[PHP] Geklooi met array's

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Ik ben bezig om een hele simpele logging/stat functie te maken voor mijn site.
Op de pagina's die gelogd moeten worden wordt gewoon een functie aangeroepen die een regeltje in de db zet.

Om nou te voorkomen dat dezelfde pagina tijdens een bezoek meerdere keren wordt gelogd dacht ik aan het volgende:

Als een bezoeker op mijn pagina komt wordt er vanzelf een sessie gestart. Ik maak dan een array aan binnen de $_SESSION array en stop daar de url in van de pagina waar ze geweest zijn.

Als ze nu op een pagina komen laat ik eerst checken of de huidige pagina al in de array staat. Zo ja, dan gebeurt er niks. Zo nee, dan wordt er een logging gemaakt.

Ik heb nu dit stukje:
PHP:
1
<?function LogEvent() {    if (in_array($_SERVER["PHP_SELF"], $_SESSION["LogUrl"])) {        echo "Je bent hier al geweest!";    } else {        echo "Welkom!";    }}?>

Het probleem is echter dat de tweede variabele in de functie (nog) geen array is. Hoe geef ik nu aan dat dat een array moet zijn? Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar omdat $_SESSION al een array is gaat het een beetje fout. Waarschijnlijk moet ik een multidimensionale array bouwen, maar dat ging ook fout.
HELP!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Iets met if (!isset($_S["logurl"])) { $_S["logurl"] = array(); } ?

Rustacean

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Ik heb een hoop zitten proberen, maar snap er nu helemaal geen hol meer van.

Het enige wat ik wil is controleren of iemand tijdens zijn sessie op de betreffende pagina is geweest.

Dit probeer ik door te checken of de url van de huidige pagina staat in een array binnen $_SESSION. Maar het wil voor geen meter. Iemand anders nog een idee?

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

wat heb je nou geprobeerd dan? ik bedoel.. dat bericht hierboven geeft toch een duidelijk voorbeeld?

Zoek anders eens op PHP.net naar het gebruik van multidimensionale arrays zoals jezelf ook al opperde... dan kom je een stuk verder.

Signature van nature

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Ik snap gewoon je probleem niet. Je code lijkt op 't eerste zicht goed. Ik wil je best helpen, maar dan zul je toch echt duidelijker uit moeten leggen wat er mis gaat.