30x sf175s + gw5000-dt op oost
Dat lukt je niet zonder zo'n afspeel apparaat.
Als je die wel hebt, zit er waarschijnlijk geen uitgang op.
Hij projecteert het beeld op een groot wit vlak,
ook wel projectiescherm genoemd.
Daarna kan je dit via een video camera opnemen en naar je pc doorsturen,
die het via een capturekaart op je harddisk zet.
Wat ook een optie is, is met een diascanner de beeldjes 1 voor 1 inscannen.
Als dit gelukt is spreken wel wel verder,
ik schat in dat dat inscannen een paar maanden gaat kosten.
Maar je hebt dan in ieder geval verder geen afspeel apparaat nodig.
Als je die wel hebt, zit er waarschijnlijk geen uitgang op.
Hij projecteert het beeld op een groot wit vlak,
ook wel projectiescherm genoemd.
Daarna kan je dit via een video camera opnemen en naar je pc doorsturen,
die het via een capturekaart op je harddisk zet.
Wat ook een optie is, is met een diascanner de beeldjes 1 voor 1 inscannen.
Als dit gelukt is spreken wel wel verder,
ik schat in dat dat inscannen een paar maanden gaat kosten.
Maar je hebt dan in ieder geval verder geen afspeel apparaat nodig.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ik heb het zelf ook ooit 's gedaan. Niet op de pc gezet, maar op VHS. Ik heb het geprojecteerd op een muur, daar heb ik een normale camera op gericht. Hij nam op wat er geprojecteerd werd.
Asl je een digitale videocamere hebt, zou dit zo ook kunnen. Het is een primitieve oplossing, maar je het is wel gaaf omdat je eigenlijk het geprojecteerde ziet. Dus de krassen op de film, en ook het geratel van de projecor hoor je. Wel heel "gezellig"....
Asl je een digitale videocamere hebt, zou dit zo ook kunnen. Het is een primitieve oplossing, maar je het is wel gaaf omdat je eigenlijk het geprojecteerde ziet. Dus de krassen op de film, en ook het geratel van de projecor hoor je. Wel heel "gezellig"....
Ik heb wel een afspeel apparaat en projectiescherm. Tevens heb ik een digitale filmcamera en een pc met firewire. Het is inderdaad een goed idee om het op te nemen met de camera. Hoop alleen dat de kwaliteit dan niet heel erg slecht wordt. ik ga het eens proberen. Bedankt voor de tips!
Verwijderd
Je kan ook (als je geld hebt) je tapes naar het NOB brengen.. die zetten het in een filmscanner en converteren naar ieder video formaat dat er maar is.. van Digi Beta tot VHS... maar nogmaals, je moet wel geld hebben 
succes verder
succes verder
Aan wat voor kosten moet ik denken? Een paar honderd gulden?
Hierbij een link van een lijstje van bedrijven die super8 overzetten op vhs:
http://www.super8.nl/bedrijven_info.htm
Als je toch meer een doe-et-zelfert bent dan zoek je een "Telescreen video" met een super8 projector.

kijk maar eens bij www.conrad.nl
voor 54euro heb je zo'n telescreenvideo
http://www.super8.nl/bedrijven_info.htm
Als je toch meer een doe-et-zelfert bent dan zoek je een "Telescreen video" met een super8 projector.
kijk maar eens bij www.conrad.nl
voor 54euro heb je zo'n telescreenvideo
Verwijderd
Je kan het op www.tapes.nl proberen dat is een bedrijf die alles met video omzetten doet... ik denk dat je aan 100 pieken (gulden) per kwartier zit excl. tape..
als iemand trouwens nog cheap bandjes/cd's/md's moet hebben, bestel ze daar.. kost geen flikker. VHS banden 4 uur: Fl 2,10
als iemand trouwens nog cheap bandjes/cd's/md's moet hebben, bestel ze daar.. kost geen flikker. VHS banden 4 uur: Fl 2,10
Pagina: 1