Toon posts:

WinXP + Win98 Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 4 computers staan. 3 met win98 en 1 met winxp.
Verder heb ik een draytek router staan die via dhcp ip's uitdeelt en het internet verdeelt. Dit werkt allemaal goed. Als ik van win98 naar win98 iets kopieer gaat dat ook goed, maar als ik van win98 naar winxp of andersom iets kopieer krijg ik de volgende foutmelding : Netwerk is bezet of niet meer aanwezig. Het stomme is dat ie wel bezig gaat met kopieren en dan halverwege de foutmelding geeft. Dit gebeurt alleen bij het kopieren van bestanden kan wel bladeren en alles. Iemand ideeen hoe dit kan?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

staan de nic's allemaal gelijk? 10/100 fullduplex?

zet alles anders eens op half-duplex

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, de NIC's stonden allemaal op Auto, als ik die bij win98 op 100 HalfDuplex zet en reboot, krijg ik een windows beschermingsfout en moet ik in veilige modus opnieuw opstarten en weer terug zetten op automode. Dus dat werkt niet :(

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Heb je op de XP computers een guest account ingesteld?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 15:56 schreef www.Goku.nl het volgende:
Heb je op de XP computers een guest account ingesteld?
Nee er zit momenteel geen guest account in XP, zou die hierdoor problemen kunnen geven dan? Lijkt mij eigelijk van niet maar probeer het wel in de hoop dat het werkt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2002 @ 12:27:
maar als ik van win98 naar winxp of andersom iets kopieer krijg ik de volgende foutmelding : Netwerk is bezet of niet meer aanwezig. Het stomme is dat ie wel bezig gaat met kopieren en dan halverwege de foutmelding geeft. Dit gebeurt alleen bij het kopieren van bestanden kan wel bladeren en alles. Iemand ideeen hoe dit kan?
Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb dus hetzelfde probleem, en heb nergens een oplossing kunnen vinden.
Ik heb een netwerkje van 2 pc's, 1 met Win 98 en 1 met Win ME. Ze zijn met elkaar verbonden via een E-Tech ADSL Ethernet Router.
Een kopieeropdracht wordt wel gestart, er worden bestanden overgezet, maar na enige tijd krijg ik de foutmelding 'Netwerk is bezet'.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Verwijderd

hmm....
hier kom ik net achter:
- zodra de foutmelding komt zie ik op de pc waar de bestanden naar toe gaan een bestand van 0 bytes groot. Dit bestand is niet te verwijderen of wat dan ook, krijg dan de melding dat het in gebruik is
- zodra ik de pc reboot, of het IP adres vernieuwd heb, staat het bestand er wel met de juiste bestandsgrootte, alleen zijn de datum/tijd wel aangepast... in dit geval is het een jpg bestand, wat meteen niet meer leesbaar is...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 21:57 ]

Pagina: 1