Toon posts:

systeem op soort 'half-standby'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
symptomen:
-geen videoweergave meer (no video input)
-printer stopt
-HDD en CDRom stoppen met ratelen
-ventilatoren (mobo, cpu, Ati Radeon) gaan gewoon door alsof er niets aan de hand is.

Wanneer:
-tijdens bezoek sommige websites (weet niet meer welke, want bezoek die gewoon niet meer)
-tijdens installatie Dungeon Siege
-heel soms zonder aanwijsbare reden

Wat heb ik al geprobeerd:
-ik heb alle 2 de geheugens er uit gehaald, één voor één, in andere banks geschoven, maar dat haalt niets uit.
-ventilatoren schoongemaakt
-kaarten en aansluitingen gecontroleerd
-BIOS ingesteld op het probleem met grote bestanden
-standby functie monitor uitgezet
-nieuwste drivers voor Videokaart, Geluidskaart, VIA-zooi etc. geinstalleerd
-Gezocht en gezocht op GoT, dus plz. geen 'use the F*** search machine' o.i.d.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heb je je hele systeem al eens leeggegooid?

enne, wat bedoel je met: BIOS ingesteld op het probleem met grote bestanden :?

en wat zijn de specs van je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 21:13 schreef Terw_Dan het volgende:
heb je je hele systeem al eens leeggegooid?

enne, wat bedoel je met: BIOS ingesteld op het probleem met grote bestanden :?

en wat zijn de specs van je systeem?
Specs systeem staan in mijn signature:
* TB1,2 * Abit KT7a * Dane-elec 512MB * Maxtor 40GB 7200rpm * SB5.1 * Ati Radeon 64MB * Plex161040 * AopenDVD4012 * Midiland S4 7100 * CTX PR960F * Aopen HQ45 ~ 250W *

Leeggegooid--> Probleem is dat ik zonder videokaart en geluidskaart sowieso dungeon siege niet kan installeren. Dus dan kan ik ook niet kijken aan welke kaart het ligt.

Andere software (CS, Office) draai ik zonder probleem, dus daar kan ik het niet op testen.

grote bestanden-->ik heb ooit eens op T.NET of GoT iets gelezen over problemen met grote bestanden en hoe je je BIOS daarop kon aanpassen, dat heb ik destijds gedaan. Maar ook met de oude BIOS settings (geoptimaliseerd voor ATI-Radeon + SB5.1) heb ik dit probleem

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 26 april 2002 21:17 schreef MarcK het volgende:

[..]

Specs systeem staan in mijn signature:
* TB1,2 * Abit KT7a * Dane-elec 512MB * Maxtor 40GB 7200rpm * SB5.1 * Ati Radeon 64MB * Plex161040 * AopenDVD4012 * Midiland S4 7100 * CTX PR960F * Aopen HQ45 ~ 250W *

Leeggegooid--> Probleem is dat ik zonder videokaart en geluidskaart sowieso dungeon siege niet kan installeren. Dus dan kan ik ook niet kijken aan welke kaart het ligt.
met leeggooien bedoelde ik eigenlijk windows erop nieuw opzetten. (dus een volledige format en reinstall).

maar wat heb je nu in de bios veranderd voor grote bestanden? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 21:19 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

met leeggooien bedoelde ik eigenlijk windows erop nieuw opzetten. (dus een volledige format en reinstall).

maar wat heb je nu in de bios veranderd voor grote bestanden? :?
Bios veranderingen:
Video Bios Shadow op disabled gezet
PCI delay transaction op disabled gezet
PCI master BUS time out op 3 gezet

Maar ook met de 'oude' settings heb ik dit probleem ook.

ik denk dat ik idd maar eens alles leeggooi. Ik wacht nog ffs dit topic een dag af en als dat geen oplossing biedt, zal ik 'm eens leeggooien (doe ik sowieso ieder half jaar wel eens, als de bugs weer eens te irri worden ;) )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

welk OS heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 21:54 schreef Terw_Dan het volgende:
welk OS heb je eigenlijk?
98se

Krijg volgende week 'XP pro' er bij, maar weet niet of dat nou een aanrader is. Ga het iig proberen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

XP draait over het algemeen wel stabieler. Niet dat ik er persoonlijk vrolijk van wordt, maar het kan een goede oplossing zijn.

Verwijderd

*zijn pc riedeld al sinds november 2001 windows XP*
stukken stabieler en minder rebooten voor drivers omdat het meteen werkt ( meestal dan )

Statjes..

os Windows XP Professional (5.1 - 2600)]Uptime 4Wks 3days 17hrs 21mins 3secs] cpu[1-AMD Duron, 796MHz, 64KB (4% Load)]mem[Usage: 255/512MB (49.80%) [|||||-----]]
gfx[NVIDIA RIVA TNT2 Model 64]
Network Interfaces[#1 (Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet Adapter - Pakketplanner-minipoort (10Mb/s) 1.71MB In, 21.65MB Out) #2(3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) - Pakketplanner-minipoort (100Mb/s) 1201.81MB In, 522.58MB Out)]
C:\ (0.92GB Free, 3.17GB Total), F:\ (31.49GB Free, 35.15GB Total)
Pagina: 1