GeForce3 Ti200 op LX-Mobo ?

Pagina: 1
Acties:

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Topicstarter
Mijn vader wil graag stap voor stap gaan upgraden (eerst de grafische kaart, dan mobo + proc etc). Hij heeft een Asus P2L97 (een LX bordje dus). Ik ben voor hem op zoek gegaan naar een grafische kaar en nu blijkt het verschil tussen een GeForce2Ti en een GeForce3Ti200 zo'n 55 Pl€uro te zijn. Ikzelf zou dan voor de GeForce3Ti200 gaan, maar het moet natuurlijk wel werken ! ;)
Nu vroeg ik mij af in hoeverre een GeForce3Ti problemen zou kunnen geven met een 440LX mobo. Volgens Nvidia is de GeForce3Ti AGP 4x,2x en 1x. De 440LX ondersteunt 1x AGP dus hij zou moeten werken, maar ik weet het liever zeker :)
Iemand ervaring hiermee ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

[search=geforce lx] al gedaan ? Dan wordt je al een hele hoop duidelijk denk ik ;)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Erm ik zou voor eerst een nieuw mobo gaan want dat ga je echt niet merken ( die GF 3 was toch niet oficeel gemaakt voor de agp 1x bus dus ... ) dusse eerst nieuwe mobo en dan nieuwe kaart want de AGP 1x bus levert meer volt dan de 2x en 4x bussen ( toch ? ) dus dat kan probleemen geven.

suc6 ;)

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 13:02 schreef Courage het volgende:
[search=geforce lx] al gedaan ? Dan wordt je al een hele hoop duidelijk denk ik ;)
Ja al gedaan. Het probleem is dat verschillende mensen verschillende dingen schrijven... De een zegt dat het werkt de ander zegt dat het niet werkt...

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 13:11 schreef RS_003 het volgende:
Erm ik zou voor eerst een nieuw mobo gaan want dat ga je echt niet merken ( die GF 3 was toch niet oficeel gemaakt voor de agp 1x bus dus ... ) dusse eerst nieuwe mobo en dan nieuwe kaart want de AGP 1x bus levert meer volt dan de 2x en 4x bussen ( toch ? ) dus dat kan probleemen geven.

suc6 ;)
Ja ok dat begreep ik al (dat ie zijn potentieel niet ten volle benut...), alleen wil mijn vader eerst een nieuwe grafische kaart kopen en dan over een tijdje de rest... Hij heeft nu een Stealth II S220 die niet door Windows XP ondersteunt wordt (dat ie dus ook graag wil draaien) vandaar eerst een nieuwe grafische kaart...
En ik zou het dus zonde vinden om NU een 'trage' grafische kaart te kopen snap je ?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik denk niet dat het gaat werken, ik denk dat de AGP voeding te zwak is voor een GF3... Verder is het niet erg waarschijnlijk dat een LX moederbord AGP 2.0 ondersteund en is de kans vrij groot datie geen 3.3V draad heeft en dan werkt het al helemaal niet....

Verwijderd

een LX kan ook agp 2x ;)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Tip:

Spaar even door. Nu heb je weinig aan die GF3. En voor dat geld heb je straks een GF4 als ie ook geld heeft voor een nieuw bordje enzo.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Tomba

Tomba

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 17:47 schreef FastBunny het volgende:
Tip:

Spaar even door. Nu heb je weinig aan die GF3. En voor dat geld heb je straks een GF4 als ie ook geld heeft voor een nieuw bordje enzo.
1. Het is niet voor mij maar voor mijn pa :)
2. Mijn pa wil graag Windows XP draaien dus is een nieuwe grafische kaart dus echt nodig...

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 00:06 schreef Tomba het volgende:

[..]

1. Het is niet voor mij maar voor mijn pa :)
2. Mijn pa wil graag Windows XP draaien dus is een nieuwe grafische kaart dus echt nodig...
en een snellere computer (mobo/proc) anders werkt XP ook niet :P , je pa kan beter ff sparen voor alles in 1.

Verwijderd

deze kaarten gaan niet werken

jouw agp kan niet de juiste voltage leveren
en zal hier door niet op starten

je moet agp versie 2.0 hebben
die van jouw is dus versie 1

een goed kopen upgrade kan je wel vergeten

ik heb hier gelijk een voorbeeld voor je

ecs k7s5a (sis 735 amd bord) 65euro
amd duron 1g 85euro
256mb ddr 100euro
club-3d 8500pro (ati) 235euro

dit is een leuke upgrade en kan je nog een tijdje mee

je hoef niet perse de ati te nemen hoor maar hij is wel sneller dan een geforce3 ti200

Verwijderd

Even voor alle duidelijkheid....
wel wat laat maar goed....

wie weet heeft iemand er nog wat aan.

De P2l97 werkt dus wel met een Geforce.
Ik draai er een Geforce 4 op zonder problemen.

Het verschil zit hem in de revisie. P2l97 borden met revisie 1.05 of lager daar werkt die inderdaad niet op.
Dan moet je inderdaad gaan solderen....
Bij elke andere revisie (ik heb zelf 2.05) daar werkt die dus wel op!
:)
Pagina: 1