Toon posts:

Pc in de buurt van een stralingsbron plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

De enige plek waar ik mijn computer kan plaatsen in binnen een straal van 1 meter van een televisie en een geluidsbox af. In de handleiding staat echter dat dit wordt afgeraden i.v.m. de electromagnetische straling. Weet iemand hoe schadelijk die daadwerkelijk voor mijn computer is en hoe zou ik mijn computer daartegen kunnen beschermen?
:?

Verwijderd

Het is niet een kwestie van mogelijke schade, er zal niets beschadigen. Wat je wel misschien zal merken, is dat de PC storing op de TV kan geven, of de radio.

Zorg gewoon dat de antenne kabels en TV/Radio een meter of zo van de PC uit de buurt zijn. ;)

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Geeft niet, maar het kan storen en niets beschadigen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hooi,

Weet je dat echt zeker? Ik kan echt niet meer ruimte creeeren dan een halve meter. Volgens de gebruiksaanwijzing voorkom ik met een afstand die groter is dan 1 meter eventuele functiestoringen en gegevensverlies. Ik weet niet hoe serieus ik die opmerking moet nemen. Om eventuele storingen op de tv maak ik me niet zo'n zorgen, maar als de compu iets overkomt, zal ik toch wel even aan het janken slaan. :'(

Verwijderd

ik heb al 2 jaar mijn 3 comps bij een tv/radio/magnetische lamp staan, en heb geen problemen, die magnetische lamp maakt heel veel straling, als ik die op mijn hub zet is mijn netwerk plat, maar mijn comps hebben er geen last van.

Verwijderd

Dat weet ik ech heel zeker ja. ;)

Ook een halve meter moet genoeg kunnen zijn. Anders kun je proberen wat extra metalen afscherming te plaatsen. Maar zoals al opgemerkt, het is niet de PC, maar de TV die er last van kan hebben.

Waar je meer op moet letten voor de gezondheid van de PC, is dat er genoeg lucht bij komt voor de koeling, niet op het tapijt zetten i.v.m. stof, en niet vlak bij de verwarming zetten in de winter.

PS

O, bijna vergeten, probeer in ieder geval de monitor zo ver mogelijk van de TV te houden, die twee laten nog al eens elkaars beeld vervormen. Als je een TFT scherm voor de PC hebt, heb je dat probleem overigens niet.

Verwijderd

Hooi, ook in de zomer moet je je pc niet naast de verwarming zetten... ;)

Vgl het effect van een gsm naast je beeldscherm, cpu's lopen tegenwoordig op dezelfde hoge frequenties.
Een case is een niet zo perfecte kooi van faraday, voor hoge frequenties is 'ie zo lek als een mandje.
(Speakers geven ook nare verkleuringen als ze niet zijn afgeschermd en ze staan te dicht bij je buis.)

Probeer gewoon uit, als het niet stoort, is het prima.
Je compu, tv of radio zullen er niet stuk van gaan, je gebruikersplezier misschien wel, vandaar de waarschuwing.
Soms scheelt het al als je 10cm meer ruimte/afstand neemt.

Zoals hooi al zegt, let op je airflow.

Verwijderd

Topicstarter
Tenks allemaal!

Verwijderd

k hem links mijn pc
dan versterker met monitor er op
dan nog een pc
dan nog een monitor
werkt prima :)
Pagina: 1