet gebruikt aan services/protocollen.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

idd je moet altijd zorgen dat je poort 139 dicht heb zitten, dat is je netbios poort :) als je shares heb via tcp/ip en die poort staat open, dan zijn ze te zien via i net je ip:139

en netbui is idd erg veilig omdat het nier routeerbaar is.
maar aan andere kant als je 139 heb gesloten kan er onder tcp/ip ook niet zo veel fout gaan

(je kan testen welke poorten je open heb staan en meer info over poort 139 op www.grc.com)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1