Kasttemp meter waar?

Pagina: 1
Acties:

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
FF een vraagje: aangezien mijn mobo nog geen temp meters heeft, dacht ik erover om een elektronisch thermometertje (zo eentje waarmee je ook de buiten temp mee meet). Om zo een idee te krijgen hoe warm het wordt in m'n kast (ben laatste tijd ook aan het kloten met de airflow). Dusss....waarzo zou ik het beste het sensortje neer kunnen plakken/hangen? Of is dit idee zo belachelijk dat het het proberen niet eens waard is? ;)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 14:47

Exterazzo

Qeasy

Het id is goed, maar waar????? Wil ik ook wel weten :D

Audentia

Verwijderd

op plaatsen waar die dingen normaal ook zitten. dus 1 bij cpu de andere ergens rechtsonderaan.

• Grrrrrene
  • Niet online
Huh??? Rechtsonderaan??? Why??? Daar meet je dan de kamertemperatuur mee, want in 99% van de kasten komt daar lucht naar binnen, ik zou hem juist achterin de kast bovenin doen, tenzij je daar je hardeschijven hebt zitten, in ieder geval uit de directe buurt van warmtebronnen... Wat je ook kunt doen is er een tegen je moederbord hangen, zo meet je de temperatuur rond je processor/chipset/videokaart... Zie maar wat je het belangrijkst vindt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb een metertje bij halfords gehaald, en die in een uitgesneden 5,25" frontje gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/grooten/temp.JPG

btw. wat vinden jullie van mijn mooie :) zilveren kast, inc. zilveren cdrom en brander?

Greetz,

Jasper

• LoneGunman
  • Niet online
Ehhh......das heel mooi, maar waar heb je de sensor neergehangen?

Verwijderd

Je kan ze bij demakro in amsterdam kopen. Zijn dan nog draadloos ook. Ken je in de tuin de temp van je comp bekijken bij een heerlijk koud glas bier, mits het zomer is :)

• LoneGunman
  • Niet online
Hoe zou ik dit nu nog duidelijker moeten maken? Ik wil graag weten WAARZO ik het sensortje het beste neer kan hangen. Dus niet waar ze te koop zijn (elke blokker vestiging heeft die dingen), of waarzo je het schermpje monteerd (alhoewel: wel een kewle plaats, voor in je kast ;) ).

Maar goed, ik denk (aan de hand van één reactie) dat ik de sensor ergens vlak boven het moederbord neer hang.

Verwijderd

De lucht temperatuur wordt bij mij gemeten door de ingebouwde sensor (dus in de meter zelf) en door de externe sensor (die ik eerst uit zijn hoesje heb gehaald) wordt mijn proc temperatuur gemeten.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik heb mijn externe censor voor de videokaart gehangen, dus op hoogte van de Vidplank, aan de front kant. Dan blaast zowel de proc fan als wat lucht van onderen erlangs. Ik dacht dat je daar ongeveer een gemiddelde temperatuur hebt.

ieeeepppppp :P

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Ergens boven je processor en video kaart..

Warme lucht stijgt dus lijkt het me logisch dat je hem de temp laat meten waar die het hoogst is..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• picobyte
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Warme lucht stijgt wel op maar de ventilatoren zijn dus vele malen sterker dan die luchtstroom :)
Ik zou een sensor bij de lucht uitlaat van mijn voeding hangen :)

Powered bij meergranenbrood.

• psychotic
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..En waar hangt die lucht uitlaat.. ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Je zou hem ook op de inlaat van je voeding kunnen plakken, elimineer je gelijk de warmte gegenereerd door de voeding zelf.

Ik denk dat ik mijn kastje maar weer eens open ga schroeven...

ieeeepppppp :P

• Grrrrrene
  • Niet online
1. Je wilt de kasttemperatuur weten omdat je dan weet met welke temp. lucht langs je proc wordt gestuurd, en dus hoe hard hij gekoeld wordt... Je meet dus NIET de temperatuur nadat de lucht door proc/mobo/videokaart is opgewarmd, maar daarvoor.

2. Je wilt de warmte van de voeding uiteraard niet meenemen. De uitlaat van je voeding zit aan de buitenkant van je kast, dus waarom zou je daar meten???? Ik snap die opmerking in ieder geval niet.

3. Je wilt ook de lucht die je kast in komt niet meten, aangezien die dezelfde temperatuur heeft als de omgeving.

4. Blijft over de sensor (of als je er meer hebt: sensoren) voor je moederbord te hangen, ongeveer halverwege de kast. Kun je rustig los laten hangen, of met een tie-rip (schrijf je dat zo?) bevestigen aan een IDE kabel ofzo. Als je er dus meer hebt kun je er een op de heatsink van je proc plakken of een op de heatsink van je chipset of de GPU van je videokaart. Heb je er dan nog meer over, kun je altijd nog de delta T meten door je kast... Dus de uitgangstemperatuur (achter de voeding) - kamertemperatuur.

Suc6 ermee

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1