Toon posts:

Internet sharen zonder router of ICS ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen waarom het niet mogelijk is om een kabel internet aansluiting te delen tussen 2 (of 3) PC's door de UTP vanaf het modem in een hub te proppen en de PC's ook op de hub te pluggen??? Dus niet doorlussen met ICS of via een Router zoals Freesco !?!? Tnx,

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

zoek op 'modem tweak'

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Dus... omdat je dan 2 dezelfde IP's hebt en niet tegelijk kan surfen? Maar verder werkt het dus wel? (omstebeurt of zo)

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Op vrijdag 26 april 2002 18:07 schreef JSV_Ramirez het volgende:
Dus... omdat je dan 2 dezelfde IP's hebt en niet tegelijk kan surfen? Maar verder werkt het dus wel? (omstebeurt of zo)
Omstebeurt kan dan idd wel maar niet tegelijk, dan moet je er een router tussenzetten (hard- of softwarematig).

1 IP adres kan niet meerdere keren TEGELIJK gebruikt worden in 1 netwerk, dan weten de datapaketjes niet meer naar welke ze naar toe moeten (ff simpel gezegd)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

wingates of proxys gebruiken zou kunnen :D

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Het is niet mogelijk.

Dit komt omdat je van je ISP maar 1 IP adres krijgt. Als je hem op de hub hangt vraagt elke PC een IP adres. En je heb er maar 1. Daarom moet er dus ICS of een router tussen zitten.. even heeeel simpel uitgelegd

Verwijderd

Wel het is dus wel mogelijk met 2 netwerk kaarten daar werk ik dus mee je kabel-netwerk behoud het ip nr en de andere krijg een andere wil je meer weten laat het mijn weten dan mail ik wel hoe je het moet doen maar de kloe is dat je de andere computer wijs moet maken om hem te zoeken naat dat specifieke ip nummer het lijkt moeileijk maar als het werkt is het simpel

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

het ligt er aan of dit mogelijk is, mijn neefje heeft @home met 2 ip adressen en daar werkt dat prima, hubje en gaan met die banaan :)

weer iemand anders heeft casema en die heb hub en die doet het om de beurt omdat ie maar 1 IP heb.

ik zelf heb chello met 1 IP maar chello heeft mac adress van netwerk kaart "gelocked" dus kan maar van 1 netwerk kaart dit doen dus bij mij kan het weer niet (ja je kan wisselen maar als je dat doet moet je paar uur wachten tot je Inet et weer doet elke x das dus ook niet echt oplossing)

overigens als je ASDL hebt heb je meestal meerdere ip's en dan werkt hubje prima. kort om ligt er helemaal aan wat voor I net je hebt en van welke provider.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op zondag 28 april 2002 02:22 schreef SithWarrior het volgende:
het ligt er aan of dit mogelijk is, mijn neefje heeft @home met 2 ip adressen en daar werkt dat prima, hubje en gaan met die banaan :)

weer iemand anders heeft casema en die heb hub en die doet het om de beurt omdat ie maar 1 IP heb.

ik zelf heb chello met 1 IP maar chello heeft mac adress van netwerk kaart "gelocked" dus kan maar van 1 netwerk kaart dit doen dus bij mij kan het weer niet (ja je kan wisselen maar als je dat doet moet je paar uur wachten tot je Inet et weer doet elke x das dus ook niet echt oplossing)

overigens als je ASDL hebt heb je meestal meerdere ip's en dan werkt hubje prima. kort om ligt er helemaal aan wat voor I net je hebt en van welke provider.
Dit + mijn verhaal = het complete antwoord :)

Amen :7
Op zaterdag 27 april 2002 22:15 schreef flame het volgende:
Wel het is dus wel mogelijk met 2 netwerk kaarten daar werk ik dus mee je kabel-netwerk behoud het ip nr en de andere krijg een andere wil je meer weten laat het mijn weten dan mail ik wel hoe je het moet doen maar de kloe is dat je de andere computer wijs moet maken om hem te zoeken naat dat specifieke ip nummer het lijkt moeileijk maar als het werkt is het simpel
• Interpunctie.. Heeeel veel interpunctie. Komt de leesbaarheid ten goed namelijk :)
• Staat ook heeel uitgebreid in de Faq beschreven hoe het moet
• Wat jij oppert is z'n probleem niet
Pagina: 1