Ik heb een Seagate 20Gb harddisk. Deze doet ut in een clone zonder problemen. Stop ik deze disk echter in m'n Dell Precision Workstation dan doet ie ut niet. In de Dell lijkt het wel dat ie niet op toeren komt of zo. Elkeer hoor je hem opspinnen en een geluid (tok) produceren waarna het lijkt dat het toerental terug valt. Heeft iemand hier al meer last van gehad en wat kan de oplossing zijn?
komt je voeding misschien iets te kort? mijn schijf ging toen ik er een hele oude ampere zuiger bijplaatste ook ff flink langzamer draaien voortaan.Op vrijdag 26 april 2002 18:25 schreef WPS het volgende:
Ik heb een Seagate 20Gb harddisk. Deze doet ut in een clone zonder problemen. Stop ik deze disk echter in m'n Dell Precision Workstation dan doet ie ut niet. In de Dell lijkt het wel dat ie niet op toeren komt of zo. Elkeer hoor je hem opspinnen en een geluid (tok) produceren waarna het lijkt dat het toerental terug valt. Heeft iemand hier al meer last van gehad en wat kan de oplossing zijn?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Of de voeding te kort komt weet ik niet. Ik zou ook niet weten hoe ik dat kan uitzoeken, maar ik mag aannemen dat ze in een workstation toch een voeding installeren die voldoende capaciteit heeft. Oja, voor ik het vergeet. De jumpers staan hetzelfde in elke machine en ik gebruik ook dezelfde kabels.
Verwijderd
Ik heb een oude gare 486 en die doet hetzelfde. als ik er een mep tegenaan geef en reboot doet ie het weer. Onderzoek heeft uitgewezen dat het hier een los kontaktje betrof in de voedings kabel. Maar daarvoor heb ik ook lopen twijfelen aan de i/o kaart die heb ik in een voorgaande probleem situatie ook als eens moeten vervangen. vage was dat beide problemen zich hetzelfde uiten.
ik heb hetzelfde probleem met twee 60 GB western digital schijven...ook dat TOK geluid en was dus niet echt relaxed...kheb ze maar meteen omgeruild tegen andere en deze doen het wel goed!
als je dus nog garantie hebt gewoon omruilen zeker met dat TOK geluid.
als je dus nog garantie hebt gewoon omruilen zeker met dat TOK geluid.