Tv-kaart als netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Is het mogelijk om twee tvkaarten aan elkaar te koppelen en dan met behulp van sofware een netwerk verbinding maken...

Dit ivm de bestaande aanwezigheid van coax door het hele huis....

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Uh... wat denk je zelf???

Al zou het mogelijk zijn dat je dat ding zo tweakt dat je er een netwerkprotocol op kan ontvangen, dat ding kan niet zenden... Dus je krijgt alleen maar 1 richtings verkeer... En das niet zo handig met een netwerk...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Banzi
Je kan trouwens wel netwerkkaarten met bnc gebruiken, en die aansluiten op coax... Moet je die coaxkabel wel alleen voor netwerk gebruiken... Geen andere dingen aan hangen...

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
neej dat d8 ik wel, maar 't ik was ff nieuwschierig of het via via via toch zou kunnen..

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
[b]Je kan trouwens wel netwerkkaarten met bnc gebruiken, en die aansluiten op coax... Moet je die coaxkabel wel alleen voor netwerk gebruiken... Geen andere dingen aan hangen...
Jah maar gewone coax heeft toch een andere weerstand als netwerk coax??

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29
Op vrijdag 26 april 2002 13:14 schreef Banzi het volgende:
Je kan trouwens wel netwerkkaarten met bnc gebruiken, en die aansluiten op coax... Moet je die coaxkabel wel alleen voor netwerk gebruiken... Geen andere dingen aan hangen...
Je moet dan wel een ande type coax kabel gebruiken, namelijk 50ohm, met die van de tv zal het niet goed werken!

• Banzi
Op vrijdag 26 april 2002 13:16 schreef Sebje het volgende:

[..]

Jah maar gewone coax heeft toch een andere weerstand als netwerk coax??
Netwerk is dacht ik 50 ohm... Tv coax 75 (als ik het goed heb)... Bij kleine netwerken maakt dat niet uit... Als je kabels dan maar niet te lang worden... Ik geloof dat normaal coax tot 100m mag (misschien wel veel langer)... Bij een tv-kabel moet je dan denken aan een meter of 66 dat je dan neer kan leggen...

Voor de meeste huizen meer dan voldoende...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Tv coax=75ohm
Ethernet bnc=60ohm

Maar toch denk ik dat het wel gaat werken.
Wel even aan denken dat je T-stukjes moet gebruiken en afsluitweerstanden.
Anders gaat het nooit werken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Banzi
Op vrijdag 26 april 2002 13:16 schreef robbertkrebbers het volgende:

[..]

Je moet dan wel een ande type coax kabel gebruiken, namelijk 50ohm, met die van de tv zal het niet goed werken!
Toch wel... Impedantie is anders... Enige waar je dan rekening mee moet houden is dat de lengte van de kabel korter mag zijn dan bij een 50 ohms kabel... Maar daar heb je in de huis-tuin-en-keuken-netwerken toch geen last van...

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29
Op vrijdag 26 april 2002 13:20 schreef cjdijk het volgende:
Tv coax=75ohm
Ethernet bnc=60ohm

Maar toch denk ik dat het wel gaat werken.
Wel even aan denken dat je T-stukjes moet gebruiken en afsluitweerstanden.
Anders gaat het nooit werken.
Ethernet bnc is 50ohm heb het er zelf liggen.

• Banzi
Op vrijdag 26 april 2002 13:21 schreef robbertkrebbers het volgende:

[..]

Ethernet bnc is 50ohm heb het er zelf liggen.
Dat dacht ik idd ook... De afsluiters zijn ook 50 ohms...

Zelf had ik automatisch afsluitende t-stukjes... Super werkte dat!!! Kon je gelijk zien waar de kink in de kabel zat als er een pc een ander niet kon vinden...

Verwijderd

Op de TV-kaart zit een prachtive BT8x8 TV decoder chip. Ik zou niet weten wat deze allemaal voor leuks gaat doen als je er netwerkdata naartoe stuurt, maar ik gok dat ie in elk geval rook gaat geven...

Oftewel, de chip kan geen netwerkverkeer decoden/encoden, dus nee, dat kan niet.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Op vrijdag 26 april 2002 14:01 schreef beelzebubu het volgende:
Op de TV-kaart zit een prachtive BT8x8 TV decoder chip. Ik zou niet weten wat deze allemaal voor leuks gaat doen als je er netwerkdata naartoe stuurt, maar ik gok dat ie in elk geval rook gaat geven...

Oftewel, de chip kan geen netwerkverkeer decoden/encoden, dus nee, dat kan niet.
Ik had van jou toch wel een inventiever antwoord verwacht ;)
Die BT8x8 heeft toch meer pinnetjes dan de gemiddelde netwerk-kaart-chip, dan moet 'ie toch ook minstens hetzelfde kunnen (bewijs: een athlon heeft meer pinnen dan een k-6 ..... QED.)
>:)

Maar ff serieus..
Is de BT8x8 een beetje te programmeren, of is het video (en TT) decoderen/digitaliseren allemaal al vrij vast vastgelegd?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1