Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
niet opgelost? bios resetten (met een jumper, staat in je mb boekje)
SUCCES
Steam Inventaris
--
hmm ik kan het mischien wel ietsje langer proberen.
Steam Inventaris
Verwijderd
Dan heb je de fsb wel ver omhoog gegooit, ik hoop voor je dat er niks kapot is.
Steam Inventaris
jah als ik die zou hebben..Op vrijdag 26 april 2002 15:15 schreef Squall-sX het volgende:
andere processor proberen, en zien of je processor nog werkt.
Steam Inventaris
/edit: tikfouten.
Verwijderd
Standaard staat ie toch op 10x120??
Of heb ik het verkeerd en staat ie op 12x100?
Als je nu is al je kaarten er uit haalt en dan boot, misschien is er door de hoge fsb een kaart kapot gegaan waardoor ie niet meer boot.
Mja ik snap wat je bedoel ja, dat je em gewoon weer op jumpermode zet, maar dat heb ik ookal geprobeert.Op vrijdag 26 april 2002 15:23 schreef tyrinian het volgende:
Bij een A7V133 kun je ook via jumpers je snelheid goedzetten . Dat moet je doen, daarna weer Softbios aanzetten. De bios heeft dan n.a.w. de jumpersettings overgenomen.
/edit: tikfouten.
Steam Inventaris
Op vrijdag 26 april 2002 15:24 schreef djcrossfire het volgende:
kun je dan _echt_ dingen slopen door een te hoge fsb ?Op vrijdag 26 april 2002 15:16 schreef djcrossfire het volgende:
Standaard staat ie toch op 10x120??
Of heb ik het verkeerd en staat ie op 12x100?
Als je nu is al je kaarten er uit haalt en dan boot, misschien is er door de hoge fsb een kaart kapot gegaan waardoor ie niet meer boot.
ja ik kan het proberen
Steam Inventaris
bij mij moet ik dat ook wel is doen als ik weer is kortsluiting maak
Als de jouwe een 100mhz athlon is dan is ie nu zo goed als opgeblazen met je 140fsb, 40mhz extra trekt ie waarschijnlijk niet echt
Als het de 133mhz versie is dan zou het moeten kunnen..
al geprobeertOp vrijdag 26 april 2002 15:34 schreef bopp het volgende:
haal anders is de atx-stekker van je mobo en zet die er dan weer op, en kijken of die dan wel aan gaat.
bij mij moet ik dat ook wel is doen als ik weer is kortsluiting maak
Steam Inventaris
Bij mij werkte het pas als ik het geheugen eraf trok en dan de CMOS-clear puntjes kortsloot terwijl ook de batterij er uit was.
Vaag, maar waar...
Amateurcoureur en fervent banktukker
Opgeblazen ? dan zou ik dat toch moeten merken denk ik, hoe zie/ruik ik dat ?Op vrijdag 26 april 2002 15:34 schreef drunkfux het volgende:
Standaard is dat ding 12x100 of 9x133
Als de jouwe een 100mhz athlon is dan is ie nu zo goed als opgeblazen met je 140fsb, 40mhz extra trekt ie waarschijnlijk niet echt
Steam Inventaris
Verwijderd
Dat kan cker wel en je hebt em wel erg hoog gezet en dat trekt ie waarschijnlijk niet. Als je een LAN kaartje hebt is die al vrijwel cker afgeschreven.Op vrijdag 26 april 2002 15:30 schreef K1n9_N01z3 het volgende:
[..]
kun je dan _echt_ dingen slopen door een te hoge fsb ?
ja ik kan het proberen
Ook nog het geheugen eruit ? hmm ff proberen dan // en niksOp vrijdag 26 april 2002 15:36 schreef El_GringO het volgende:
KHeb ook zo'n bordje, wil idd nog wel eens problemen geven.
Bij mij werkte het pas als ik het geheugen eraf trok en dan de CMOS-clear puntjes kortsloot terwijl ook de batterij er uit was.
Vaag, maar waar...
Steam Inventaris
als ik dan insert inhoud bij het booten doet ie het weer..
ong als de cdrom lampjkes gaan knipperen moet je insert indrukklen en inhoude
of home.. 1 van die 2 knoppen
Verwijderd
Wat je hier zegt is hetzelfde als bios clear en dat heeft hij al gedaan.Op vrijdag 26 april 2002 16:03 schreef cryptapix het volgende:
ik heb da ook wel eens gehad
hop net geprobeert maar niks..Op vrijdag 26 april 2002 16:03 schreef cryptapix het volgende:
ik heb da ook wel eens gehad
Btw als ik de reset knop indruk gebeurt er ook niks
Steam Inventaris
Steam Inventaris
Verwijderd
Op vrijdag 26 april 2002 15:34 schreef drunkfux het volgende:
Standaard is dat ding 12x100 of 9x133
40mhz moet kunnen, dit ligt er aan of je je pci-divider gebruikt of niet, er zijn mensen met een oc van hun fsb van 133->180. Scheelt 47mhz, wil niet zeggen dat het altijd werkt, maar de gevallen zijn er wel.Op vrijdag 26 april 2002 15:37 schreef djcrossfire het volgende:
[..]
Dat kan cker wel en je hebt em wel erg hoog gezet en dat trekt ie waarschijnlijk niet. Als je een LAN kaartje hebt is die al vrijwel cker afgeschreven.
Zijn pci bus heeft dus gedraait op 35mhz i.p.v. 33mhz lijkt me... als zn divider 4 is... alhoewel... 100/33 standaard is 3 als divider, dus hij heeft gelopen op 140/3 is 46,67mhz... dit is erg riskant....
Een abit werkt naar mijn weten wel met een goeie divider, dus even kijken waar die op staat
Nah dat ruik je echt welOp vrijdag 26 april 2002 15:37 schreef K1n9_N01z3 het volgende:
[..]
Opgeblazen ? dan zou ik dat toch moeten merken denk ik, hoe zie/ruik ik dat ?
Ik denk dat je even moet kijken of je een 100mhz fsb of een 133mhz fsb variant hebt.
Het lijkt me dat je geheugen eerder brak is, en je kaarten stuk.
Wat voor geheugen heb je uberhaubt?
/edit
Niet onnodig je topic omhoog kicken, dit wordt niet gewardeert. Ook kan je hierdoor geen zinnige reply's, of flames krijgen.
Gewoon netjes wachten, er is altijd wel iemand die je helpt
mja ik weet dat de meeste mensen hier niet echt blij mee zijn , maarja als de nood hoog is...Op vrijdag 26 april 2002 16:22 schreef vwk het volgende:
[..]
[..]
40mhz moet kunnen, dit ligt er aan of je je pci-divider gebruikt of niet, er zijn mensen met een oc van hun fsb van 133->180. Scheelt 47mhz, wil niet zeggen dat het altijd werkt, maar de gevallen zijn er wel.
Zijn pci bus heeft dus gedraait op 35mhz i.p.v. 33mhz lijkt me... als zn divider 4 is... alhoewel... 100/33 standaard is 3 als divider, dus hij heeft gelopen op 140/3 is 46,67mhz... dit is erg riskant....
Een abit werkt naar mijn weten wel met een goeie divider, dus even kijken waar die op staat
[..]
Nah dat ruik je echt wel
Ik denk dat je even moet kijken of je een 100mhz fsb of een 133mhz fsb variant hebt.
Het lijkt me dat je geheugen eerder brak is, en je kaarten stuk.
Wat voor geheugen heb je uberhaubt?
/edit
Niet onnodig je topic omhoog kicken, dit wordt niet gewardeert. Ook kan je hierdoor geen zinnige reply's, of flames krijgen.
Gewoon netjes wachten, er is altijd wel iemand die je helpt
het geheugen is samsung pc133u.
Steam Inventaris
Verwijderd
1) Heb je ook een 133 athlon? of een 100?Op vrijdag 26 april 2002 16:31 schreef K1n9_N01z3 het volgende:
[..]
mja ik weet dat de meeste mensen hier niet echt blij mee zijn , maarja als de nood hoog is...
het geheugen is samsung pc133u.
2) Kan je je geheugen in een andere pc proberen, zo ja, doe dat
3) Kan je je kaarten (NIC/modem/sound/whatever) in een andere pc proberen, zo ja, doe ze om en om in die pc en test ze.
ohja volgens mij als er iets mis is met je geheugen gaat je mobo piepen.Op vrijdag 26 april 2002 16:35 schreef vwk het volgende:
[..]
1) Heb je ook een 133 athlon? of een 100?
2) Kan je je geheugen in een andere pc proberen, zo ja, doe dat
3) Kan je je kaarten (NIC/modem/sound/whatever) in een andere pc proberen, zo ja, doe ze om en om in die pc en test ze.
1) geen id wat je bedoelt
2) goed id
3) idem
Steam Inventaris
Verwijderd
Sorry, maar je hebt nog niet echt veel kaas gegeten van pc's merk ik.Op vrijdag 26 april 2002 16:40 schreef K1n9_N01z3 het volgende:
[..]
ohja volgens mij als er iets mis is met je geheugen gaat je mobo piepen.
1) geen id wat je bedoelt
2) goed id
3) idem
Vat dit niet als een belediging op, maar om te voorkomen dat je dalijk iets anders molt.
Als je het verschil niet weet tussen een Athlon met een 100mhz FrontSideBus en een Athlon met een 133mhz FrontSideBus, waarom ga je dan overklokken in hemelsnaam??
Lees er eerst meer info over, weet wat je in je handen hebt, en weet waar je mee bezig bent
Weet je ook niet meer waar je moederbord op ingesteld stond?
euhm naja laak op dat eerste maar niks zeggen maargoed, euhm volges mij is het 200/266 FSBOp vrijdag 26 april 2002 16:48 schreef vwk het volgende:
[..]
Sorry, maar je hebt nog niet echt veel kaas gegeten van pc's merk ik.![]()
Vat dit niet als een belediging op, maar om te voorkomen dat je dalijk iets anders molt.
Als je het verschil niet weet tussen een Athlon met een 100mhz FrontSideBus en een Athlon met een 133mhz FrontSideBus, waarom ga je dan overklokken in hemelsnaam??![]()
Lees er eerst meer info over, weet wat je in je handen hebt, en weet waar je mee bezig bent
Weet je ook niet meer waar je moederbord op ingesteld stond?
Steam Inventaris
Verwijderd
Op vrijdag 26 april 2002 16:54 schreef K1n9_N01z3 het volgende:
[..]
euhm naja laak op dat eerste maar niks zeggen maargoed, euhm volges mij is het 200/266 FSB
Met een Athlon heb je te maken met DDR, double date rate.
Dit verdubbelt je FSB "virtueel"
Zie hier:
100*2=200
133*2=266
Wat je zoal niet meemaakt als je weekend begonnen is
Ga eens grondig nadenken wat je hebt gedaan en wat voor processor je hebt, want anders wordt dit een heel lang topic.
Lees ook eens wat faq's....
veel succes.
Verwijderd
Dan een andere videokaart erin en ff de geheugen plaatjes uit en weer er indoen.
laat het ff lekker koud worden in de kamer en zet een extra blower richting cpu koeler.
Nu gewoon aanzetten en heel snel naar de bios om de zaak recht te zetten.
Mocht het niet werken, geef je kleine zusje dan de schuld.
Op vrijdag 26 april 2002 17:14 schreef CocaCola het volgende:
ik lees het al, ff je geluidskaart enzo uit je pc halen.
Dan een andere videokaart erin en ff de geheugen plaatjes uit en weer er indoen.
laat het ff lekker koud worden in de kamer en zet een extra blower richting cpu koeler.
Nu gewoon aanzetten en heel snel naar de bios om de zaak recht te zetten.
Mocht het niet werken, geef je kleine zusje dan de schuld.
tsjah.. kheb geen zusjeOp vrijdag 26 april 2002 17:56 schreef Crazy_Casemod het volgende:
[..]
Steam Inventaris
Verwijderd
Maar wel een AthlonOp vrijdag 26 april 2002 18:39 schreef K1n9_N01z3 het volgende:
[..]
tsjah.. kheb geen zusje
maar welk type?
Verwijderd
anders kijken op:
http://www.a7vtroubleshooting.com
Geprobeert, en geen resultaat...Op vrijdag 26 april 2002 19:14 schreef SuperMouse het volgende:
Ik heb ook een A7v en ook een paar keer gehad dat ie niet opstartte. Dan moet je alle jumpers op off zetten en dan 1 minuut je schroevndraairen op de clr-cmos zetten (met idd je batterij eruit).
anders kijken op:
http://www.a7vtroubleshooting.com
Steam Inventaris
Ik heb de mem gecheckt en de video kaart, voorderest zit er weinig in, ik denk toch niet dat het aan de netwerkkaart ligt.Op zaterdag 27 april 2002 11:19 schreef Kippenijzer het volgende:
Dan denk ik dat 1+1 toch gewoon weer twee is en je dus gewoon iets goed in de soep hebt geholpen en er iets naar de klote is... Da's lullig voor je, maar waar... Nu moet je nog achterhalen wat je precies hebt gemold...
Steam Inventaris
Verwijderd
Voeding ff checken, of die nog leeft...
anders ff met je zooi langs iemand die ook een AMD systeem heeft en alles ff door testen....
If it bleeds, it can be killed!
Verwijderd
Als je gewoon getweaked hebt op je mobo met jumpers moet je die gewoon ff terug zetten...
Wat ook nog zou kunnen is je moederbord te booten zonder CPU. Zo zou je weer in de bios kunnen komen en normale instellingen terug te zetten...!
Ik dacht dat dan je pc helemaal niet start?Op donderdag 23 mei 2002 10:30 schreef DigitalFX het volgende:
Wat ook nog zou kunnen is je moederbord te booten zonder CPU. Zo zou je weer in de bios kunnen komen en normale instellingen terug te zetten...!
If it bleeds, it can be killed!
Verwijderd
Mjah die van mij deed het toen welOp donderdag 23 mei 2002 10:45 schreef Logic het volgende:
[..]
Ik dacht dat dan je pc helemaal niet start?