[lcd] krassen op scherm laptop??

Pagina: 1
Acties:
  • 2.690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37
Ik heb sinds begin april een FX501, maar heb hem vandaag voor het eerst meegenomen. Hiervoor stond deze altijd thuis.

Na vandaag thuis gekomen te zijn, merkte ik een aantal flinke krassen/strepen op, die er hiervoor nog niet eerder opzaten. Hieronder een paar pics:

Afbeeldingslocatie: http://nitin.pointclark.net/scherm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nitin.pointclark.net/scherm2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nitin.pointclark.net/scherm3.jpg

Zoals het er nu uitziet denk ik dat de bovenste streep van de spatiebalk komt, en de verticale streepjes van de overige toetsen. Ik vind het alleen nog al vaag dat er zomaar strepen staan, terwijl er echt geen vieze smurrie op m'n toetsenbord zit (pas nog ff vette vingers eraf gehaald).

Nu denk ik dat dit komt doordat hij vandaag voor het eerst op een rammelende fiets heeft gezeten. Uiteraard wel in een laptop tas, maar er lagen wel een aantal dingen boven op (power supply, kabels etc). Dus waarschijnlijk hebben die lichtjes tegen het scherm getrild, en zo tegen het toetsenbord.

Maar nu mijn vraag: is dit normaal? Valt er nog over garantie te praten? Zegt sony niet gewoon: "gooi er maar een doekje tussen, dan zal het wel over zijn"? En daarbij, deze behuizing is toch niets anders dan die van FX401 etc?

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Je zult het niet onder garantie kunnen gooien ben ik bang. Het is je eigen gebruik waardoor de beschadigingen zijn ontstaan en het is geen fabrieks fout. Als je een stuk of 3 dooie pixels kunt maken zou je hem daarvoor terug kunnen sturen, maar ik ken geen enkele manier om dat te doen. Ik ben bang dat je er mee zult blijven zitten, heel vervelend, maar nix aan te doen.

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• Rickbv
Ik heb overigens nog niet geprobeerd om de krassen/strepen weg te halen. Met water lukte dit iig niet. Waarmee zou ik dit het beste kunnen proberen zonder het scherm 3mm dunner te maken?

Tjah, en eigen gebruik. Vervoeren, daar is zo'n ding voor gemaakt zou je zeggen. En dan vind ik het nogal raar dat het scherm blijkbaar zover naar beneden gedrukt kan worden, dat het scherm dan beschadigd. En zeker niet als alles netjes in een tas zit. Er lag dus ook niets direct op die laptop, maar in een ander vak...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:11

Klippy

Still Game

Hmm toevallig ken ik iemand op school met een laptop die dat ook heeft. Maar dan nog wat erger eigenlijk. Dat scherm is helemaal beschadigd van die toetsen, nu legt 'ie er een doekje over meestal, maar ik geloof dat dat ook niet erg veel helpt.

Eigenlijk zou dat niet mogen nee, maarja het gebeurd blikbaar toch. Zal je wel geen garantie op hebben nee.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Tsja is rot. Werd bij mijn PowerBook meteen al gewaarschuwd om er een A4tje tussen te leggen, want het schijnt vrij normaal te zijn dat dit kan voorkomen (vooral bij Mac's). Overigens nooit last van gehad om mijn vorige, meestal Dell, laptops. Probeer het eraf te krijgen met speciale LCD vloeistof (bij de betere computerzaak) of van die brillendoekjes, en voortaan A4tje er tussen leggen. Garantie kan je vergeten.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Als dit waar is...
Dus dat het vaker voorkomt.. dan is sony toch verkeerd bezig... wat voor model hebben zijn dan in .....snaam gefabriceerd...

Dit is toch niet normaal???? een laptop hoort portable te zijn!!! Als dit zo ik dan raad ik iedereen een Sony te kopen...
Ik flikker mijn pa's laptop van 3500 piek gewoon in mijn rugtas... en op de fiets tussen mijn boeken... Dat verwacht ik van een laptop...

En niet dat de toetsen op het toestenbord beschadigingen aan het scherm veroozaken. Als je hem in een laptoptas had zitten lijkt het me dus sterk dat het door 'druk' op de laptop komt...
Maar hoedan ook... aankaarten bij sony dit... ik vindt dit echt niet kunnen. :r

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

bij telecom zaakjes kan je vaak van die tubes kras- verwijderaar (displex) kopen, misschien een idee?

edit: ook bij halfords te krijgen

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
Op vrijdag 26 april 2002 21:34 schreef U-96 het volgende:
bij telecom zaakjes kan je vaak van die tubes kras- verwijderaar (displex) kopen, misschien een idee?

edit: ook bij halfords te krijgen
dat is gewoon een polijst middel...
dat zou ik niet te vertrouwen aan je scherm dat duurder is dan de hele laptop...

Is er hier niemand die het er vind dat dit soort dingen gewoon gebeuren??? Ik snap echt niet dat fabriekanten hun shit gewoon niet uitgebreid testen!!! kijk was het een yewel of een a-open... okey... zijn beginende merken...

Maar sony heeft all heeel wat fucking vaio'tjes gebaard... ik dacht het het kwaliteits spul was...
Maar als ik nou hoor dat het gewoon vaker voorkomt...
dan vindt ik dit echt een matige zaak van sony en andere laptop fabrikanten die zo geld proberen te verdien!!!
KOTS :r KOTS :r KOTS :r

Verwijderd

Aboluut, ben het helemaal met je eens, is gewoon te gek voor woorden. Zou ook zeker gaan klagen ( en klagen en klagen) bij Sony, maar ik heb er weinig vertrouwen in want die gasten hebben bizar slechte service - tenminste op het gebied van consumentenelectronica.

• Rickbv
Heb inmiddels Vaio Link gebeld...

Die man zei dat ik het eerst maar es moest proberen met een of ander scherm-middel (dus NIET displex ofzo, het zijn geen krassen, maar meer vuil denk ik), omdat hij uit ervaring wist dat schermen meestal niet onder de garantie vallen.

Nu wil ik dus eerst deze vegen/krassen zien weg te halen, en daarna kijken of het nog eens gebeurd. Maar weet iemand de naam / merk van dat monitor-clean middeltje?

Ik vind het trouwens echt niet kunnen wat ze nu doen, de schade komt niet door het scherm, maar door de slappe behuizing! En zo'n ding is gemaakt om mee te travelen, en als dat ding dan ook nog in een daarvoor gemaakte tas zit verwacht je toch niet dat hij beschadigd oid. Maar goed, eerst maar schoon zien te krijgen, lukt dat niet, hebben ze daro een probleem >:)

• Rickbv
Heb inmiddels ook met de 'winkel' waar ik hem gekocht heb contact gehad, en die zeggen ook dat dit buiten de garantie valt. Kan ik nog wat beginnen bij enige consumenten organisatie, of is dit echt een verloren strijd (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen)?

Ik zou trouwens nog wel ff de naam van dat beeldschermcleaner middel willen weten, want als het er niet afgaat kan ik helemaal wel ;(

• Rickbv
Waarom reageert er nou steeds niemand? Ik zit hier met een serieus probleem, waar ik nog steeds niet uitkom ;(

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 01:03
Ehm, weet je wel zeker dat het krassen zijn? Het lijkt namelijk erg veel op wat ik vaak heb: vet strepen, dat komt van de toetsen van het keyboard. Ik dacht namelijk precies hetzelfde met mijn (eerste) laptop. vooral de kleine horizontale strepen duiden daarop. NIET GELIJK GAAN BOENEN OF POETSEN MET POLIJST DUS!!!

Vochtig doekje en veel voorzichtigheid...

Succes... :)

Gravity sucks...

• Rickbv
bedankt voor je reactie! Het zijn idd niet echt krassen, meer strepen ja. Maar vet op m'n toetsenbord kan ik me niet goed voorstellen, had hem een dag of 2 ervoor nog schoongemaakt.

De grote horizontale kras heb ik weg proberen te halen met een doekje + water, dat ging niet. Daarna heb ik niets meer geprobeerd, omdat ik bang was dat ding nog verder te vernielen...

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 01:03
Ik weet wat je bedoeld, maar ik heb het iedere dag (die strepen) wat dat betreft helpt een a4'tje inderdaad tegen die strepen. (vingers zijn gewoon altijd vet, dat komt op de toetsen en vervolgens als die dicht is op het scherm (bij meeste laptops (fujitsu's, Dell's, etc))

Hoop dat het je lukt om de strepen te verwijderen, maar wees voorzichtig, ik geloof dat het iets van polycarbonaat of zo is en dat krast snel als je het schoon probeert te maken. (fijne krasjes zijn zo erg nog niet, die zie je bij een werkend (belicht) beeldscherm toch niet, maar fijne krasjes kunnen erger worden... Ik heb van 'AF cleaning products' een kit met goede schoonmaak spullen, dat gebruik ik in combo met brillendoekjes. Werkt heel goed, duurt ff, maar werkt goed...

Good luck! :)

Gravity sucks...

Verwijderd

Probeer het eens met zo'n speciaal "Wonderdoekje" met microvezels (effies bij de blokker halen of van de sorbo) en een beetje water. Ik gebruik ook wel eens een kleine hoeveelheid glasex in combinatie met een beetje water, maar ik weet niet of dat schadelijk is.
Pagina: 1