Toon posts:

XP install op RAID mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Setup kan de partitie niet formateren. De schijf is mogelijk beschadigd. Controleer of het staion is ingeschakeld en correct aangesloten is.

Deze melding krijg ik nadat de 100% bereikt is van het formateren tijdens een schone win xp home installatie.

Het verhaal begon toen ik naar mijn mening datacorruptie kreej als gevolg van overklokken, maar dat hoeft niet. Soyo P4S Dragon Ultra met P4 1,8 512KB, 512MB Corsair PC2700, 2x Maxtor 60/7200. Ik had win net geïnstalleerd en wilde zien hoe ver ik kon komen. FSB op 120 gezet, maar toen wilde win niet meer opstarten. Recovery setup had geen resultaat.

Ik heb er 2 nieuwe HDD's in gezet, maar het probleem blijft.

Win XP duidt de HDD's tijdens de install als volgt aan:
Schijf van 114519MB, 0 met ID 0 op bus 0 (HPT3xx) [MBR]

Kan de MBR beschadigd zijn en zo ja, hoe los ik dat op?

Alvast bedankt

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-04 21:21
Ik heb vanochtend een vergelijkbaar topic gestart.

[topic=478831/1/100]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je ken proberen fdisk /mbr te doen.?

of ffies dat andere topic lezen van hierboven ^^

Verwijderd

Topicstarter
Bij dit systeem wordt de format niet volledig afgesloten. De meter loopt tot aan 100%, vervolgens blijft er wel diskactiviteit maar verandert het beeld even niet. Daarna krijg ik het scherm dat de hd kapot zou zijn.

De partitie aanmaken lukt zonder probleem, alleen de format wordt niet goed afgeloten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik bij welke disk ik fdisk /mbr moet doen??? Ik kom er NIET uit.

Verwijderd

Doe een low level format met het programma Power Diagnostics van Maxtor.
Laat in ieder geval dat programmaatje er eens op los.
Kan je zo op de site van Maxtor downen.

Verwijderd

Topicstarter
De maxtor tool doet nu z'n werk, maar ze zijn 60GB dus het duurt wel even voor 2 HDD's.

Toch snap ik het niet. De eerste install verliep vlekkenloos en met andere merken en typen (Seagate samen met Quantum) gaat het ook goed, maar ik heb nu al 2 complete sets identieke maxtor's gebruikt en het gaat steeds mis.

Het formateren wordt niet goed afgesloten want XP setup komt met de melding dat de schijf mogelijk beschadigd is.

Jumpers staan goed en de RAID array is goed geconfigureerd.

Is er iemand die het zelfde probleem heeft gehad??!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een win xp installatie op een andere HD gedaan waarvan ik ook kan booten. Kan ik de inhoud van deze HD kopiëren naar de RAID 0 Array en zo ja, hoe?

Verwijderd

Ikheb denk ik hetzelfde probleem;
Eerst win 98 erop gezet
daarna xp setup
F6 gedrukt voor stuurprog
disk met highpoint drivers erin
kan dan s of enter drukken voor te installeren.
maar ik krijg s niet ingedrukt

hoe kan dit?

ps als ik de standaard winxp drivers instal. krijg ik het bericht geen vaste schijf gevonden.

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 22:26 schreef peppe het volgende:
Ikheb denk ik hetzelfde probleem;
Eerst win 98 erop gezet
daarna xp setup
F6 gedrukt voor stuurprog
disk met highpoint drivers erin
kan dan s of enter drukken voor te installeren.
maar ik krijg s niet ingedrukt

hoe kan dit?

ps als ik de standaard winxp drivers instal. krijg ik het bericht geen vaste schijf gevonden.
is gelukt, gewoon op e ipv s gedrukt
bug in xp

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
heb je soms als fat32 willen formatteren ?

bij 20 of 30 gb gaf dat bij mij altijd problemen. zowel onder nt2000 als xp setup en ook als ik in windows zat.

raid0 array van 2gb en 85 gb. die 2 gb formatteren en daarop win ME installeren om vervolgens onder winME die 85gb als fat32 te kunnen formatteren.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
juist ja ...na veel zoeken zag ik ergens dat je bij het instaleren van de highpoint drvr niet s moet indrukken maar de e |:( (bug van xp)
daarna tijdens de setup formateren als fat,
nuwerkt het eindelijk :z

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Pagina: 1