Toon posts:

Multiplier - instellingen AMD K6-II 500 Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gaat een AMD K6-II echt maar tot multiplier 6x of zijn er nog undocumented features? mijn moederboard gaat niet verder dan 83 Mhz en dan zit ik het geheugen en de PCI bus over te clocken hetgeen de stabiliteit van het geheel niet ten goede komt. Ik zou dus graag weten of er een truck is om multipliers van bijv 7.5 x 66 Mhz mogelijk zijn.... Maak me gek....

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
normaal draaid een k6 2 500 5 * 100.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Ik meen dat je inderdaad niet veel hoger kan dan een multiplier van 6. (2=6).

Probeer eens een FSB van 105MHz, echter mijn ervaring is dat dat redelijk onstabiel wordt.
Eventueel je voltage wat hoger zetten, dan wordt het weer iets stabieler, maar veel hoger dan 600 zal je niet echt komen...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 11:35
Euhhh, hij zei dus dat hij niet hoger kon dan 83..... ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Lijkt me sterk, want die 500 loopt toch echt op 100MHz.

Welk mobo heb je eigenlijk?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
In tegenstelling tot alle intels leest een K6-2 nog de multiplier instellingen uit van je moederbord. De maximaal ondersteunde multiplier is inderdaad 6x (2x instelling voor intel proc's) en als jij niet wil overklokken zal de maximaal haalbare snelheid dus op jouw mobo 6x66 zijn...
Als ik jou was zou ik kijken of ik in de V&A misschien een tweedehands 100MHz bordje kan vinden ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1