[TN] Van ene pc bestand overzetten. Maar 300 KB/s

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Hi,

Ik heb hier een thuisnetwerkje met 3 pc's en nu maak ik eigenlijk pas voor het eerst gebruik van het overzetten van bestanden van de ene pc naar de andere, dit gebeurd gewoon via mijn netwerk locaties etc.

Alleen nu gebeurd dit vrij traag. nml. maar met 300 KB/s terwijl we een 100 Mbit netwerkje hebben.

Dit moet toch sneller kunnen?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Sjah
POST PC SPECS :)
ik
AMD 750 naar P2 450
is 800k+
en da's een 10mbit :)

Verwijderd

dit wel erg traag ja.
heb je veel collisions als je de data kopieert?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Vertel in ieder geval even iets meer over je hub/switch, de bekabeling, de netwerkkaarten en gebruikte OS-sen en protocollen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Phydomir
  • Nu online
Hub: 100 mbit 8 poorts
netwerkkaarten: in beide 10/100 realtek kaartjes
kabels: UTP cat 5
Protocollen: geen idee. Ik heb gewoon het netwerk hie aangelegt en dan staat ie meteen onder Netwerk en kan ik in zijn shared dir's etc.
Zou ik dat beter anders op kunnen lossen dan?

links naar sites met uitleg is ook prima, dan kom ik er denk ik wel uit.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Heb je antivirus software draaien. Dit wil de boel ook nog wel eens vertragen. Kun je testen door je "realtime protection" uit te zetten

• Phydomir
  • Nu online
Op vrijdag 26 april 2002 23:23 schreef sniper20 het volgende:
Heb je antivirus software draaien. Dit wil de boel ook nog wel eens vertragen. Kun je testen door je "realtime protection" uit te zetten
geen anti-virus/firewall dingen draaien.

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017

ebas

Realtek gebruikt je cpu vreselijk, ik zou het daar gewoon op houden.

Leen eens een 3com ofzo, en probeer het daarmee

Verwijderd

Ik zou nooit een Realtek kaartje kopen, maar om nu te zeggen dat die dingen "vreselijk" veel van je processor vragen, dat lijkt mij wel weer een beetje overdreven.

Grote kans dat je een rotte kabel te kabel te pakken hebt, of je kaart en je switch niet zo handig kunnen overleggen over de linkspeed. Zet elke kaart en de poorten op de switch (als dat kan) vast op 100 Mb Full Duplex. Als het werkt gaat het als een trein, als het niet werkt (geen link meer) dan kun je altijd nog terug naar 100 Mb half duplex.

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017

ebas

bij 12,5 mb/s staat je proc toch aardig te torren hoor

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 27 april 2002 21:28 schreef ebas het volgende:
Realtek gebruikt je cpu vreselijk, ik zou het daar gewoon op houden.

Leen eens een 3com ofzo, en probeer het daarmee
sommige realtek kaartjes werken niet zo goed met VIA chipsets op je mainboard, gebruik je overigens ook de nieuwste drivers?

maar om nu gelijk een 3com te nemen...onzin natuurlijk

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

ik heb geen klagen over realtek, ik heb ook 10/100 kaartjes en haal met gemak de 6 a 700 kb's...
voor mij snel genoeg :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Op zondag 28 april 2002 10:12 schreef marty_90000 het volgende:
ik heb geen klagen over realtek, ik heb ook 10/100 kaartjes en haal met gemak de 6 a 700 kb's...
voor mij snel genoeg :)
:D

je zou ws ergens rond de 5 á 6 MB/s moeten halen...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 28 april 2002 10:25 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

:D

je zou ws ergens rond de 5 á 6 MB/s moeten halen...
tenzij hij een 10Mbit hub heeft. ;)

mijn intel kaartjes halen 11,5Mbit (draaiend onder linux) das dicht tegen het theoretische maximum van 12,5Mbit..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

10mbit hub ja...

foutje van mun vader maar er komt wel een nieuwe aan (100mbit of sneller 1gbit) hehehe :)
kost alleen nog al veel geloof ik 1gbit

Verwijderd

Weet je zeker dat je de aders in de goede volgorde in de stekkertjes hebt zitten? Want dat wil de boel nog wel eens gigantisch langzaam maken, als dat verkeerd zit. Vaak maakt het niet uit in welke volgorde ze aangesloten zijn, als ze in beide stekkertjes maar in dezelfde volgorde zitten. Maar vooral bij langere kabels kun je het beste de volgorde nemen zoals het officieel hoort. Zie de FAQ van Network Troubleshooting voor een plaatje met de officiële volgorde (ik heb hem zo niet online staan). Vaak is een verkeerde adervolgorde de reden dat het netwerk super traag is, of bijvoorbeeld maar op 10 mbit half duplex wil werken.

• Phydomir
  • Nu online
Op zondag 28 april 2002 16:57 schreef SySasZ het volgende:
Weet je zeker dat je de aders in de goede volgorde in de stekkertjes hebt zitten? Want dat wil de boel nog wel eens gigantisch langzaam maken, als dat verkeerd zit. Vaak maakt het niet uit in welke volgorde ze aangesloten zijn, als ze in beide stekkertjes maar in dezelfde volgorde zitten. Maar vooral bij langere kabels kun je het beste de volgorde nemen zoals het officieel hoort. Zie de FAQ van Network Troubleshooting voor een plaatje met de officiële volgorde (ik heb hem zo niet online staan). Vaak is een verkeerde adervolgorde de reden dat het netwerk super traag is, of bijvoorbeeld maar op 10 mbit half duplex wil werken.
Die zitten allemaal goed aangezien het zonder de officiele volgorde maar met 1,5m kabel wilde werken :P

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
ik vind die realtekjes ook niet eens zooo slecht, ik heb een traag servertje van 200 Mhz, en een 10 mbit hub :( , maar haal wel 1,1 Mb per seconde. Dat is best netjes. Ik heb dus in mijn pc een simpel realtekje. 3commetjes zijn ook mooi :) maar die realtekjes doen het best goed, en ze kosten geen drol.
Pagina: 1