Zelf een hoorngeladen subwoofer maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Ik zit hier dus met 2 14cm woofers. Kan ik hiermee een (kleine) Hoorngeladen subwoofermaken zoals op deze site?:
http://www.decware.com/whorn.htm

Verwijderd

ja , ik heb net hetzelfde gedaan , maar mijn speaker waren 25cm

• Mad_Demon
Op vrijdag 26 april 2002 13:42 schreef Anthrax het volgende:
ja , ik heb net hetzelfde gedaan , maar mijn speaker waren 25cm
Hmz, maar kan ik met de maten die op de site staan mijn woofers gebruiken?

• Mad_Demon
Iemand :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zaterdag 27 april 2002 19:44 schreef Mad_Demon het volgende:
Iemand :?
http://f18.parsimony.net/forum31999/
http://melhuish.org/audio/index.htm
en kijk ook even op het forum van www.bd-design.nl

Dat whorn ding os voor drivers van ongeveer 2,5x zo groot als die van jou, ik zou dus niet die maten overnemen.

Kijk op bovenstaande links voor wat meer achtergrond info over hoorns ed.

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 17:18 schreef Mad_Demon het volgende:
Hmz, maar kan ik met de maten die op de site staan mijn woofers gebruiken?
Jah kan wel, maar de garantie dat er uit jouw woofer dan het maximale komt wat de speakers kunnen geven is er niet.

(ik neem aan dat je niet de zelvde speakers hebt dan op die website vermeld)

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

14 cm woofertjes zijn wel erg klein en schattig, maar of er echt een forse dreun uit te krijgen is betwijfel ik. misschien dat je met zo'n hoorn kast er een hoger rendement uit krijgt maar ik denk niet dat je echt in het lage rampe stamp bereik kunt komen met deze jongens. dan moet je echt gaan denken aan meer dan 30 cm woofers, heb ik ook in mn zelfbouw boxen zitten en daarmee gaat de hele flat op en neer :)

ik zou als ik jou was ff de specificaties opsnorren op google ofzo, als daaruit blijkt dat ze wat in het laag kunnen presteren, minder dan 50 Hz, dan zou ik es aan die kasten gaan denken, anders helaas niet....

blabla

Verwijderd

hehehe, een marmotten racebaan bouwen is erg veel werk, maar zeker de moeite waard! je komt er lekker diep mee en je haalt er een hoog rendement uit!!

bouwen :D

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik zou de speakers lekker in een push-pull systeem bouwen.. veel strakkere bass B-)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Mad_Demon
Op zaterdag 27 april 2002 22:07 schreef MidiMaze het volgende:
14 cm woofertjes zijn wel erg klein en schattig, maar of er echt een forse dreun uit te krijgen is betwijfel ik. misschien dat je met zo'n hoorn kast er een hoger rendement uit krijgt maar ik denk niet dat je echt in het lage rampe stamp bereik kunt komen met deze jongens. dan moet je echt gaan denken aan meer dan 30 cm woofers, heb ik ook in mn zelfbouw boxen zitten en daarmee gaat de hele flat op en neer :)

ik zou als ik jou was ff de specificaties opsnorren op google ofzo, als daaruit blijkt dat ze wat in het laag kunnen presteren, minder dan 50 Hz, dan zou ik es aan die kasten gaan denken, anders helaas niet....
In de Sub van de Labtec APX-4620 zit ook een 14cm (6 inch) driver. En daar komt wel een enorme dreun uit :P

Nou, Google kan geen info vinden.
Dit staat er op de achterkant van de woofer:
code:
1
2
3
AD 70610/W4
2422 257 37915
DD 00 937 94

Ik zal zelf nu even een klein onderzoekje doen met een toongenerator.

• Mad_Demon
Op zondag 28 april 2002 10:44 schreef gitaarwerk het volgende:
Ik zou de speakers lekker in een push-pull systeem bouwen.. veel strakkere bass B-)
wat is dat en hoe doe ik dat dan?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je hebt er een wat zwaardere versterker nodig.. ik heb verder helas geen bouwtekeningen liggen.. maar wat het is is het volgende

Het zijn 2 woofers die tegenover elkaar gericht zijn. Aangesloten in tegenfase, zodat ze elkaar nooit kunnen raken. Het fijne weet ik er neit van, maar ik weet wel dat et goed klinkt (ben een push-pull systeem freak)
misschien weet lampje of duck-twacy je er meer over te vertellen.. zoek eens op google voor meer info
(keywords : push-pull / Isobaric (ik zou voor het 2e gaan))

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Met zoeken kom je een eind hier, 2x 14 cm is wat mager voor een sub, de push/pull is inderdaad een goeie oplossing dan.

Verder, als je die bass uit de labtec setjes vet vind ga dan nooit een set beluisteren met een rel studio ofzo erin, kijk je opeens iets anders tegen de dingen aan. :)
Pagina: 1