Toon posts:

Vaag probleem, @Home DHCP niet door 2 hubs ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende :

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1473907965

Dat is dus de layout van m'n netwerkje zoals het nu ligt. Eerst had ik 1 hub nu heb ik er 2. Met die ene hub werkte alles. Computer nummertje 2 en 4 hebben 2 netwerkkaarten. Dit zodat ze zowel in de 192 range lokaal kunnen babbelen als in de 213 range kunnen internetten.

Nu kan ik dus met computertje 4 wel een IP krijgen van @home en met computertje 2 niet.

Alle PC's kunnen wel met elkaar babbelen in de 192 range.

Het lijkt er dus op dat de @home dhcp request van PC2 niet tot aan het @home routertje komt ofzo.

Het ligt dus niet aan de software of OS lijkt mij want het heeft altijd gewerkt met 1 hub.

Ik heb het idee dat ik iets doms over het hoofd zie. Kweet alleen niet wat :'(.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
misschien moet je je netwerk iets anders opzetten, dit is niet echt handig, meerdere ranges over dezelfde hubs/switches enzo...
zowiezo heb ik vaak wel wat problemen met 2 switches en dhcp enzo (tenminste op lan-party's), denk dat de switch niet alle broadcasts goed doorgeeft ofzo...

maar ff terug on-topic: misschien moet je het zo doen:

kabelmodem --> hub --> pc2/4 --> switch --> pc1/3/5
dan moet je alleen zorgen dat pc2 of 4 internet deelt

Maak je eigen poll

Verwijderd

Ik zou toch gaan voor:

Kabelmodem -> Je linux router (of whatever) -> HUP/Switch -> clients

heb je namelijk ook een firewall

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35

XDK

Wat is merk/type van de switch ?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reply's tot nu toe !

Een aantal puntjes (die ik ben vergeten te noemen) :

1. @Home is momenteel bezig met werkzaamheden en ik krijg dus zo'n magisch NodeMove adres. Dit zou dus in het domste geval ook nog wel eens de oorzaak kunnen zijn. Maarja, met deze PC (pc4) kom ik wel gewoon op internet op m'n probleme te posten :9.

2. Merken : Unex SD080s switch, gauwe ouwe 3com OfficeConnect 10 mbit hub.

3. De 3 lagen die je ziet in de tekening zijn fysiek zoals m'n huis in elkaar zit en ik kan dus niet gaan slepen met hardware.

4. De reden waarom ik in PC4 2 nic's heb zitten is omdat ik op die manier noujuist niet via een routertje ofzo het internet ophoef. Ik heb namelijk wel een W2K server met NAT staan maar als ik die inzet kan ik geen filetransfers en voice enz. voor elkaar krijgen (ja ik ben hopeloos).

Verwijderd

Topicstarter
PC5 krijgt ook probleemloos een IP van @home.
I'm riddled, iemand nog een idee :?.

• BOOTZ
dit is misschien niet helemaal wat je wil, maar het werkt gegarandeerd: (iemand die denkt dat het niet zo is??)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bootz/netwerk_opzet.gif

een van de pc's met 2 nics moet dan het inet delen voor de rest, alle 3 de pc's die nu een ip van @home hebben houden dat ook. het enige wat ik heb gedaan hier is een duidelijke splitsing maken tussen intern en extern netwerk.

zo heb ik het hier thuis ook, 3 pc's direct aan het kabelmodem, waarvan er 1 een router is voor 2 pc's die alleen intern zitten. alle pc's zijn daarnaast ook nog op het interne netwerk aangesloten

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
Bootz !

Thanx voor je mooie tekening :9. Ik heb hem gelijk even overgenomen in de mijne met IP ranges erbij. Zo ga ik het nu dus doen :

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2875541447

Ik heb dus alleen de HUB en de SWITCH nog niet omgedraaid. Het liefst houd ik de switch namelijk waar die is maar dit kan ik alijd nog omdraaien *D.

Dit gaat werken ik voel het :9~.

• BOOTZ
Op zaterdag 27 april 2002 15:34 schreef MaDDo het volgende:
Bootz !

Thanx voor je mooie tekening :9. Ik heb hem gelijk even overgenomen in de mijne met IP ranges erbij. Zo ga ik het nu dus doen :

[afbeelding]

Ik heb dus alleen de HUB en de SWITCH nog niet omgedraaid. Het liefst houd ik de switch namelijk waar die is maar dit kan ik alijd nog omdraaien *D.

Dit gaat werken ik voel het :9~.
je kan beter de switch intern gebruiken, een hub is ruim voldoende voor de @home verbinding, die toch niet echt boven de 4 mbit uitkomt (kan wel natuurlijk), en full-duplex is ook niet nodig. die dingen zijn in je interne netwerk wel handig, om het gewoon zo snel mogelijk te maken.
ennuh... je kabelmodem moet wel op de uplink van de hub komen :)

suc6 er mee

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
Hey Bootz,

Thanx a million *D !
Ik ben zo eigenwijs geweest om de switch onder te laten omdat ik dan full speed kan netwerken tussen PC4 en PC5 (wat nogal veel gebeurt). En ik heb @home inderdaad maar ff in de uplink gedaan, foutje :9.

Tzit nu zo :

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3153318330

Draait als een tierelier zo B-).

Thanx allemaal en slotje maar :z.
Pagina: 1