Toon posts:

Bootrom en Windows2000 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project heb ik het volgende verzonnen, daar wil ik jullie mening van horen...

Heb een WS maak niet uit wat voor een. Met een bootrom. Deze boot van een Novell server. Dan moet je inloggen. Dan wordt in het loginscript Windows 3.11 gestart in Windows 3.11 wordt weer een verbinding gelegd met een Windows2000 machine (terminal server idee) Dan gebruik ik in windows Novell als fileserver en dan wordt op de homedir van de user(op de novell server) alle persoonlijke instellingen bewaard. Is dit een beetje duidelijk?
Het zal allemaal moeten kunnen werken. >:)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:55
Qua licensering vrij hoge kosten.

Uitleg:
In eerste instantie wil je aanmelding vanuit Win3.11 op Novell (1 ste Novell connectie in gebruik). Dan aanloggen op Terminal server (Microsoft wil geld zien en in geval van Citrix, zij ook). Nadien wil je van uit je terminal server een sessie opbouwen naar Novell (2e Novell connectie) voor fileserving.

Enkel de licentiekosten voor Terminal Server kosten al een vermogen. In jouw geval komt daar nog bij de dubbele Novell users. Dit alles om maar 1 user aan de gang te helpen.

Ter test natuurlijk geinig. Wil je dit echt bij een bedrijf implementeren, dan weet ik niet of je hier wel verstandig aan doet.

Verder probleem wat je kan verwachten....
Je moet booten middels RPL. Je moet dan per verschillende configuratie een aparte bootimage creeren. Kort gezegd -> een andere videoadapter -> nieuwe bootimage.
In dit geval simpel te doen oplossen door de standaard VGA driver te pakken. Nadeel: resoluties 640*480 bij 256 kleur of 800*600 bij 16 mogelijk en niet meer.