Toen waren beige computers heel gewoon.
als je echt wilt goed en precies volt wilt meten... dan advieser ik je toch een beet je dure... Want ik heb nu een elcheapo voltcraft(huismerk conrad)... en dat ding is niet echt goed 'geijkt' (ik weet niet hoe je het bij mulimeters noemt).
de mijne zit er altijd zo'n 1,5 volt naast.
en amperes meet is niet met dat ding... ik gebruik hem meer voor het doormeten van kabels... dat doet hij wel goed...
duurdere voltcrafts schijnen wat beter te zijn...
de mijne zit er altijd zo'n 1,5 volt naast.
en amperes meet is niet met dat ding... ik gebruik hem meer voor het doormeten van kabels... dat doet hij wel goed...
duurdere voltcrafts schijnen wat beter te zijn...
Verwijderd
Als je genoeg geld er voor over hebt, fluke zijn erg goede.
http://www.fluke.nl/common/prod_pages/product_main.asp?locale=nlnl&bg=ind
Deze worden ook vaak professioneel gebruikt.
Tjah, ik wil 'm ook vooral gaan gebruiken voor doormeten van kabels en voltages. En dat ie van jouw 1,5 V er naast zit,
, wat voor type is dat?
Als je een makkelijke wilt hebben en niet vreselijk duur moet je (/me weet de naam niet meer) er een kopen die zelf de komma neerzet, beter gezegd je hebt maar 2 functies. Wisselspanning of gelijkspanning hoef je alleen maar aan te geven. De rest doet hij automatisch.
edit:
Voor de goede beschrijving zie hier ergens onder
Voor de goede beschrijving zie hier ergens onder
Ik gok zo de VC-303, o.i.d., zo'n ding van hooguit een keer 15 euro.Op vrijdag 26 april 2002 19:23 schreef computerboer het volgende:
Tjah, ik wil 'm ook vooral gaan gebruiken voor doormeten van kabels en voltages. En dat ie van jouw 1,5 V er naast zit,, wat voor type is dat?
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Mischien ook handig als je kunt kiezen of je VOLT danwel AMPERE danwel diodetest wilt gebruiken?Op vrijdag 26 april 2002 19:25 schreef Rave17 het volgende:
Als je een makkelijke wilt hebben en niet vreselijk duur moet je (/me weet de naam niet meer) er een kopen die zelf de komma neerzet, beter gezegd je hebt maar 2 functies. Wisselspanning of gelijkspanning hoef je alleen maar aan te geven. De rest doet hij automatisch.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Die zijn me te duurOp vrijdag 26 april 2002 19:22 schreef X-terior het volgende:
Als je genoeg geld er voor over hebt, fluke zijn erg goede.
Heb ook 2 van die goedkope Voltcrafts liggen en die zijn totaal geflipt, tenzij het werkelijk klopt dat het lichtnet hier in huis 340V geeft
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Woeps, vergeten.Op vrijdag 26 april 2002 19:27 schreef DustMan4u het volgende:
[..]
Mischien ook handig als je kunt kiezen of je VOLT danwel AMPERE danwel diodetest wilt gebruiken?
De 2 functies zijn volt of ampere en dan moet je alleen nog maar kiezen tussen gelijk of wissel.
* Robino maakte een foutje
En als ik nou de ME-42 neem van Voltcraft, iemand hier ervaring mee? Hijs iig niet goedkoop
Verwijderd
Mmm, heb een Metex en een stuk of 4 van die goedkope dingetjes, moet zeggen dat de afwijkingen niet erg groot zijn.
In ieder geval geen 1,5V, dat is wel erg grof.
Als een multimeter een paar tienden afwijkt is dat in verreweg de meeste gevallen niet erg.
Voor normaal gebruik heb je aan een meter van ca 50 euro genoeg.
In ieder geval geen 1,5V, dat is wel erg grof.
Als een multimeter een paar tienden afwijkt is dat in verreweg de meeste gevallen niet erg.
Voor normaal gebruik heb je aan een meter van ca 50 euro genoeg.
ik kan je er 1 aanraden en dat is de fluke 87, deze heb ik zelf ook en is echt om te
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Weet je wel wat dat ding kost?Op vrijdag 26 april 2002 19:37 schreef mr.loepie het volgende:
ik kan je er 1 aanraden en dat is de fluke 87, deze heb ik zelf ook en is echt om te![]()
![]()
Pagina: 1