486 niet meer werkend na hd wissel

Pagina: 1
Acties:

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 20:47

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Nadat ik de hd uit m'n ouders' oude 486 had gehaald om hun documentjes over te zetten op hun nieuwe pc, werkt dezelfde hd niet meer in dezelfde 486.
De BIOS herkent hem wel (wdc nog wat, 2.1 gb schijfje), maar hij kan er niet van booten. (disk boot failure, insert sys disk and press enter).
Nu dacht ik dat dat misschien kwam omdat ik hem na het overzetten van de documenten fat32 had geformat (na fdisk). Daarvoor was het fat 16 met zo'n win95 drvspace host station.
Daarom heb ik dus ook geprobeerd of ie kon booten van die disk nadat ik hem weer fat 16 had gefdiskt ("no" gekozen bij large disk support). Maar dit geeft precies hetzelfde probleem.

Nog een raar verschijnsel: de hd wil alleen slave zijn. primary of secondary master is gewoon niet mogelijk. Alleen als het hd jumpertje op slave staat doet ie het.

Nou weet ik niet of dit er iets mee te maken kan hebben, maar hij wil dus ook niet van floppy booten. Ik heb een werkend fdd (uit deze pc) en zelfs een andere werkende fdd kabel geprobeerd, maar hij verdomt het gewoon om van de fdd te lezen. De fdd heeft wel voeding, aangezien hij wel draait en ledje laat branden als de flatcable er verkeerd om in zit (8>.
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, maar kom er niet uit.

Mijn (zeer ongeloofwaardige) conclusie: ide controller en de fdd controller op het mobo zijn allebei naar de klote. Of heeft iemand nog andere ideen?

specs:
intel 486dx266, soyo mobo (sis chipset), diamond stealth3dpro (2mb s3virge pci vid kaart), 32mb (2*16)mb edo ram.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Kijk ff met fdisk of C: wel als active partitie is gezet!!
Zo niet ff doen mbv de optie "Set active partition" in fdisk.

Fat16 of 32 zou niet uit moeten maken.

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 17:27
Wat gebeurt er als je hem op het andere connectortje van je IDE kabel zet? (ivm het slave probleem, klinkt alsof ie for some reason cable select aan het doen is)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 26 april 2002 14:07 schreef Mr.Wop het volgende:
Dat is inderdaad dé oplossing.

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 14:07 schreef Mr.Wop het volgende:
Zo niet ff doen mbv de optie "Set active partition" in fdisk.

Fat16 of 32 zou niet uit moeten maken.
had ik al gedaan, maar heb net voor de zekerheid nog gecheckt, d'r staat een Atje bij ;).
Op vrijdag 26 april 2002 14:11 schreef watzie het volgende:
Wat gebeurt er als je hem op het andere connectortje van je IDE kabel zet? (ivm het slave probleem, klinkt alsof ie for some reason cable select aan het doen is)
primary-secondary heb ik al geprobeerd. Maar dit nog niet.. momentje. ga nu kijken.

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Nou wordt ik echt gek. De bios detect nu helemaal niks meer. Master/slave/cable select jumpertje veranderen, het maakt helemaal niks uit.
Wordt hier heel moe van. Ik ga maar eens stap voor stap dat ding weer opbouwen.

• Mr.Wop
  • Nu online
Active partition is het dus niet... Vaag probleem dus. Zo heb ik ook nog een 486DX4 100MHz in de kast staan :( Die heeft wat problememn met m'n video kaart, ook al zo vaag. Ben je weer ff bezig want hoe oud i ook is, werken zal i!!! >:)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ruilen? Die dx266 van mij trekt net geen mp3tjes namelijk.
;)

• Mr.Wop
  • Nu online
Op vrijdag 26 april 2002 15:15 schreef bloasfist het volgende:
Ruilen? Die dx266 van mij trekt net geen mp3tjes namelijk.
;)
Dat is dus juist wat ik met dat ding wilde gaan doen. Sorry maar ik hou hem dus nog ff :)

Verwijderd

Heeft dat ding een controller op het mb... Mijn 486 had daar een aparte kaart voor volgens mij was de Vesa Local Bus of zo weet ik niet zeker meer. iig kun je dat soort kaarten vaak tegenkomen bij reorganisaties van bejaarden huizen ofzo (no kidding daar heb ik hem ook vandaan)
gewoon beetje opletten dan

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 22:30 schreef Dramamaster het volgende:
Heeft dat ding een controller op het mb... Mijn 486 had daar een aparte kaart voor volgens mij was de Vesa Local Bus of zo weet ik niet zeker meer. iig kun je dat soort kaarten vaak tegenkomen bij reorganisaties van bejaarden huizen ofzo (no kidding daar heb ik hem ook vandaan)
gewoon beetje opletten dan
ja.. maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat zowel m'n fdd controller als m'n beide IDE i/o controllers naar de klote zijn...
ik denk dat die hd gewoon beetje gaar is.. Sowieso al raar dat ie alleen op slave wil...

Pagina: 1