Toon posts:

Schandaal? Nazi Slogan In Fifa WC 2002

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nazi slogans in FIFA World Cup 2002

Waarschijnlijk heeft iemand bij EA zijn of haar huiswerk niet goed gedaan. Het virtuele publiek in het spel schreeuwt namelijk "Dinko Sakic, Dinko Sakic". Sakic was in de tweede wereldoorlog commandant van het Jasenovac concentratiekamp in Kroatie. Na de oorlog ontsnapte hij naar Zuid-Amerika waar hij terecht kwam in Argentinie. In 1998 is hij uitgeleverd aan Kroatie vanwege zijn misdaden.

I guess this would be the equvalent of putting "Die you monkey fucking niggers!" in an NBA Live game, as these are clearly Nazi slogans included in a EA Sports game.

Uros 2Lions Jojic van ActionTrip kon zijn oren niet geloven toen hij de naam hoorde komen uit zijn speakers. Of het gaat om toeval of een misverstand is nog niet duidelijk, maar fraai is het niet.
Ik vind het wel belachelijk dat er zo'n fout wordt gemaakt door een gamemaker als EA. Ik vind het wel te overdreven, maar toch is zo'n fout niet echt welkom. Wat vinden jullie ervan? Overigens heb ik er natuurlijk geen last van ofzo tijdens het spelen, het viel me alleen op toen ik ff gamers.nl checkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Wat betekent Dinko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 19:54 schreef apocrypha het volgende:
Wat betekent Dinko?
|:(

Lees dan goed, is de naam van een commandant die een concentratiekamp in Kroatie leidde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Er staat alleen dat Sakic zo'n commandant was. Weet ik veel dat Dinko zijn voornaam is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja
hoorde jij het in het spel?
ik niet dus wat zeiken ze nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52
tsja, boeiuh
kan gebeuren, ze zullen het heus niet expres gedaan hebben
en wie zegt dat diegene die het gehoord zou hebben, het wel goed verstaan heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 19:56 schreef apocrypha het volgende:
Er staat alleen dat Sakic zo'n commandant was. Weet ik veel dat Dinko zijn voornaam is :?
Goh, waarom zouden zij dan Dinko Sakic schreeuwen :?

Maar ik snap jou wel, alleen wat jij denkt is minder logisch dan wat de andere in eerste instantie denken (jij denkt dat Dinko een of ander woord is, bijv. lang leve en dan Sakic, maar Dinko is gewoon zijn voornaan :z)

En nee, ik heb het niet gehoord en zoals ik al zei, ik heb er dus geen last van. Maar toch is het wel een domme fout van een spelmaker om zo'n slogan in het beste voetbalspel ooit gemaakt te zetten :P (misschien is het toch H0AX, wie weet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn die luitjes die dit denken te horen helemaal geobsedeerd van die Sakic dat ze van elk geluid dat ze horen denken dat het over Sakic gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

En het is maar de vraag hoe ze Dink Sakic uitspreken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Op vrijdag 26 april 2002 20:20 schreef Hitpoint het volgende:
Volgens mij zijn die luitjes die dit denken te horen helemaal geobsedeerd van die Sakic dat ze van elk geluid dat ze horen denken dat het over Sakic gaat.
:D dit lijkt me ook......als ik blijf zeiken van ik hoor ze heil hitler roepen en ik luister 1000x, dan hoor ik dat ook erin

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

OMG, het geluid van EA is standaard ook zo lekker te verstaan. Ik weet nog vrij goed dat je in het 'gejuich' van de tribunes met een beetje goede wil de naam van je club kan horen ;).

Klinkt een beetje als dat verhaal dat er in The Lion King het woord 'sex' ergens in de lucht zou staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 13:34
Als het geen hoax is en ze roepen echt "Dinko Sakic" dan is dat echt niet per ongeluk...

Hoe kom je er bij om toevallig "Dinko Sakic" te roepen, dat gaat er bij mij niet in. |:(

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 13:37
Realisme boven alles :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 20:59 schreef Xtuv het volgende:
Realisme boven alles :X
Ik denk dat je nog goed moet zoeken om een stadion te vinden waar 'Dinko Sakic' wordt gescandeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 19:58 schreef Crash-Override het volgende:
tsja, boeiuh
kan gebeuren, ze zullen het heus niet expres gedaan hebben
en wie zegt dat diegene die het gehoord zou hebben, het wel goed verstaan heeft ;)
Ach misschien is het met opzet gedaan door een programmeur.
Misschien perongeluk.
Je weet het niet, er zijn altijd mensen die er problems mee zullen hebben maar het valt toch niet op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Zal het niet gaan om bayern speler saliamichic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 21:19 schreef raptorix het volgende:
Salihamidzic? neeuh, lijkt er nog niet eens op en het lijkt mij sterk dat ze de naam van zo'n speler gaan roepen, aangezien Ronaldo er ook niet in voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 21:19 schreef raptorix het volgende:
Dan eerder stanic.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien stelde EA de media ff op de proef of ze het wel doorhadden. Straks zien we een poppetje in het publiek zitten die op Bin Laden lijkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Op vrijdag 26 april 2002 20:48 schreef IceStorm het volgende:
OMG, het geluid van EA is standaard ook zo lekker te verstaan. Ik weet nog vrij goed dat je in het 'gejuich' van de tribunes met een beetje goede wil de naam van je club kan horen ;).

Klinkt een beetje als dat verhaal dat er in The Lion King het woord 'sex' ergens in de lucht zou staan...
dat van de Lion King is dus wel echt....

als je in slow motion op een gegeven moment afspeelt, waaien er iets van bloemen op in de lucht, in slow motion zie je dan 'sex' staan :D

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Laatst online: 01-10 22:50

BreeeZe

Devt

Leuk dat iemand dat erin verstaat, maar hij kan het dus gewoon fout gehoord hebben.

Ik heb dat ook met vage kreten in een spel, als je het niet kan verstaan maak je er maar wat van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
Op zaterdag 27 april 2002 16:26 schreef BreeeZe het volgende:
Leuk dat iemand dat erin verstaat, maar hij kan het dus gewoon fout gehoord hebben.

Ik heb dat ook met vage kreten in een spel, als je het niet kan verstaan maak je er maar wat van :)
met Fifa is dat heel erg, ik weet nog dat ik vaker probeerde te verstaan wat het publiek riep.........maar je hoorde gewoon alle clubnamen erin die je wilde horen :?

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schandaal? Ja hoor, ga ff keihard zeuren. 't Is niet netjes nee, en het zal er ook weer uitmoeten, maar om er nou zo'n gedoe van te maken. Alsof voetbal een lieverdjessport is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 16:32 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

met Fifa is dat heel erg, ik weet nog dat ik vaker probeerde te verstaan wat het publiek riep.........maar je hoorde gewoon alle clubnamen erin die je wilde horen :?
Mischien mixen ze stiekum het aanmoedigingsgejuich (mooi scrabblewoord) van alle clubs samen tot 1 *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 17:38 schreef 007 het volgende:
Schandaal? Ja hoor, ga ff keihard zeuren. 't Is niet netjes nee, en het zal er ook weer uitmoeten, maar om er nou zo'n gedoe van te maken. Alsof voetbal een lieverdjessport is.
GVD Lees nou heel de thread door voordat je wat gaat piepen :(

Ik zeg meerdere malen dat het mij geen flikker uitmaakt, daarom staat er ook een "?" achter schandaal omdat gamers.nl het zo laat overkomen, alsof het een schandaal is. Daar lever ik juist kritiek op, maar om dat te begrijpen moet je meer hersenen hebben dan die van een kleuter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 22:00 schreef LoneRanger het volgende:

[..]

Dan eerder stanic.
Of Daniel Saric van kroatie :S

wat een broodje aap weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Het zou kunnen.. is me niet opgevallen.. :?
Maar als je luistert naar het gezang e.d., dan kan je in bepaalde "liederen" diverse dingen horen. :z

MW | BF1 Stats

Pagina: 1