[video] Oude 8mm tape inlezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb hier een tape liggen, hier staan een aantal intressante gefilmde fragmenten op. Deze bevatten o.a beelden van wintersport vakanties (1996). :)

Dit is de tape:

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/tape.jpg

De beelden zijn destijds gemaakt met een geleende Sony hi8 camera, deze is inmiddels defect geraakt hem ik vernomen. ;(

Nu wou ik weten of er nog een andere manier bestaat om deze banden te kunnen inlezen.... :?

Whatever.

Verwijderd

als het gewoon hi8 bandje is, kan je hem in elke hi8 camera afspelen (nooit gehoord dat dit niet zou kunnen)

en dan kan je ze bijv. afspelen op je tv en dan opnemen met de video of je kan ze naar je pc zetten (maar dan moet je wel firewire aansluiting hebben enzo)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05
Een andere camera ;)

Ik gebruik zelf ook zo'n soort tapes, dus ik denk dat ik ze ook wel kan inlezen (mits video-8(pro) en Hi-8 niet al te veel verschillen)

Is het de bedoeling om ze te digitaliseren?
hoeveel minuten film is het?

Aanvulling:
Je website (die in je profile staat) wil op m'n PC een of ander stukje software van Gator installeren (wil ik niet)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Volgens mij bestaat er ook een Hi-8 Speler.
Maar da's alweer een tijdje geleden.

Vroeger filmde ik altijd met vhs-c met een adaptor kun je die bandjes in je gewone Vhs recorder afspelen, dat was altijd et voordeel.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 14:32 schreef Eddo het volgende:
als het gewoon hi8 bandje is, kan je hem in elke hi8 camera afspelen (nooit gehoord dat dit niet zou kunnen)

en dan kan je ze bijv. afspelen op je tv en dan opnemen met de video of je kan ze naar je pc zetten (maar dan moet je wel firewire aansluiting hebben enzo)
De maten:
l x b x d
95 x 62 x 15 mm

Ik heb wel eens gehoord dat er adapters bestaan, maar deze heb ik tot nu toe nergens kunnen vinden. ;(
p.s ik heb een firewire aansluiting, ik gebruik mijn vaders digicamcorder vaak... :7

Whatever.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05
Hi8 is geen digitale standaard, dus een Hi8 camera met een firewire aansluiting lijkt me zachts gezegd "zeldzaam" :)

Verder zijn die adapters er alleen voor VHS-C en dat soort camera's heb ik al een tijdje niet meer (nieuw) gezien.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:08
Sony Digital8 camera's kunnen ook Hi8 bandjes inlezen en deze overzetten op de computer via FireWire.

BTW: Video8 is film, Hi8 is video :D

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12 23:05
Op vrijdag 26 april 2002 15:21 schreef Vinnienerd het volgende:
Sony Digital8 camera's kunnen ook Hi8 bandjes inlezen en deze overzetten op de computer via FireWire.

Dus zit er een extra a/d converter in om analoge Hi8's af te spelen?

Oh ja, als video8 film is, wat is super8 dan?
Waarom ga ik hier eigenlijk op in? ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:08
super8 is de voorloper van Hi8, dus een soort Standard8 :D

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Nu we het toch over zulke dingen hebben :P

Ik heb hier nog een BETAMAX videoband liggen... Kan ik die ook alleen maar met een Betamax video afspelen? ja zeker :{

Ik heb echt geen ideeeeeeeeeeee wat er op staat... maar we zullen hem niet voor niks bewaard hebben (we hadden vroeger een betamax video, is kapot gegaan)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 21:01 schreef dreeke het volgende:
Nu we het toch over zulke dingen hebben :P

Ik heb hier nog een BETAMAX videoband liggen... Kan ik die ook alleen maar met een Betamax video afspelen? ja zeker :{

Ik heb echt geen ideeeeeeeeeeee wat er op staat... maar we zullen hem niet voor niks bewaard hebben (we hadden vroeger een betamax video, is kapot gegaan)
Bedrijf dat die tapes omzet

Verwijderd

Sorry hier nog een moet je maar ff kijken:

nog zo'n bedrijf

• bananenbuurman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05-2024
Op vrijdag 26 april 2002 17:32 schreef Vinnienerd het volgende:
super8 is de voorloper van Hi8, dus een soort Standard8 :D
super8 is film
video8 is video
Hi8 is video (opvolger van Hi8)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Dat om laten zetten door een bedrijf laat ik niet doen, is duur en ik weet niet eens wat er op die band staat (mijn ouders weten het ook niet meer)!

De tape in de BetaMax cassette is wel precies even breed als de tape in een VHS cassette....

maar als ik het dan in een VHS video afspeel, dan klopt er natuurlijk geen zak meer van ??

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30
nee, als je de betamax tape in je vhs kan stoppen zou het wel vhs heten....

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
ik heb zelf nog een samsung camcorder (Hi8)

werkt nog steeds, ik kan nog steeds filmen en afspelen met he beesje,

de kwaliteit is opzich nog wel te doen

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-12 16:17
Op vrijdag 26 april 2002 15:21 schreef Vinnienerd het volgende:

Doe maar gewoon lekker video hoor.

Het heet toch VIDEO8 ? Toch geen super of dubbel 8 ?

Video8 is vergelijkbaar met VHS kwaliteit
Hi8 is vergelijkbaar met S-VHS kwaliteit. Hi8 gebruikt dus ook Y/C.

Je zult dus een Video8, Hi8 camera moeten vinden, en dan via een analoge montage kaart caputeren ala DC10. Of een Digital8 camera waar vaak een firewire-poort op zit, dan kan je dus je Video8 bandje converteren naar DV.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 22:56

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

een teleurstellende mededeling dit bandje is een gewoon video8 bandje hier staat dus heen Hi8 op :'( om dat het bandje dit niet aan kan. ik ben het met tbusquet eens, dit is de oplosing.

PS je kunt bij die bedrijven die banden overzetten ook dit banje vast wel inleveren, als je niet aan een speler kan komen.

sucses er me.

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Paar opties:

1. Scoor een Digital8 camera. Zoals al genoemd, die nemen digitaal op, op normale Hi8 tapes. Kunnen ook de oude als het goed is afspelen, en aangezien ze firewire hebben, kun je t denk ik dus terugzetten naar DV.

2. Er zijn ook adapters, kun je zo'n bandje in duwen, en dan die hele adapter weer in een videorecorder.

Zal ff zoeken of ik er iets over kan vinden :)
Weet namelijk niet of dat voor Hi8 is

Edit: zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/351/G1/351415G1.JPG
Voor iedere VHS-C video-fan een must. De adapter zet de VHS-C cassette snel en veilig op het grotere VHS formaat om. Deze werking geschiedt geheel zonder batterijen. Hiermee kunt u uw VHS-C video-opnames probleemloos op alle VHS-videorecorders afspelen.
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/351/G1/351377G1.JPG

Ik heb alleen geen idee wat dat VHS-C inhoud.. is dat hi8 ??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Op zaterdag 27 april 2002 20:42 schreef DJSmiley het volgende:
Paar opties:

1. Scoor een Digital8 camera. Zoals al genoemd, die nemen digitaal op, op normale Hi8 tapes. Kunnen ook de oude als het goed is afspelen, en aangezien ze firewire hebben, kun je t denk ik dus terugzetten naar DV.

2. Er zijn ook adapters, kun je zo'n bandje in duwen, en dan die hele adapter weer in een videorecorder.

Zal ff zoeken of ik er iets over kan vinden :)
Weet namelijk niet of dat voor Hi8 is

Edit: zoiets?
[afbeelding]
[..]

[afbeelding]

Ik heb alleen geen idee wat dat VHS-C inhoud.. is dat hi8 ??
Shit.. laat maar, VHS-C is weer iets anders...
zie
http://www.accessnews.skatv.org.au/site/training/camcorders.htm
Pagina: 1