Toon posts:

geen internet via mijn router maar wel bij mijn pa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een router. Hij is via mij vaders pc geregistreerd. Mijn vaders pc's oet het nu gewoon. Maar mijn pc niet :( Ik heb zo'safeway 10/100 mbit kaart. Het gaat steeds fout bij het instaleren van die drivers. Ik heb win 98 (1e versie). Dat netwerkkaartje is alleen een kwestie van er in beuken toch?? Dat ene draadje is toch overbodig en voor ledjes???? Zo nee waar moet ik deze dan op aansluiten. Kan iemand me aub helpen of een goede link geven

bvd

hieronder staat mijn probleem iets duidelijker:

Een netwerk adapter is gewoon een netwerkkaart toch?? Ik heb een safeway netwerkkaart maar hij herkent hem als een
"realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet"
als ik kijk bij deze computer---> eigenschappen ----> apparaatbeheer---> netwerkadapters
Misschien is dit normaal, maar ik heb geen flauw idee,weet iemand dit??

Dit is trouwens het enige dat ie aangeeft onder netwerkadapters Bij mijn vader staat namelijk
"externetoegangsadapter en realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC". Twee dingen dus.

alvast bedankt

Verwijderd

[/quote]
Dat ene draadje is toch overbodig en voor ledjes???? Zo nee waar moet ik deze dan op aansluiten. Kan iemand me aub helpen of een goede link geven

bvd
[/quote]

Welk ene draadje verklaar je nader...
Zo kunnen we je niet helpen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 22:24 schreef yellowflag het volgende:
Dat ene draadje is toch overbodig en voor ledjes???? Zo nee waar moet ik deze dan op aansluiten. Kan iemand me aub helpen of een goede link geven

bvd
[/quote]

Welk ene draadje verklaar je nader...
Zo kunnen we je niet helpen
[/quote]

ow sorry ik zal toegeven ik weet niet zo heel veel van computers maar het is een rood/zwart/groene 3 pins stekker

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

die is inderdaad overbodig :)
geeft de router automatisch een ip :?
heb je op de site gekeken voor nieuwe drivers voor je nic :?
heb je ie ingesteld dat ie via lan moet internetten :?
(en een nieuwe nic kost niet zoveel)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

dat is waarschijnlijk het draadje voor de auto wakeup functie. Die hoef je idd niet aan te sluiten. Maar het lijkt me nogal logisch dat als je je drivers niet geinstalleerd krijgt dat het dan niet werkt. Dus toch ff de juiste drivers ergens vandaan halen en opnieuw proberen. En btw. format c:\ zou ook geen kwaad kunnen als je er ff w98 SE opzet

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 11:39 schreef Master_Egg het volgende:
dat is waarschijnlijk het draadje voor de auto wakeup functie. Die hoef je idd niet aan te sluiten. Maar het lijkt me nogal logisch dat als je je drivers niet geinstalleerd krijgt dat het dan niet werkt. Dus toch ff de juiste drivers ergens vandaan halen en opnieuw proberen. En btw. format c:\ zou ook geen kwaad kunnen als je er ff w98 SE opzet
Moet ik dan perse windows 98 SE hebben ?? mijn vader heeft dat niet.
Ik moet weet zelf natuurlijk ook wel dat ik eerst een driver moet instaleren. Ik heb gewoon de diskette die erbij hoort gebruikt en de driver voor windows 98/windows 2000 aangeklikt (netrts5.inf). Dit wil op een of andere manier niet. Hopelijk is mijn verhaal zo iets duidelijker.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

nee dat zeg ik niet. Alleen is w98 SE een stuk stabieler. Btw deze opmerking staat los van het je netwerk gebeuren. Je netwerk moet ook kunnen werken met de oude w98.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 11:38 schreef chucky666 het volgende:
die is inderdaad overbodig :)
geeft de router automatisch een ip :?
heb je op de site gekeken voor nieuwe drivers voor je nic :?
heb je ie ingesteld dat ie via lan moet internetten :?
(en een nieuwe nic kost niet zoveel)
Mijn router geeft idd automatisch een ip nummer want hij werkt via een DCHP-server.

Is het niet overbodig om direct naar nieuwe drivers te kijken??? Ik de nic net gister gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Een netwerk adapter is gewoon een netwerkkaart toch?? Ik heb een safeway netwerkkaart maar hij herkent hem als een
"realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet"
als ik kijk bij deze computer---> eigenschappen ----> apparaatbeheer---> netwerkadapters
Misschien is dit normaal, maar ik heb geen flauw idee,weet iemand dit??

Dit is trouwens het enige dat ie aangeeft onder netwerkadapters Bij mijn vader staat namelijk
"externetoegangsadapter en realtek RTL8139/810X Family PCI Fast Ethernet NIC". Twee dingen dus.

alvast bedankt

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je ook een icon op je buroblad staan met "mijn netwerklocatie" ofzo :?
zo ja, moet je er ff met rechts op klikken en kiezen voor eigenschappen.
dan moet je ff kijkken of er ook iets staat zoals>tcp/ip->realtek.
zoniet dan moet je deze ff toevoegen via toevoegen en dan microsoft.
en het zelfde geld ook voor "bestands- en printerdeling".
en bij primairy netwerkaanmelding moet "client voor microsoft-netwerken" geselecteerd zijn :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 17:59 schreef chucky666 het volgende:
heb je ook een icon op je buroblad staan met "mijn netwerklocatie" ofzo :?
zo ja, moet je er ff met rechts op klikken en kiezen voor eigenschappen.
dan moet je ff kijkken of er ook iets staat zoals>tcp/ip->realtek.
zoniet dan moet je deze ff toevoegen via toevoegen en dan microsoft.
en het zelfde geld ook voor "bestands- en printerdeling".
en bij primairy netwerkaanmelding moet "client voor microsoft-netwerken" geselecteerd zijn :)
dank je wel ik zal het ff proberen :)
Pagina: 1