Toon posts:

ISA Server onveilig of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren ISA server geinstalleerd. Alles draait maar ik zet met een probleem / vraag. Als ik via www.grc.com mijn beveiliging van de server ga testen dan krijg ik 4 IP adressen waar ik kan uit kiezen o.a. interne ip adres en mijn vast ipadres van mijn ADSL. Klik ik op mijn interne ipadres wordt mijn PC veilig bevonden. Kies ik echter mijn vast ip adres van mijn ADSL krijg ik een melding dat een aantal poorten open staan waaronder smtp en ftp. Is mijn isa server nu niet goed beveiligd? Als ik naar GRC vanuit een client ga komt hij ook met de melding dat het veilig is. Mijn vraag is is mijn server nu onveilig en zo ja hoe kan ik dat makkelijk verhelpen? Moet ik dan onder is ftp verkeer van poort 21 naar een andere poort routen of iets dergelijk???

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 14:40

Arie

One Man Army

Dat poorten open staan betekend niet dat je machine veilig is of niet, laat hier geen verwarring over ontstaan. Het ligt er aan wat er achter de bepaalde poorten draaien. Heb je een FTP server draaien achter poort 21, dan staat deze poort open. Wil je dit niet, dan zul je FTP moeten disablen. Dit is een kwestie van een machine goed configureren. Wil je wel je machine laten fungeren als FTP server, dan hangt je veiligheid af van de configuratie van je systeem. Staan de rechten goed ingesteld, zijn de juiste Service Packs geïnstalleerd, is de machine voorzien van de juiste patches, et cetera. Je kunt dus niet zeggen 'Poort 21 is open, ben ik onveilig?'.

Not trying to pretend the enemy that I am.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

Vraag zal daar eerder beantwoord worden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.