Kan me bestanden niet delen

Pagina: 1
Acties:

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb thuis een netwerk via aan router(Edimax BR-6004+).
Ik heb 2 pc erop aangesloten en kan op bijde pc internetten.
Het zit op internet via mxstream hccnet en heb mijn router zo ingesteld dat elke pc die erop is aangesloten een ip krijgt toegewezen. Alles werkt perfect maar ik kan niet op elkaars harde schijf kijken. Ik heb al de search gebruikt en op reviews als deze gekeken(http://www.tweakers.net/reviews/171/1). Alles is gedeeld. De computers zitten in de zelfde werkgroep en die heet hl (half-life :) ). Ik heb ook al geprobeert om het allebij werkgroep ofzo te noemen.
Op de ene pc staat win200 en op de anderen win98.

Weet iemand waarom de computers niet op elkaart hd kunnen kijken en hoe je het moet oplossen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kan je wel pingen :?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Croga

The Unreasonable Man

Hoe het precies komt weet ik ook niet, maar hetzelfde overkomt mij altijd. Op beide PCs sharing aan, maar als ik in de Network Neighbourhood kijk, zien ze elkaar niet.

Wat wel werkt, echter, is een "Search" doen in het netwerk, op de naam van de PC. Kijk in de Netwerk settings hoe de PC heet, en zoek dan vanaf de andere PC op het netwerk. Dat werkte bij mij altijd....

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 26 april 2002 19:20 schreef E-jey het volgende:
Ik heb thuis een netwerk via aan router(Edimax BR-6004+).
Ik heb 2 pc erop aangesloten en kan op bijde pc internetten.
Het zit op internet via mxstream hccnet en heb mijn router zo ingesteld dat elke pc die erop is aangesloten een ip krijgt toegewezen. Alles werkt perfect maar ik kan niet op elkaars harde schijf kijken. Ik heb al de search gebruikt en op reviews als deze gekeken(http://www.tweakers.net/reviews/171/1). Alles is gedeeld. De computers zitten in de zelfde werkgroep en die heet hl (half-life :) ). Ik heb ook al geprobeert om het allebij werkgroep ofzo te noemen.
Op de ene pc staat win200 en op de anderen win98.

Weet iemand waarom de computers niet op elkaart hd kunnen kijken en hoe je het moet oplossen.
de rest van het netwerk werkt wel?
heb je in w2k wel het account guest aan staan?

• E-jey
  • Niet online
account guest :? . Was das???

Verwijderd

Hier staat misschien hetzelfde probleem :

[topic=479145]

• E-jey
  • Niet online
Ik heb geen id of ik kan pingen. Is er niemand verder die het weet???

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op vrijdag 26 april 2002 22:56 schreef E-jey het volgende:
Ik heb geen id of ik kan pingen. Is er niemand verder die het weet???
Eh...heb je het wel geprobeerd? Op één computer klikken op Start en Uitvoeren, vul cmd in en druk op Enter, waarmee de command-prompt tevoorschijn komt.

Daarin het volgende commando enteren: ping [ip van de andere PC]

Geeft-ie time-outs aan, dan zit er iets niet goed.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• E-jey
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~ej_philippo/pingen.jpg

Dat krijg ik te zien als ik in uitvoeren: ping (en dan ip)invul. Daarna komt er nog iets achter maar dat gaat te snel om het te lezen.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Kan memijn bestanden niet delen!!!

• E-jey
  • Niet online
Mijn overbuurjongen heeft zijn pc bij mij neergezet zodat ie ff bij mij een paar dagen kan internetten enzo. Hij draait win98. Ik kan met mijn win98 pc op zijn hd kijken en hij op die van mij. Ik denk dat het ligt aan de configuratie tussen de win98 pc en de win2k pc. Weet iemand wat dat kan zijn en wat de oplossing is
Pagina: 1