Toon posts:

Anti-relaying (Anti-virus Linux mailserver)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op mn linux server een anti-virus prog geinstalleerd (Sophos Mail Monitor SMTP).
Die vervangt sendmail op de poort 25 en scant de mailtjes en stuurt ze dan door naar sendmail die op een andere poort zit.
Dat werkt goed, echter checkt Sophos niet op relaying. Er zit wel een mogelijkheid tot checken in maar tot dusver met weinig resultaat. (Misschien heeft iemand ervaring daarmee?)

Nu zoek ik eigenlijk een mini-mailserver :? die voor Sophos komt te zitten en eigenlijk alleen maar checkt of er gerelayd mag worden. Weet niet of zoiets er is en of ik dan niet gigantisch moeilijk zit te doen.

Betere oplossingen zijn welkom natuurlijk.
Kan iig de virusscan-engine gebruiken evt. i.c.m. een ander script? (Tips?)

Alvast bedankt ;)

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Dat is een optie binnen je mail server. Meestal moet je in de configuratie aangeven WIE er mag relayen of niet, het is een beetje onzin om hiervoor een aparte daemon te draaien.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Ik gebruik zelf qmail + qmailqueue-patch + qmail-scanner-que + sophie + sophos + sophos-ide-update

Werkt als een tierelier. Qmail neemt de mail aan, ziet dmv de qmailqueue patch dat ie het niet direct moet afleveren maar moet filteren, terwijl qmail-scanner-que het mailtje voert aan sophie, een TSR daemon die niet meer in het geheugen hoeft te worden geladen.

Hiervoor gebruikte ik Amavis + Sendmail + Mcafee, maar dat voldeed niet goed. Mcafee is wat traag met updates en Amavis wou niet lekker werken met sophie (ik heb geen zin om voor elke mail de virusscan engine te laden, de signatures en de IDE files in te laden, kost je per mail gewoon 3 tot 6 seconden op een P133)