Toon posts:

Beste kaart qua...

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweak0rz,

Ik heb vorige week een gf3 ti 200 gekocht met tv out, alleen tot mijn verbazing ( en na uren zoeken ) kom ik er vandaag achter dat dat ding geen dual view ondersteunt, (dus monitor en me tv tegelijk, en ja ik weiger tv tool). Magoed nu wil ik er dus van af, en wil een nieuwe kaart die in de prijsklasse <200 euro moet liggen. Het moet een goed fuctionerend dual view hebben en de 3d performance MOEt goed genoeg zijn om een spel als quake3 boven de 140 fps( is alleen maar een aanduiding) te draaien.

Ik had vroeger een gf2mx waarop dit allemaal kon, magoed een mens wilt iets nieuws he.

Na lang zoeken kwam ik op 2 mogelijkheden.
1. Gf4mx: Heeft nview, aardige 3d prestatie.
2. Radeon 7500: Goede tv out features, 3d kan er mee door.

Wat zouden jullie kiezen?

P.s ik draai nix op extreem hoge resoluties.

P.s2 zeg ajb niet lees een faq, of lees dit voor dat je een topic opent oid, ik wil gewoon meningen/adviezen horen.

ALvast tnx

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
of neem de Hercules Radeon 8500, perfecte kaart maar wel iets boven je budget

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 17:13 schreef Hielkej het volgende:
of neem de Hercules Radeon 8500, perfecte kaart maar wel iets boven je budget
dit vraagt ie toch niet |:( :?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 14:06
Ten eerste bij alle TI-uitvoeringen is dit zo (GF4 weet ik niet zo zeker).
Maar als ik jou was zou ik voor de GF4MX gaan, lekker kaartje, ligt kwa prestaties rond de GF2-TI.
Radeon 7500 is 3d wat minder, maar zonder meer ook een hele goede kaart, met een wat betere TV-OUT, en is kwa tv-out ook wat vriendelijker configureerbaar.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Topicstarter
wat ik ook zat denken was het volgende:

Een vriend van me heeft een hollywood dvd kaart liggen, waarop s-video uitgang zit. Zou ik niet die kaart erin kunnen stoppen naast me gf3 :? Krijg ik dan net zo mooi beeld op me tv als met de mpeg versnelling van een gf2mx bijvoorbeeld?

bvbd

Verwijderd

[b]Op vrijdag 26 april 2002 16:56 schreef
Moet goed genoeg zijn om een spel als quake3 boven de 140 fps( is alleen maar een aanduiding) te draaien.
Waarom nou 140??

Een mens kan 60 en verder niet eens meer zien...

Had ik namelijk gemerkt bij een vriend van me die draaide 60fps met cs (en dat op een amd athlon 1200)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 19:17 schreef X_Treme>GR< het volgende:

[..]

dit vraagt ie toch niet |:( :?
het antwoord komt anders min of meer wel op deze kaart uit... een gf4MX is trager dan een gf3TI-200 dus zonde om die ti200 te verwisselen met een gf4mx.. de radeon 7500 is ook trager dan de ti200 dus eigenlijk blijft de radeon 8500LE nog over.. kost zo'n 200-220 euro (bijv. hercules 8500LE)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op vrijdag 26 april 2002 20:02 schreef JusticeFriends het volgende:

[..]

Waarom nou 140??

Een mens kan 60 en verder niet eens meer zien...

Had ik namelijk gemerkt bij een vriend van me die draaide 60fps met cs (en dat op een amd athlon 1200)
Ok, daar gaan we weer :)
Ga jij maar eens Quake3 spelen met com_maxfps op 60, en daarna eens op 100 of 120: een wereld van verschil!
Denk maar eens na over de refreshrate van een monitor: tussen 60hz en 100hz zit ook een groot verschil...
Als je echt superstrak Quake3 wilt spelen moet je eigenlijk constant 100fps of meer halen, zo simpel is dat.

Verwijderd

Hehehe ik speel het altijd met 40 fps :P

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

offtopic: Die refreshrate ligt ook aan je monitor. Bij de een valt het meer op dan bij de ander.

Bij een tft scherm zie je geen verschil tussen 60 of 85 fps. Bij mijn Compaq S710 is 60 pinlijk voor de ogen en wordt het vanaf 85 pas fatsoenlijk. Maar ik kan me niet voorstellen dt je verschil ziet tussen 100 en 140.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 16:56 schreef pakradja007 het volgende:
Dag tweak0rz,

Ik heb vorige week een gf3 ti 200 gekocht met tv out, alleen tot mijn verbazing ( en na uren zoeken ) kom ik er vandaag achter dat dat ding geen dual view ondersteunt, (dus monitor en me tv tegelijk, en ja ik weiger tv tool). Magoed nu wil ik er dus van af, en wil een nieuwe kaart die in de prijsklasse <200 euro moet liggen. Het moet een goed fuctionerend dual view hebben en de 3d performance MOEt goed genoeg zijn om een spel als quake3 boven de 140 fps( is alleen maar een aanduiding) te draaien.

Ik had vroeger een gf2mx waarop dit allemaal kon, magoed een mens wilt iets nieuws he.

Na lang zoeken kwam ik op 2 mogelijkheden.
1. Gf4mx: Heeft nview, aardige 3d prestatie.

Wat zouden jullie kiezen?

P.s ik draai nix op extreem hoge resoluties.

P.s2 zeg ajb niet lees een faq, of lees dit voor dat je een topic opent oid, ik wil gewoon meningen/adviezen horen.

ALvast tnx
dat wordt dus deze:

omdat:
- De MX versie van de geforce niet zo super is
- je op lage res. speelt
- die frames er wel mee kan halen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.