Toon posts:

[files]Files met meerdere datastreams

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja..'t kan echt :7

Op een NTFS volume kun je files maken met meerdere streams.
filename:stream

Werkt wel grappig..maar hoe kun je opvragen of er meerdere streams aan een file gekoppeld zijn?

Verwijderd

Met StgOpenStorageEx het bestand openen en pointer naar IStorage aanvragen en daarna EnumElements aanroepen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou 't graag met java oplossen :9

Verwijderd

Kortom je zou 'n OS (filesystem zelfs!) specifieke feature graag in java willen gebruiken errmmz iets zegt me dat de ontwerpers van java iets anders voor ogen hadden >:)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 27 april 2002 13:38 schreef Yarvieh het volgende:
iets zegt me dat de ontwerpers van java iets anders voor ogen hadden >:)
Lol, denk je? :)

Magoed, de kans is vrij klein dat dat met Java zelf kan. En als het al kan is de kans groot dat je het via JNI (en dan eigenlijk dus in C/C++) oplost.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 23:48
Het leukste van die extra streams is dat het niet meetelt in de grootte van het bestand. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik eigenlijk al wel bang voor :'(

Nou ja..dan maar wat anders gaan bedenken (8>

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
Op zaterdag 27 april 2002 15:03 schreef Sjaaky het volgende:
Het leukste van die extra streams is dat het niet meetelt in de grootte van het bestand. >:)
Ja dat is vooral erg fijn als je op school een quota van 30MB hebt en op die manier aan een textfile waar je het streamnr, file en grootte in bijhoud vele hondeden MB's, terwijl je maar 1KB gebruikt >:) En de sysamdins zich maar verwonderen waarom de schijf volzit, terwijl alle bestanden de schijf niet kunnen vullen :). Op www.sysinternals.com staat, nl http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#Streams
Pagina: 1