Hoe sneller hoe beter voor de peltier. Maar denk dat die draadjes antennes worden voor EMI.
ik heb ondertussen begrepen uit i-net publicaties dat de meeste peltier drivers via het H-brug principe werken, heeft iemand hier ervaring mee???
is dit niks?
http://www.apexmicrotech.com/pdf/pwm_amplifiers/sa01.pdf
16-100V tot 20A max driver, klinkt goed toch, kan je makkelijk een 172W mee PWM sturen
kost alleen beetje duur
-SA01 Production Volume
Pricing $205.95
inkoop actie?
is dit niks?
http://www.apexmicrotech.com/pdf/pwm_amplifiers/sa01.pdf
16-100V tot 20A max driver, klinkt goed toch, kan je makkelijk een 172W mee PWM sturen
kost alleen beetje duur
-SA01 Production Volume
Pricing $205.95
inkoop actie?
Dat zijn 2 plaatjes waardoor stroom loopt. De ene kant wordt ongeloofelijk warm en de andere koud. Deze zware peltier kan je alleen maar gebruiken icm waterkoeling.Op zaterdag 27 april 2002 00:16 schreef johnnyknoxville het volgende:
Wat is een peltier
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
W8 maar, je komt de problemen van peltiers nog wel tegen
.
Verwijderd
Je hebt geen H-brug nodig voor je peltier. Een enkele MOSFET is ook ruim voldoende.
PWM frequenties > 1kHz zijn goed voor peltiers.
PWM frequenties > 1kHz zijn goed voor peltiers.
Je kunt er beter voor zorgen dat de freq boven de 20 KHz komt als je een beetje pech hebt kan een lagere frequentie hoorbaar worden.
Verwijderd
Nee, da's niet nodig. Of het hoorbaar is of niet hangt nog van veel andere factoren af.
Ik zou het lekker op 1kHz of daar in de buurt houden, en een niet te grote stijg/daaltijd van de PWM golf aanhouden (100-500ns ofzo). En dan schakelen met een enkele MOSFET.
Ik zou het lekker op 1kHz of daar in de buurt houden, en een niet te grote stijg/daaltijd van de PWM golf aanhouden (100-500ns ofzo). En dan schakelen met een enkele MOSFET.
Van welke factoren hangt dat af dan? De geluidsproductie bedoel ik...Op zaterdag 27 april 2002 17:59 schreef DaBit het volgende:
Nee, da's niet nodig. Of het hoorbaar is of niet hangt nog van veel andere factoren af.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Als er iets door aan het trillen komt, met voldoende amplitude. Spoelen kunnen dat bijv. hebben door de kern die snel afwisseld krachten te verwerken krijgt, waardoor er bijv. iets kan gaan trillen.
vraagie? welke laser moer je eigenlijkmet pt's koelen, je MAG toch maar 0.1 watt hebben of zo?
leuk icoontje trouwens....
pics graag alzie je hebt....
je kent het gezegde:
a picture tells more then 1000 posts
leuk icoontje trouwens....
pics graag alzie je hebt....
je kent het gezegde:
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Je hebt lasers (laser pointers) en lasers (om metaal mee te snijden bv). en ook lasers(om effecten van het middelpunt van een nucliere explosie te simuleren (miljoenen grades)). Voor de eerste lijkt me een peltier overkill?
Voor laserpointers mag je iid een max vermogen hebben. 5mW of 1mW ofzo.
Voor laserpointers mag je iid een max vermogen hebben. 5mW of 1mW ofzo.
Verwijderd
Dat zal wel meevallen denk ik, EMI wordt pas een echt probleem in de orde van megahertzen. Zelfs met 100Khz ligt de 9e harmonische op 900KHz, wat weinig tot geen EMI problemen oplevert.Op vrijdag 26 april 2002 20:21 schreef roedie het volgende:
Hoe sneller hoe beter voor de peltier. Maar denk dat die draadjes antennes worden voor EMI.
ja, en voor meer dan 0.001 watt moet je een VERGUNNING hebben, en daar kom je niet echt makkelijk aan.
en als ik es naar die installatie kijk die ze bij miracle planet (de bios) in zaal 3 enschede kijk, en dan es ff vraag aan die monteur (die er toen was vlak voor de fim begon vroeg wat het wattage was (18x 0.5 watt).
het viel me wel op dat die installatie best warm werd met 12 lasers in een kastje van 50x25x25, al denk ik dat de meest hitte van de servo's komen, nog lang niet voldoende zijn om te zeggen: ik wil pt's en water
ling!
en dan ook nog es naar het prijskaartje: f320.000,- voor die installatie, moet het wel een hele dure hebben voor een watje of tig.
maar als ik bedenk dat ik zelfs mn sblive heb "gepeltied" omdatie-boven-nul-komt.....
(cheerleader stijl:)
go cooling go cooling
en als ik es naar die installatie kijk die ze bij miracle planet (de bios) in zaal 3 enschede kijk, en dan es ff vraag aan die monteur (die er toen was vlak voor de fim begon vroeg wat het wattage was (18x 0.5 watt).
het viel me wel op dat die installatie best warm werd met 12 lasers in een kastje van 50x25x25, al denk ik dat de meest hitte van de servo's komen, nog lang niet voldoende zijn om te zeggen: ik wil pt's en water
en dan ook nog es naar het prijskaartje: f320.000,- voor die installatie, moet het wel een hele dure hebben voor een watje of tig.
maar als ik bedenk dat ik zelfs mn sblive heb "gepeltied" omdatie-boven-nul-komt.....
(cheerleader stijl:)
go cooling go cooling
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Verwijderd
Het lijkt me al sterk dat je PWM regelaar uberhaupt geluid op gaat leveren...
Ik moet zelf de eerste nog tegenkomen.
Ik moet zelf de eerste nog tegenkomen.
Pagina: 1