MSI K7TPro2A overleden?

Pagina: 1
Acties:

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Topicstarter
Mijn computer begon een week of twee geleden met spontane resets, vorige week echte vastlopers (zodat reset zelfs niet eens meer werkte). Gister hoorde ik vanuit mijn kast een heel hoog gepiep of gesis, maar dan heel zachtjes... eerst niet in de gaten waar het vandaan kwam...

Nu doet het beestje (bijna) niets meer... Als ie aanstaat
hoor ik datzelfde gepiep, de lichtjes (DLEDS) doen dit nog:
groen-rood-rood-rood, daarna
rood-groen-rood-rood
en dat was het :(

Op de achterkant van het bord (waar op de voorkant vier transistoren zitten) is het bord een beetje warm geweest lijkt het... het groene van het bord is lichtelijk gebakken bruin (niet overdreven) geworden...

Het bord is nu zo'n 1.5 jaar oud, maar van de winkel uit waar ik hem heb gekocht krijg/kreeg ik maar 1 jaar garantie, terwijl MSI op zijn borden naar leveranciers toe 3 jaar geeft. MSI geeft echter niet thuis als ik daar aanspraak probeer te maken op de garantie... 'Wij handelen garantie alleen af met distributeurs'

Wie weet wat ik hiermee kan doen?
Het is uiteraard balen dat dit gebeurt, maar het kan toch niet zo zijn dat niemand je meer kan helpen... zeker als je ziet dat het bordje maar de helft van zijn economische levensduur heeft gewerkt om er vervolgens de brui aan te geven? :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt sterk op een overbelaste voeding.. Is de ATX connector nog een helemaal gaaf of zie je tekenen van gesmolten plastic?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:22
Voeding als eerste vervangen voor je verdere conclusies trekt.

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
Mijn msi k7t pro2 ligt hier ook kapot.
Msi geeft idd geen garantie aan particulieren. En bij de winkel zijden ze bij mij je heb maar 1 jaar.

Hij ligt hier nu te verrotten. :'(

Die bruine vlek aan de onderkant heb ik ook. Als ik hem aansluit gaat er een ic sissen. En die is zo heet dat je je handen er aan verbrand.

Verwijderd

gebeurt vaker dat de pro 1&2 en turbo 1 er zo mee nokken.

waar het aan ligt ??!?

vaak zomaar ineens

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

mijn msi k7 pro2a-tje is ook overleden;(
nix aan te doen:\

net een nieuw mobootje gekocht voor 75 euro:)
(lan,sound onboard) 2xddr 2xsdr socket A

lekker dingetje hoor (hij is van elitegroup)

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 12:06 schreef nnk het volgende:
mijn msi k7 pro2a-tje is ook overleden;(
nix aan te doen:\

net een nieuw mobootje gekocht voor 75 euro:)
(lan,sound onboard) 2xddr 2xsdr socket A

lekker dingetje hoor (hij is van elitegroup)
ECS K7S5A? die is bekend hier....

• plankie

plankie

Topicstarter
BalusC: De ATX connector is nog helemaal gaaf, niks geen bruine plekjes daar

Sjah: Ik heb een 350 Watt ATX-voeding geprobeerd ipv de 300 Watt die er inzat

Leo2222: Datzelfde probleem heb ik nu dus ook, raar dat ze dat niet doen en volgens mij in strijd met nederlandse wetgeving?

nnk: Als ik het zo zie ben ik ook toe aan een nieuw moederbord :(

Tnx voor jullie reacties in ieder geval... 'k zal ermee moeten leren leven :(

Verwijderd

Voor dit prob. dat inneens kan ontstaan had MSI een oplossing.. het mobo voltage op 3.45 zetten i.p.v. 3.30.. (niet schadelijk) later is hier nog een bios update voor uitgekomen om dit soort probs te voorkomen

• nnk

nnk

Op zaterdag 27 april 2002 13:42 schreef schaapie het volgende:

[..]

ECS K7S5A? die is bekend hier....
jah de k7s5a
dies idd bekend, iedereen heeft dat ding ongeveer ;)

• leo2222
  • Laatst online: 17-08 19:13
Op zondag 28 april 2002 16:05 schreef -InFiNiOn- het volgende:
Voor dit prob. dat inneens kan ontstaan had MSI een oplossing.. het mobo voltage op 3.45 zetten i.p.v. 3.30.. (niet schadelijk) later is hier nog een bios update voor uitgekomen om dit soort probs te voorkomen
Dat gaat nu erg lastig, met of zonder cpu 4 rode leds, en alle power MOSFET's hebben aan de onderkant een beetje bruin kleurtje achter gelaten.

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 18:32 schreef nnk het volgende:

[..]

jah de k7s5a
dies idd bekend, iedereen heeft dat ding ongeveer ;)
Ik niet

• nnk

nnk

Op zondag 28 april 2002 18:40 schreef TwEaKhEaD het volgende:

[..]

Ik niet
wat is dat nou voor een onzinnige reply
het staat er misschien niet in goed nederlands maar ik zei dat bijna iedereen die heeft, en ok dat is overdreven, maar dan hoef jij toch nog niet zo'n leuke reply te posten :)

• smvs
  • Niet online
wij verkopen zelfs geen msi bordjes meer omdat er zo ontzettend veel kapot gegaan zijn van de k7t pro-xxx series. en idd, het garantie gebeuren is een typisch kastje-muur verhaal.

Verwijderd

ik heb hetzelfde bord en dit is al de tiende ker dat ik hoor dat een msi bord overlijd. ik heb hem niet overklokt en ik gebruik hem verder normaal. moet ik ook bang worden dat de mijne het ook binnen kort overlijd.

Verwijderd

• plankie

plankie

Topicstarter
-InFiNiOn-: 'k heb altijd trouw de bios-upgrades te maken gehad, dus dat probleem had dan al van te voren opgelost moeten zijn :(

leo2222: precies wat ik ook heb, die vier dingetjes aan de rand van 't moederbord in de buurt van de voedingsconnector en de processor

Verwijderd

[topic=481856/2]

Wat heeft mijne dan? de griep?

ik hoop dat ik er op tijd bij ben :9

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Tsja, of jullie veel pech of ik veel geluk. Pro2 nov 2000, niet kapot te krijgen. Bij het verwijderen van de cpu over een printbaan heen geschoven, weg, Java-doctor beetje solderen. Ondertussen core van de duron lichtjes gebrokkeld. Afgelopen week probleem met mijn p4 systeempje. Snel de msi in een kastje gegooid, ouwe hd met wat configiratie van de msi erop, schroeven, aanzetten, 4 x groen en gassen. kWeet het echt niet, gevoelsmatig kunnen die planken echt tegen een stootje. Probeer ze goed schoon te maken, stof door fans enzo, iets kleins misschien en dan doet ie het weer?
suk-6.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• plankie

plankie

Topicstarter
Die van mij is gewoon 1 keer in elkaar gezet, verder nooit meer uitelkaar gehaald (waarom eigenlijk ook? :)

Verwijderd

Bij sommige winkels, kun je je bord toch oplaten sturen naar MSI (of een leverancier ervan), de kosten hiervoor kunnen variëren, sommige vragen er 20€ voor. Dus bel gewoon een paar winkels die msi leveren zou ik zeggen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

M'n vorige Pro 2-A had hetzelfde, zonder gesis dan maar gewoon helemaal dood. Andere voeding geprobeerd, andere CPU, mem enz., maar hij was kapot (ook volgens Alternate).
Heb een andere gehad van ze en die loopt nog, maar ja zoals er al is gezegd die bordjes hebben dit vaker...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36
In mijn directe omgeving zijn er de afgelopen 2 maanden 3 MSI K7T Pro2(a) bordjes zomaar ineens doodgegaan na ongeveer 1 jaar.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Wat je met je kapotte moederbord kan doen, ga opzoek naar een andere leverancier, leg hem alles helemaal uit, kijk hem lief aan en vraag hem of hij het moederbord misschien naar MSI wilt opsturen. misschien voor een kleine vergoeding. daarna krijg je de mobo weer terug van MSI, en geef de leverancier een bosje bloemen + pakje sigaretten.

hij blij, jij blij, msi boos >:)

• plankie

plankie

Topicstarter
Da's een goeie.... zeker 't proberen waard

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:07
Heb er hier ook problemen mee. :(

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• plankie

plankie

Topicstarter
'K heb besloten om van de nood een deugd te maken en iets te doen wat ik een tijd geleden al eens zou doen: upgraden

Aangezien ik het huidige bordje met processor al zo'n anderhalf jaar in gebruik had (voor mijn doen is dat best aan de lange kant ;) heb ik bij Excile zojuist de volgende bestelling gedaan:

ECS K7S5AL fsb 200/266 sdram +ddr +sound+Lan
AMD Athlon XP 1600+ (1,40GHZ) Mhz socket A
Spire Cooler 5U213CH3G/R Fridge Rock 2000+

'k heb 2x128 MB PC133 SDRAM geheugen die ik in dezelfde samenstelling nog kan gebruiken zonder dat gelijk af te schrijven en heb de mogelijkheid later naar DDR over te stappen als ik er weer btje geld voor heb :)
Pagina: 1