Toon posts:

wpcredit -> cpu van 47C naar 33C!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Las frontpage bericht over wpcredit en ging dus even aan het tweaken met me via 226a; met die HALT tweak loopt nu me cpu zo'n 15 graden cooler idle. Voorheen hing het zo rond 48 a 46 idle. Stressed wordt het zo'n 4 a 5 graden cooler.
Dat vind ik echtwel grote nummer voor een kleine hex edit.

Dus zeker even uitchecken als je mobo het ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan eigenlijk beter in overclocking, maar ach...

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 12:52 schreef Zuma het volgende:
Las frontpage bericht over wpcredit en ging dus even aan het tweaken met me via 226a; met die HALT tweak loopt nu me cpu zo'n 15 graden cooler idle. Voorheen hing het zo rond 48 a 46 idle. Stressed wordt het zo'n 4 a 5 graden cooler.

Waar kan je dat instellen? :? Ik zie alleen maar heximale gegevens :{

Verwijderd

Topicstarter
http://www.viahardware.com/haltcooling.shtm

lees deze toko, het staat er goed uitgelegd.

ps. ook mooi meegenomen, me fan maakt minder herrie; nadat ik de prime95 torture test uitdeed maakte me fan minder herrie!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op vrijdag 26 april 2002 12:52 schreef Zuma het volgende:

Had je een thunderbird of een duron? (de auteur was er niet zeker van of het ook werkte op een thunderbird namelijk)
En welk mobo heb je?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Ik heb het met de Abit kr7a / Tb geprobeerd en bij mij ging die piepen als een gek.. Ff reboot en hij liep weer normaal.. Dus die optie hielp niks, kreeg alleen een grote vastloper.. :)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Het vastlopen van Thunderbird CPU's bij de Halt instructie is bekend. Vreemd genoeg gebeurt het echter alleen maar bij Thunderbirds die een FSB hebben van 133, en een 'halve' multiplier. Mijn 1400 loopt op 133x10,5 : het ding loopt vast als ik Halt gebruik. Als ik het ding instel op 133x10 loopt hij niet vast. (Een ronde multiplier) Instellen op 100x12.5 is ook mogelijk zonder vastlopers (geen 133 Mhz FSB). Ik heb over dit probleem gelezen op veel sites, maar het lijkt erop dat AMD zelf niet weet waaraan het ligt.

Misschien ga ik eens 133x11 (1463) proberen.
Theoretisch moet dat kunnen zonder vastlopers, maar ik OC mijn computer niet zo graag... alle snelheid welkom, maar wel binnen de specs. Stabiliteit gaat voor alles.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op vrijdag 26 april 2002 12:56 schreef Zuma het volgende:
http://www.viahardware.com/haltcooling.shtm

lees deze toko, het staat er goed uitgelegd.

ps. ook mooi meegenomen, me fan maakt minder herrie; nadat ik de prime95 torture test uitdeed maakte me fan minder herrie!
ok kheb die guide gelezen... maar kan ik hem nou ook gebruiken voor de kt133a ??? en hoe moet ik die laden in wpcredit ???

4015Wp west (Dordrecht)

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op vrijdag 26 april 2002 13:47 schreef FirePower het volgende:
....
Theoretisch moet dat kunnen zonder vastlopers, maar ik OC mijn computer niet zo graag... alle snelheid welkom, maar wel binnen de specs. Stabiliteit gaat voor alles.
Die 66Mhz maakt geen kont uit op 1.4Ghz, je zult er niks van merken qua snelheid/warmte/stabiliteit (4,7% OC, ligt nog ruim binnen de qualificatie marges) :)

Verwijderd

Firepower->
Niet alleen dat, het kan de beruchte "datacorruptie + krakende MP3 geluid" bug veroorzaken.

Hetzelfde probleem kun je krijgen bij gebruik van VCool of CPU-Cool. ( 'software' koeling )

Oppassen geblazen dus .. :Y)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09
Op vrijdag 26 april 2002 13:47 schreef FirePower het volgende:
Het vastlopen van Thunderbird CPU's bij de Halt instructie is bekend. Vreemd genoeg gebeurt het echter alleen maar bij Thunderbirds die een FSB hebben van 133, en een 'halve' multiplier. Mijn 1400 loopt op 133x10,5 : het ding loopt vast als ik Halt gebruik. Als ik het ding instel op 133x10 loopt hij niet vast. (Een ronde multiplier) Instellen op 100x12.5 is ook mogelijk zonder vastlopers (geen 133 Mhz FSB). Ik heb over dit probleem gelezen op veel sites, maar het lijkt erop dat AMD zelf niet weet waaraan het ligt.

mmm,
[topic=464907]
ik heb hem ff op 11x133 gezet, maar ook dan een vasloper, direct! :( wel met vcool

• Unicron
  • Laatst online: 17-08 23:04
Op vrijdag 26 april 2002 14:20 schreef Hooi het volgende:
Firepower->
Niet alleen dat, het kan de beruchte "datacorruptie + krakende MP3 geluid" bug veroorzaken.

Hetzelfde probleem kun je krijgen bij gebruik van VCool of CPU-Cool. ( 'software' koeling )

Oppassen geblazen dus .. :Y)
en die bug gaat neem ik aan toch weer weg als je het weer terugzet zoals het was.

Ik heb een Epox EP-8kha+(kt266a) met athlonXP 1600+. en ik vind dit toch wel interessant om een keer te proberen

Verwijderd

Volgens mij werkt dit alleen voor KT133/133A systemen Unicron, niet op KT266 systemen.....

(Andere register bezetting in de chipset)

//edit
Woeps, dit ging ook over een KT266 systeem.. :+

Maar volgens mij, als het zonder vervelende bijverschijnselen zou werken, had het al in de BIOS gezeten. Lijkt mij hoor...

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 14:36 schreef Unicron het volgende:

[..]

en die bug gaat neem ik aan toch weer weg als je het weer terugzet zoals het was.

Ik heb een Epox EP-8kha+(kt266a) met athlonXP 1600+. en ik vind dit toch wel interessant om een keer te proberen
Nope,
de disconnect problemen met de North Bridge (South Bridge ?? k'weet het efkens niet meer.) van de chipset gaan pas weer weg na een reboot van het systeem. Vervelend is, dat als de datacorruptie bug optreedst, er naar het pagefile en data uit de Windows-cache wordt geschreven naar de HD voor een reboot. Kan allemaal wat minder leuk verlopen dan....

Verwijderd

Gabriel-LG
Die 66Mhz maakt geen kont uit op 1.4Ghz, je zult er niks van merken qua snelheid/warmte/stabiliteit (4,7% OC, ligt nog ruim binnen de qualificatie marges)
Dat klopt idd. Maar ik wilde zo proberen of ik mijn Halt instructie kon aanzetten.
Marteltor
mmm,
ik heb hem ff op 11x133 gezet, maar ook dan een vasloper, direct! wel met vcool
Hier net zo.
Het lijkt erop dat dit probleem optreedt bij processoren die STANDAARD een 'halve' multiplier hebben. (zoals de 1400, 133x10.5) Overzetten naar 133x10 of 133x11 helpt niet.

Verwijderd

Firepower,
komt het ook niet hoofdzakelijk op ASUS A7V/133 borden voor, en niet op Abit KT7's ?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Is het verschil nog steeds zo groot als je een }:O draait?? Zo niet, dan heeft het voor mij niet zo'n groot nut, en kun je ook een hete cpu krijgen bij intensieve berekeningen.

Trouwens zie ik dat de 'hlt' instructie standaard in de Linux-kernel zit/wordt toegepast.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Hoe werkt dat wpcrset.exe?

Ik moet register en data invullen, dat register snap ik, maar wat moet je bij data invullen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Die tweak is niet zo onschuldig als het lijkt. Je voedingscircuit op het moederbord zal extra z'n best moeten doen om de schommelingen te doorstaan. Daarnaast zijn er hier ook tweakers die een Enermax hebben met opgevoerde 5V lijn, meet die eens op je molex met een spanningsmeter met HLT aan en met HLT uit, zul je zien dat met HLT die spanning veel te hoog is (en dus niet lekker voor harddisks, diskettedrives, CD-ROMs en fikkers)

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 16:01 schreef MDC-BM het volgende:
Hoe werkt dat wpcrset.exe?

Ik moet register en data invullen, dat register snap ik, maar wat moet je bij data invullen?
nah! daar staat idd niks over in de guide:
The only values you need to be concerned with are those for Register and Data. You are working with register 95 first and the data should read 1E as you saw in the wpcredit window after performing the tweak. After you enter the DATA and hit OK, the wpcrset window should look like this:
welke data?
1Eh <---- staat in de pic

Verwijderd

Asus had die HALT functie geimplementeerd t/m 1003 BIOS'sen. Door stabiliteitsproblemen is het in latere BIOS'sen verwijderd.

Ik vermoed dat daar wel een goede reden voor zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een xp1900 en kr7a, loopt al de hele dag prima met die halt functie aan.

Heb snel wat vragen boven doorgenomen, wpcredit was niet helemaal duidelijk dacht ik.

wpcredit is alleen om de settings voor een keer te checken, je verandert 1 van de 8 verschillende bits en saved het, je kijkt even of het werkt, je moet wel even de PCR file voor jou chipset laden ander werkt het niet. Hier staat hoe enz:
http://www.mods4me.com/reviews.php?op=showcontent&id=20&page=3

Wil je die setting houden dan download je dat andere progje WPCRSET en daar vul je de settings in die je voor altijd wilt houden.

• Unicron
Ik heb het net op mijn EpoxEP-8KA+ met AthlonXP 1600+ gedaan, en het werkt ook nog :)
Na de eerste wijziging gebeurde er niks, maar na de tweede wijziging zakte de temperatuur vrij snel

Ik heb een Volcano6CU met de originele stikker

eerst 42 graden idle nu 30 graden idle

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 22:46 schreef Unicron het volgende:
eerst 42 graden idle nu 30 graden idle
met welke prog lezen jullie de temp uit?
in het bios? ik las juist dat bios veel warmte wekte, en dat windows (idle) pas merkzaam de haltfunctie weergaf..

Verwijderd

lama.. ik heb MSI PCalertIII gevonden.
beetje te vertrouwen die temps?

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Deze tweak heeft dus weinig nut voor mensen die een }:0 draaien of opzoek zijn naar ALIENS!

Voor mij dus niet belangrijk!

WWW.RC5.NL

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:38

charrel

Cortisol4life..

hier om mijn thunderbird werkt het prima, ging van 47c idle naar 39c idle, op een asus a7v266. nog geen vastloper gehad. me 5volts lijn komt wel omhoog, maar das geen ramp, aangezien ie standaard te laag is >:)

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Mijn geluidskaart kapt er gelijk mee als ik die Halt tweak doe :(

Turn it off and on again.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Uhm, ik krijg elke keer bij elke file die ik open "blablablabla version differs.
wil it continue?"

ofzow...

hoe kan dit en hoe los ik et op?

als ik op OK druk staat er bij elke waarde in rij 90 0...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

bij mij werkt die HALT command prima! van 43 naar 34 graden!
ik heb ook de CPU+33=DRAM tweak geprobeerd, maar toen sloeg me systeem meteen vast. ik denk dat je daarvoor toch echt ddr333 nodig hebt...

als iemand die tweak gelukt is, post het dan ff hier!

• Unicron
Mijn 5 volt lijn ging ook iets omhoog, maar dit vond ik ook wel mooi omdat mij 5 volt lijn ook standaard te laag is.

Verder heb ik ook nog geen problemen gemerkt met het geluid. Ik gebruik de onboard AC'97 en die werkt perfect

voor die DRAM=CPU+33 is een aparte topic zie
[topic=479320/1/25]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Die van mij is nog meer temp verlaging.

Idle was mijn XP1800 rond 46 en nu 31 en stressed 35 graden.

Blijft deze setting ook na format?

Lucky Goldstar

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Na de HALT tweak op m'n XP 1800+ @ 1671 MHz + KR7A RAID

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.lourens/cpu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.lourens/stats.jpg

6 uur Prime95 Torture test zonder problemen, max temp 54 graden.

Draait nu totaal zo'n 2 dagen met tweak, so far so good.
Geen probs met MP3 afspelen ofzo.

Voor de HALT tweak zat ik IDLE al op 45 graden, en toen nog op standaard 1530 MHz.

kortom: met tweak, FSB 145, dik 10 graden minder dan FSB 133 ZONDER tweak !

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Nnoitra
  • Nu online
Op zaterdag 27 april 2002 16:10 schreef DJkim het volgende:
Die van mij is nog meer temp verlaging.

Idle was mijn XP1800 rond 46 en nu 31 en stressed 35 graden.

Erm, stressed 35 ?
Ga jij es een uurtje Prime95 draaien :)

• Unicron
als het goed is zal de temperatuur stressed dus niet veranderen, want dan zijn er ook geen halt instructies

Ik heb ook gekeken naar mijn voltages als ik van idle naar 100 procent belasting ga met een koe. De 5V zakt dan naar 4.78V ongeveer en de 12V gaat omhoog naar zo'n 12.10 a 12.22Volt. Idle liggen de voltages veel mooier bij de bedoelde waardes van 5V en 12V

• DJkim

DJkim

Op zaterdag 27 april 2002 17:55 schreef Stinger_ het volgende:

[..]

Erm, stressed 35 ?
Ga jij es een uurtje Prime95 draaien :)
Ik had sisoftsandra en 3DMARK gedraaid dus volgens mij is het stressed genoeg.... maar ik heb een probleempje... krakend geluid met MP3 en tijdens spel...

Iemand al een oplossing?

Lucky Goldstar

• Unicron
Ja hier had ik al mensen over gehoord. Vind het eigenlijk wel vreemd dat je geluid gaat kraken, klinkt voor mij namelijk niet logisch. Maar ik zou ook geen oplossing weten. Misschien helpt het op de priority van je mp3 speler omhoog te zetten. Ik heb trouwens nergens last van met onboard ac'97

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
heb ook geen problemen hier:) momenteel gebruik ik onboard sound thingie :(

Heb nu m'n xp1600+@1638Mhz op 1,85volt
Temps idle cpu temp = mobo temp = 28 graadjes:)

na 3 uur burnk7 was m'n temp toch 47graden en systeem 33 graden (geen verschil met voor die halt tweak)

• Nnoitra
  • Nu online
Op zaterdag 27 april 2002 18:42 schreef DJkim het volgende:

[..]

Ik had sisoftsandra en 3DMARK gedraaid dus volgens mij is het stressed genoeg.... maar ik heb een probleempje... krakend geluid met MP3 en tijdens spel...

Iemand al een oplossing?
Ik heb een SB L!VE erin zitten, geen prob met MP3z, priority is normal.
Zou toch maar es Prime95 of een ander proggie gebruiken en dan je temp meten, 3DMARK is meer GFX dan CPU belastend, geeft geen reeel beeld.

edit:

Je moet temp meten terwijl je zo'n proggie draait. Als je ook maar 2 secs meet nadat het proggie is afgelopen heb je zo 5-10 graden verschil.
(heb je dit ook gedaan, sorry :) )

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

gister ook geprobeerd met mijn DFI kt266a plank.
Rain uitgezet (werk onder win98) en de tweak gedaan, maar er veranderde weinig. Rain weer aangezet en lekker verder gaan surfen, kijk een tijdje later naar mijn MBM in de tray is de temp nog maar 30 graden :D

Even vergeten dan win98 niks doet met HALT en dat je dus wel een progje als Rain of CPUidel moet gebruiken.

Nu jullie het over de 5 volt lijn hebben kijk ik ook ff en die staat inderdaad nu op 4.9 hoger als normaal.

Ik start nu CPUBurn en ik hoor de pc gelijk meer geluid maken, de temp begint flink te stijgen en mijn 5 volt lijn zakt weer weg naar 4.79.
Leuke tweak om je pc rustig en koel te houden bij het surfen of andere niet cpu vragende bezigheden, bij een spel ofzo werkt de HALT functie natuurlijk niet en loopt de temp snel op.

• vincentdeboer
  • Laatst online: 01-07 17:56

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

WOW !!! Dat werkt echt goed! De idle temp van m'n Xp1800+@1670 is van 51 naar 37 graden gedaald volgens de hardwaremonitor.

Ik geloofde het niet echt en heb toen in de bios gekeken en de temp was echt veel lager. Ook nog even aan het koelblok gevoeld en die was veeeeeeel koeler dan normaal.

I'm pleased !! *D *D *D *D *D

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

Verwijderd

Ik heb een }:O draaien dus dan merk je het niet.

Maar idle wel. Scheelt dik 10 graden. Geen last van MP3's of zo. KR7A-RAID.

Op m'n oude KT7-RAID met een Tbird had ik wel HALT .. en dat was fijn. Nu met m'n nieuwe onderdelen werkte dat dus niet meer. Duidelijk merkbaar.

Dus ik ben blij dat de HALT te forceren is :)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 11:36

dlmh

Lo-Fi

Je hebt dus niet persé een XP nodig om gebruik te kunnen maken van de tweak ?
Ik heb zelf geen kt266a chipset (maar de AMD versie hiervan, de 761). Iemand link naar instructies ?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

na 3 uur burnk7 was m'n temp toch 47graden en systeem 33 graden (geen verschil met voor die halt tweak)
Das logisch want het enige dat die tweak doet is de processor laten idlen als 'ie niets te doen heeft. Die functie werd vroegen in de bios geimplementeerd maar is daar op aanraden van AMD uit gesloopt. Volgens hun draait de boel stabieler als het uit staat.
Je hebt dus niet persé een XP nodig om gebruik te kunnen maken van de tweak ?
Ik heb zelf geen kt266a chipset (maar de AMD versie hiervan, de 761). Iemand link naar instructies ?
Met de AMD chipset kan het ook: Gooi register 62 op B7. (Standaard op B3.) De PCR file is hier te vinden.
Nee. Het wordt opgeslagen in het windows register. Als je de HDD formatteerd issie weg.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Wel een lekkere tweak, maar:

(Na Halt tweak)

Me Vcore schommelt tussen de 1.67v en 1.81v ! De 12v zit nu op 11.68v en de 5v zit nu op 4.88v.

Is het normaal/schadelijk dat de Vcore zo erg schommelt?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Hier .. ik heb m'n raam open gezet, al m'n casefans op 12 volt, en de }:O uit.

Dit is na ongeveer 20 minuten of zo ..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/idle.gif

*D

Het laagste wat ik ooit gezien heb is 46C idle.

• irmscher
  • Laatst online: 30-05-2025
tweak gedaan .... w88 .... geen resultaat...
vergeten seti@home uit te zetten ....
dus als je steeds 100% draait heb je er geen fuck aan.
en ik las hier ook dat iemand z'n pc verder ag overgeclocked omdat de temp lager was..... wens je suc6 als je lange tijd games gaat spelen.
maar idle is whet wel humor. eerst was het idle 35 graden. heb nu al 24 graden gezien.
dat is dus case temp 24 / cpu temp 24
(dat zijn metingen na 7 uur seti@home en daarne 30 min idle)
kortom : lang leve waterkoeling en wpcredit :D

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op zondag 28 april 2002 00:16 schreef irmscher het volgende:
tweak gedaan .... w88 .... geen resultaat...
vergeten seti@home uit te zetten ....
dus als je steeds 100% draait heb je er geen fuck aan.
en ik las hier ook dat iemand z'n pc verder ag overgeclocked omdat de temp lager was..... wens je suc6 als je lange tijd games gaat spelen.
maar idle is whet wel humor. eerst was het idle 35 graden. heb nu al 24 graden gezien.
dat is dus case temp 24 / cpu temp 24
(dat zijn metingen na 7 uur seti@home en daarne 30 min idle)
kortom : lang leve waterkoeling en wpcredit :D
amen :)

The trade of the tools

• irmscher
  • Laatst online: 30-05-2025
wel bugs gemerkt al sinds de tweak.
usb was ineens dood. (lastig met dual optical op usb)
reset loste dat op.
en net ging het beeld ineens aan alle kanten uitrekken tot buiten beeldscherm...
resolutie ff op 640 en weer terug op 1024 en alles werkt weer.
maar vraag me af of er meer mensen zijn met vage problemen

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op zondag 28 april 2002 00:20 schreef silentsnow het volgende:

[..]

amen :)
Het is een gevaarlijke tweak voor de mensen met gemodde voedingen en mobos :(
Rick 2001 waarschuwde er al voor dat de voltages erg gaan schommelen :'(

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op zondag 28 april 2002 00:44 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

Het is een gevaarlijke tweak voor de mensen met gemodde voedingen en mobos :(
Rick 2001 waarschuwde er al voor dat de voltages erg gaan schommelen :`(
Wat me opvalt, is dat in stressed stand er bizar weinig schommelingen zijn. vCore schommelt af en toe tussen de 1.71 en 1.73, en de andere voltages blijven perfect constant. (dit is dus in stressed mode)

The trade of the tools

• Brazza
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

En hebben jullie ook al een krakend geluid bij mp3's gehad?

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op zondag 28 april 2002 01:13 schreef Brazza het volgende:
En hebben jullie ook al een krakend geluid bij mp3's gehad?
Me hele geluidskaart kapt ermee :(:(:(:( doet et pas weer na restart :?

• Kawa
Op zondag 28 april 2002 00:46 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Wat me opvalt, is dat in stressed stand er bizar weinig schommelingen zijn. vCore schommelt af en toe tussen de 1.71 en 1.73, en de andere voltages blijven perfect constant. (dit is dus in stressed mode)
Stressed maakt het niet uit of je het aan of uit hebt staan. Is puur voor idle staand.

• Kawa
[quote]Op zaterdag 27 april 2002 23:20 schreef aaa het volgende:

[..]

Das logisch want het enige dat die tweak doet is de processor laten idlen als 'ie niets te doen heeft. Die functie werd vroegen in de bios geimplementeerd maar is daar op aanraden van AMD uit gesloopt. Volgens hun draait de boel stabieler als het uit staat.
[..]

I Know, dat is wat ik wilde aantonen :)

• Nnoitra
  • Nu online
Op zondag 28 april 2002 00:16 schreef irmscher het volgende:
Dat was ik. van 1800+/1530MHz -->> 2000+/1670MHz
Gamen zal ook wel goed gaan..
Als 8 uur non-stop Prime95 goed gaat met 54 graden max :P
Dan help WPCREDIT niet meer, maar gaat m'n volcano z'n werk wel doen..

• Yagermeister
  • Laatst online: 14:25

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

weet iemand of dit ook werkt met amd 760 chipset (zie sig voor mobo) en heeft iemand dit geprobeerd op dit chipset

-Te huur

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op zaterdag 27 april 2002 11:28 schreef Scatman_II het volgende:
Uhm, ik krijg elke keer bij elke file die ik open "blablablabla version differs.
wil it continue?"

ofzow...

hoe kan dit en hoe los ik et op?

als ik op OK druk staat er bij elke waarde in rij 90 0...
heb ik ook, ASUS a7v133

is hier niks aan te doen ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Nnoitra
  • Nu online
Op zondag 28 april 2002 12:54 schreef Yagermeister het volgende:
weet iemand of dit ook werkt met amd 760 chipset (zie sig voor mobo) en heeft iemand dit geprobeerd op dit chipset
Zie post op vorige pagina, van "aaa"

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb me er ook maar even aan gewaagd... en maar goed ook :)

Ik ben van 44,50 graden idle/ internetten naar 30,50 graden gegaan in 10 minuten, WOEI!
14 graden minder :D

Dat de version differs maakt niet uit... is alleen de header of zo.
Bij mij begint WPCredit nl op Vendor: 1106 , en in de KT266x file ( 1106B099.pcr ) komt er dan nog iets achter te staan. Voor een niet KT266a heb je de andere file nodig denk ik... die x zal wel voor A en een eventuele B versie van de KT266 chipset staan.

Je hoeft alleen maar op te letten of de registers 92 en 95 overeenkomen met de omschrijving uit de guide ( dus bit 7 van 92 is van STPGNT en bit 1 van register 95 is van de HALT Command Detect...

Veel succes :)

PS Gewoon eerst testen met alleen WPCredit, hangt ie dan, dan worden de instellingen tenminste niet weer uitgevoerd bij restart van Windows... heb je WPCRSET al uitgevoerd dan wel (en heb je een probleem).
Even during heavy gameplay, there are very noticeable differences of up to around 5C (Max Payne used for testing because I read that it used same engine as 3Dmark2001, thus a very intensive application).
Hmm, dat l*lverhaal over Max Payne == 3dMark2001 komt de betrouwbaarheid van die viahardware.com site niet ten goede ;)

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Op zondag 28 april 2002 14:31 schreef Stinger_ het volgende:

[..]

Zie post op vorige pagina, van "aaa"
ik heb dat gezien maar die file is van 761 chipset en ik heb 760 chipset is daar geen verschil tussen?

-Te huur

• Unicron
Ik had nog een theorie over het krakend geluid, graag jullie mening.

Kan het niet gewoon liggen aan de voltages, want door de tweak gaan de voltages veel meer schommelen. Misschien dat geluidskaarten maar ook usb controllers en sommige andere onderdelen dit gewoon niet leuk vinden. Naar mate je een iets minder goede voeding hebt dan kunnen die voltages namelijk best meer dan 5% afwijken van nominaal.

Ik kan dit dus niet testen, maar de mensen die er wel last van hebben kunnen die melden wat de uiterste waarden zijn van de schommelingen van de 5V en 12V lijn en wat voor voeding ze hebben. Misschien zien we dan een patroon

Verwijderd

Ik weet dat het krakend geluid kan komen als je een VIA chipset hebt, een SB Live! kaart en een GF2. Een oplossing is om in de BIOS de latency die standaard op 32 staat op 0 te zetten.

• Speed24
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 16:03 schreef Unicron het volgende:
heel verhaal :)
De temperatuur gaan drastisch omlaag, maar je hebt gelijk dat de voltages flink gaan schommelen :(

Divx films hebben corrupt geluid, en draaien maar op de helft van de normale snelheid... mp3's hebben ook corrupt geluid :(

VCore wisselt vaker van 1.79 tot 1.82, 5 volt is stabiel, 12 volt wisselt heel af en toe,
en de CPU fan wisselt van 6490 tot 6750 :(

Ik zet de fix snel weer uit, want geen geluid en geen divx'en kijken is me toch een iets te grote opoffering voor de lage temp :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Is dat HALT geintje niet hetzelfde als de 'Forced Athlon Cooling' functie bij cpucool?

Enige tijd geleden heb ik die FAC dus aangezet binnen cpucool met idd als resultaat krakend geluid :(

Nu heb ik geen SB Live meer maar een SB Audigy, dus straks thuis ff proberen, ben benieuwd...

I love watercooling

• Unicron
Maar zijn er ook mensen met een enermax voeding die hier last van hebben, want als er volgens mij 1 voeding is die de voltages stabiel kan houden is het een enermax

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

heb net gedan op mijn mobo maar ik zie nog niet echt verschil (had eerst dat ene proggie geprobeerd was maar 5 graden :( ) zal later wel ff posten welke waardes ik nu heb zonder had ik 46 graden

-Te huur

Verwijderd

Bij mij scheelt het helaas ook maar 5 graden ofzo :( Maarja, geen krakend geluid ofzo :)

Verwijderd

Ik ben vanmiddag aan het proberen geweest op een KT333 chipset.

Het werkt :)
Ik had het al eerder gedaan op een KT133 met een AMD 1.2, maar die liep toen regelmatig vast. Kijken wat deze doet.

Dit zijn nu mijn temps:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2130799585
:9

Mijn idle temp wás 52°

Ik heb in ieder geval met winamp nog niks vreemds gehoord :)

• Garrett

Garrett

Watercooler

Op zondag 28 april 2002 20:10 schreef Compeutje het volgende:

Ik had het al eerder gedaan op een KT133 met een AMD 1.2, maar die liep toen regelmatig vast. Kijken wat deze doet.
Ik heb een AMD 1200 en een KT133 plank, maar moet ik dan nog andere waardes veranderen dan bij de KT266 versies?

I love watercooling

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 20:33 schreef Garrett het volgende:

[..]

Ik heb een AMD 1200 en een KT133 plank, maar moet ik dan nog andere waardes veranderen dan bij de KT266 versies?
Je moet een ander PCR-file laden (weet niet precies meer welke) en dan gaat het om register 52.

Ik heb trouwens nu wel wat rare dingen in 3D (revolt).
Temp loopt dan stressed op naar 55°, wat eerst tegen de 60° was, dus het scheelt wel degelijk :)

• Brazza
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

ZO wat een temp, met wat voor koeler.
En bij mij loopt hij vast na een tijdje. Dus weer verwijders. :(

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 21:11 schreef Brazza het volgende:
ZO wat een temp, met wat voor koeler.
En bij mij loopt hij vast na een tijdje. Dus weer verwijders. :(
Gewoon een Spire Rock.
Maar ik zit te wachten op een Coolermaster HHC-001 :9
Het mobo wat ik heb schijnt ook een te hoge temp aan te geven.

Net even CMR2 gespeeld: temp loopt op naar 57° en is nu (na 3 min.) al weer 38°

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
heb hem aangezet effe, en me 12volt die standaart percies 12.20v is, ging naar 12.00, voor de rest zag ik heel even me beeld trillen , horizontaal, ow, op mijn bord is die optie van register 92 al standaart aan! klopt dat?

• Garrett

Garrett

Watercooler

Op zondag 28 april 2002 20:55 schreef Compeutje het volgende:

[..]

Je moet een ander PCR-file laden (weet niet precies meer welke) en dan gaat het om register 52.

Ik heb trouwens nu wel wat rare dingen in 3D (revolt).
Temp loopt dan stressed op naar 55°, wat eerst tegen de 60° was, dus het scheelt wel degelijk :)
Ja ok, maar welke bit :?
De kt133 PCR heb ik wel, dat is het punt niet :D

-update- heb bit 7 geprobeerd en idd temp zakt... maar krakend geluid :'(

I love watercooling

• Speed24
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 23:29 schreef Garrett het volgende:

[..]

Ja ok, maar welke bit :?
De kt133 PCR heb ik wel, dat is het punt niet :D
Moet je opzoeken bij de beschrijving... HALT en STPGNT bits moet je hebben ( precieze naam, zie bij de plaatjes op http://www.viahardware.com/haltcooling.shtm ).

• Garrett

Garrett

Watercooler

STPGNT heb ik idd veranderd in register 52 maar HALT heb ik (nog) niet kunnen vinden :(

Het scheelt bij mij na 5 minuten wel 3 graden, van 35 naar 32 graden, met kast dicht :) en niet overgeklokt (shame on me ;))

I love watercooling

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

heb het gedaan gister maar scheelt maar zo'n 5 graden :( wel jammer maar ja het is weer 5 graden minder warm :)

-Te huur

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 07:39 schreef Yagermeister het volgende:
heb het gedaan gister maar scheelt maar zo'n 5 graden :( wel jammer maar ja het is weer 5 graden minder warm :)
ik trek ook niet meer als 5 graden :'(

Verwijderd

Wat is nou het nut van deze tweak?? :? je stressed temp blijft namelijk hetzelfde en deze is toch de temp die problemen veroorzaakt. een idle temp van 30 of 45 graden boeit toch niet als de stressed temp bijv. 60 graden blijft.
en om nou te zeggen dat je een hogere overklok haalt, je klokt je pc over om hem idle sneller :? te laten draaien omdat deze dan koeler is, maar zo gauw deze stressed gebruikt wordt schiet de temp omhoog, wat resulteerd in vastlopers.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 09:21 schreef raoul het volgende:
Wat is nou het nut van deze tweak?? :? je stressed temp blijft namelijk hetzelfde en deze is toch de temp die problemen veroorzaakt.
Dat klopt niet helemaal

Zelfs na een uurtje Max Payne is mijn stressed temp toch nog 4-5° lager dan zonder deze tweak :)

• Nnoitra
  • Nu online
Meet jij je temp dan tijdens het spelen van Max Payne ?

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 11:36

dlmh

Lo-Fi

Ik heb de 761 northbridge van AMD en heb ook nu de tweak uitgevoerd op een AMD T-Bird 1.2GHz (266 FSB)

Temp ging van 45 -> 30 !!!! (And still dropping !!!)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 10:55 schreef Stinger_ het volgende:
Meet jij je temp dan tijdens het spelen van Max Payne ?
Tuurlijk doe ik dat ;)
Als ik Max Payne afsluit en de temp zie dan is hij al weer wat gezakt dus dat is nooit de actuele temp.

Kwestie van ff snel switchen naar het dashbord van MBM5

Verwijderd

gebruikt iedereen zijn CPU sensor van zijn mobo of zijn er ook mensen die met een externe sensor meten. ik wil dus weten of er niet alleen iets in aangepast wordt waardoor de uitkomst van de meting gemanipuleerd wordt.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-08 09:30

boesOne

meuh

Hiero een KT133
Net register 52 en 55 gedaan.. geen sound probs.. temp dalende van 42 naar 36.

Check register B0-03: de cpu dividers..
Heb een gelockte duron en heb bit 3 op 1 gezet, maar die springt meteen terug naar 0. vast omdat ie gelockt is..

Denk dat je zo met een unlockte amd de multiplier vanuit windows kan aanpassen..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Garrett

Garrett

Watercooler

Op maandag 29 april 2002 12:31 schreef -boesOne- het volgende:
Hiero een KT133
Net register 52 en 55 gedaan.. geen sound probs.. temp dalende van 42 naar 36.
Welke bit bij 55?

I love watercooling

• boesOne

boesOne

meuh

bit 1..

register is nu 00001011

staat geen halt of zo bij.. kweet niet of het zinvol is.. bit 52 klopt wel.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Garrett

Garrett

Watercooler

Thanks, snelle reactie, ben benieuwd...

Ik heb nu 52 weer origineel staan en alleen 55 gewijzigd, ben benieuwd.

I love watercooling

• boesOne

boesOne

meuh

Op maandag 29 april 2002 12:48 schreef Garrett het volgende:
Thanks, snelle reactie, ben benieuwd...

Ik heb nu 52 weer origineel staan en alleen 55 gewijzigd, ben benieuwd.
ben daar ook wel benieuw naar.. anders is alleen reg 52 zinvol..
wat voor mobo heb je ? ik hier een msiK7Tpro2A

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ik heb een Abit KT7A maar bij mij maakt alleen 52 iets uit, 55 veranderen maakt niet uit qua temperatuur en het geluid blijft ook goed..... dus met 52 krijg ik krakend geluid EN een lagere temperatuur, weinig zinvol dus :(

I love watercooling

• DJkim

DJkim

Shit ik heb nog steeds geluidskaart probleem. Temp daalt wel zodra Halt enabled staat, begint MP3 krakend geluid produceren.

Heeft iemand met Epox8KHA+ geprobeerd en what about sound?

Lucky Goldstar

• Garrett

Garrett

Watercooler

wat voor soundkaart heb je... dat staat namelijk niet in je sig :?

I love watercooling

• Unicron
Op maandag 29 april 2002 16:33 schreef DJkim het volgende:
Shit ik heb nog steeds geluidskaart probleem. Temp daalt wel zodra Halt enabled staat, begint MP3 krakend geluid produceren.

Heeft iemand met Epox8KHA+ geprobeerd en what about sound?
Ik heb de tweak gedaan op een Epox EP-8kha+ en ik heb nergens last van. ik gebruik de onboard sound :)

• boesOne

boesOne

meuh

Aha.. op de kt133 is dus alleen 52 zinvol.. hier ook onboard sound. Waarschijnlijk verergert dit tweakje de via/soundblaster bug.. :(

Verwijderd

Het aanpassen van het register i.v.m. het halt-commando gebeurt altijd op eigen risico.
Het op deze manier wijzigen van chipset-instellingen kan natuurlijk leiden tot instabiliteit of rare bijkomstigheden zoals krakend geluid.

Het is natuurlijk niet voor niks dat geen enkele mobo-fabrikant ook maar iets van deze opties in de BIOS laat zien.
Ze willen een stabiel en goedwerkend produkt op de markt brengen en niet een mobo met allemaal leuke tweaks, die het voor geen meter doet!

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

heeft iemand een linkje naar de pcr file voor een kt133a ?

wil dit nou ook wel is proberen..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 20:01 schreef megamuch het volgende:
heeft iemand een linkje naar de pcr file voor een kt133a ?

wil dit nou ook wel is proberen..
Op deze pagina staan ze onderaan

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Op maandag 29 april 2002 20:14 schreef Compeutje het volgende:

[..]

Op deze pagina staan ze onderaan
die is van de kt133.. ik heb een kt133 A is die hetzelfde?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• AlterEgo
  • Niet online
KT133(A) vrienden:
temps zijn leuk, maar met wat prutsen kun je ook je memory speed met 20% of meer verhogen. Veel spannender :)
Ik draai al een jaar met register 52 EB (temps) en opgeklopte memory-timings, zonder enig probleem, en met geforceerde memory timings.

Uitleg: http://www.viahardware.com/wpcreditkt133.shtm

Note: sandra 2002 is niet erg geschikt om verschillen in memspeed dmv. wpcredit-tweaks te meten (sandra 2001 wel).
Pagina: 1 2 Laatste