ISA's externe IP auto-updaten

Pagina: 1
Acties:

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 00:22
Ik heb een vraagje, ik heb thuis een Windows 2000 Advanced server draaien met daarop ISA. Server staat ingesteld als PDC en alles werk prima, maar nu wil ik ook een FTP-server gaan draaien, echter met een dynamisch IP-adres. Nu kan je wel een FTP bij ISA opgeven maar dit is gekoppeld aan het IP.

Dus is mijn vraag: Kun je dat IP op een of andere manier automatisch laten updaten? Of gebeurt dit automatisch al?

Is het ook mogelijk dit te koppelen aan een DNS als bijvoorbeeld blabla.no-ip.com?

Bij voorbaat dank.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

http://www.isaserver.org/pages/tutorials/install_configure_ftp_server.htm

Kijk hier eens, zelf niet gelezen maar staat daar niks tussen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Clueless
  • Laatst online: 01-05 00:22
Dank je wel, maar zo ver was ik al alleen hier baal ik van:

[u]Remember: If you dont have a static Internet IP address, you must change this option manually each time you IP address changes.[/u]

Weet je misschien of je als je dit heb gedaan (en ik heb een service draaien die mijn eigen DNS update)gewoon een server draaien met daarin het DNS ipv het IP? Het lijkt mij in ieder geval dat je hiermee de poort opzet in ISA voor inkomend verkeer. Ik vind het alleen zo vreemd dat je het Externe IP moet opgeven.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• _Arthur
  • Laatst online: 22:43

_Arthur

blub

Je zou even rond kunnen zoeken op het www.isaserver.org forum. Wat ik zo kan zien moet het mogelijk zijn om een dynamic ip-adres op je external interface te gebruiken.

Zoek daar zelf even rond.