Zoals de topic luidt: is het mogelijk om je camera (in mijn geval mijn Sony DSC S75) te gebruiken als externe schijf? Ik bedoel hiermee of het mogelijk is dat je voor overdracht van bestanden op je memorystick bijv. mp3 bestanden zet via de usb en dan op een andere computer weer leeg gooit? Is dit slecht voor de camera en geheugenkaart, of kan dit gewoon goed??
kan gewoon.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ja hoor is goed mogelijk. Mijn Oly c2040z kijkt alleen in de DCIM directory voor foto's en de rest maakt hem nix uit. Inmiddels heb ik trouwens al wel een SmartMedia readertje gekocht omdat ik het toch niet zo zag zitten om mijn cam elke dag mee te nemen naar mijn werk. Ik versleep alles tegenwoordig op die kaartjes. MP3's, andere downloads, thuis bewerkte foto's om ze hier online te zetten, enzovoorts. Hartstikke makkelijk.
...And the world goes on racing, like the world always will...
Soms uitermate handig
Moest een keer bij iemand wat drivers installeren die ik van internet had gehaald. Mijn diskettes waren allemaal verrot en het was te veel werk om een rewritable te branden; dus toen maar ff met de camera op en neer.
Ik dacht zo ook leuk plaatjes (zelf gemaakte JPG's) op de TV te kunnen projecteren, maar dat is me toen niet gelukt (jpg, zelfde formaat als foto). Blijkbaar zit er extra info in de foto (zoals datum) die vereist zijn voor het herkennen en weergeven van een foto door de camera.
Ik dacht zo ook leuk plaatjes (zelf gemaakte JPG's) op de TV te kunnen projecteren, maar dat is me toen niet gelukt (jpg, zelfde formaat als foto). Blijkbaar zit er extra info in de foto (zoals datum) die vereist zijn voor het herkennen en weergeven van een foto door de camera.
Verwijderd
We hebben het ook geprobeerd op een ixus v maar dit lukte niet. Is het bij ons soms de bedoeling om die bestanden, bijvoorbeeld mp3 in naam te veranderen in .jpg of .avi? en dat ie het dan wel doet?
sommige camera's kunnen erg kieskeurig zijn wat bestanden betreft. Sommige mp3spelers hebben dit ook. Renamen naar jpg is dan meestal wel een oplossing.
Verwijderd
Op mijn Olympus die ik al via USB en 98SE als externe schijf
zie, kan ik gweoon lezen en schrijven, alleen als ik klaar ben,
dan ziet de Camera zijn eigen formaat.
Maar dan moet je wel erg krap zitten met je HD's op je PC.
Ik heb een 64Mb SmartMedia, 100x hoogste resolutie.
zie, kan ik gweoon lezen en schrijven, alleen als ik klaar ben,
dan ziet de Camera zijn eigen formaat.
Maar dan moet je wel erg krap zitten met je HD's op je PC.
Ik heb een 64Mb SmartMedia, 100x hoogste resolutie.
ik heb een fuij finepix A201 met 128 MB en kan er gewwon allen op zetten alleen al ik de kaart wil lezen @ cam zegt i read error (duh) voor de rest wel handig
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik had zelf wel het idee dat het kon, maar toch maar eff vragen voor de zekerheid voordat ik mijn dure sony memorystick ging verknallen 
Ik vind het ook zeker handig, als je even wat wil kopieren naar een schijfje om wat mee te nemen, indien er geen brander aanwezig is. Diskettes vind ik zowieso verrot, kan niks op en die dingen doen het vaak nooit als je ze nodig hebt.
Maar bedankt dus allemaal!! En ik ga het ook zeker zo even proberen
Ik vind het ook zeker handig, als je even wat wil kopieren naar een schijfje om wat mee te nemen, indien er geen brander aanwezig is. Diskettes vind ik zowieso verrot, kan niks op en die dingen doen het vaak nooit als je ze nodig hebt.
Maar bedankt dus allemaal!! En ik ga het ook zeker zo even proberen
Is vet handig om ff wat zooi op mee te nemen jah...
(Met Sony videocamera + memorystick)
(Met Sony videocamera + memorystick)
wat kost zo'n reader?Op vrijdag 26 april 2002 14:23 schreef Parlor_Inventor het volgende:
Inmiddels heb ik trouwens al wel een SmartMedia readertje gekocht
Minder dan 45 euro
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
volgens mij snapt je camera het niet als je een mp3 ofzo erop hebt staan mar da zal geen kwaad kunne
Verwijderd
Weet iemand hoe je dit met een Canon Powershot A40 voor elkaar krijgt?
Want deze camera maakt geen verwisselbare schijf of wat dan ook aan als je hem aanzet, iets wat bij andere camera's wel het geval is!!!
Je kunt dus alleen met een fotoprogramma plaatjes uploaden naar je cam, probeer je op deze manier iest anders dan .jpg te uploaden dan vertikt ie het gewoon!!!
Heel wazig!!!
Want deze camera maakt geen verwisselbare schijf of wat dan ook aan als je hem aanzet, iets wat bij andere camera's wel het geval is!!!
Je kunt dus alleen met een fotoprogramma plaatjes uploaden naar je cam, probeer je op deze manier iest anders dan .jpg te uploaden dan vertikt ie het gewoon!!!
Heel wazig!!!
met mijn sony dsc-p5 geeft het geen probs..
ziet elke (windows) pc zo'n cam dan meteen als verwisselbare schijf? Met windows XP wordt mn cam idd meteen als schijf gezien. Maar ik heb het nog nooit geprbeerd met andere os'en.. ziet windows 98 hem ook meteen? Of moet je dan eerst extra drivers installeren?
Ik moet bij winMe eerst altijd ff de usb driver installen die op het cdtje staat die erbij zat. En daarna werkt alles prima. Als ik dat niet doe ziet ie hem alleen als een sony cybershot maar weet ie niet welke en kan ie hem ook niet benaderen.
Verwijderd
ja maar heeft iemand het al met een PS A40 geprobeerd want volgens mij doet die het jammergenoeg niet!!!
en ik kan er ook geen progje voor vinden
en ik kan er ook geen progje voor vinden
Pagina: 1