Toon posts:

[PERL] Het ophalen van gegevens en deze printen?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi GoT'ers,

Ik ben al een poosje bezig maar ik krijg een 'relatief' simpele uitvoering van mijn CGI-script maar niet voor elkaar...

De Situatie:

Ik heb een ASCII bestand, waarin een nummer staat, dit nummer is aan veranderingen onderhevig.

Nu wil ik mijn script dit bestand laten openen, lezen en het nummer dat erin staat weergeven in een HTML pagina ( met print "$nummer\n"; )

Kan iemand mij kortbondig een voorbeeld geven van de functie: open bestand, lees de waarde, print dit uit.

Uiteraard heb ik de betreffende dir al eerder aangegeven met $locatie

Alvast bedankt!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Zie de Perl manual, de Google directory over Perl (Tutorials), de GoT FAQ of een van de duizenden Perl tutorials die over dit onderwerp te vinden zijn met je favoeriete zoekmachine.

Verwijderd

Topicstarter
.... dit soort opmerkingen weer.... griebele grutjes... ;(

Ik weet ook wel dat met een beetje speurwerk het antwoord gevonden kan worden maar ik ben nog niet zo thuis in PERL, ik krijg hier vaker betere en meer overzichtelijke antwoorden dan al die FAQ's en Readme's

Meestal zijn er wel freaks die vrij snel een voorbeeld plaatsen waarmee men verder kan..

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zal het niet voorkauwen maarrrrr:

zorg dat we naar een browser kunnen printen

open bestand of sterf met een melding
zolang er shit in het bestand zit
stop deze shit in een variabele of print het op het scherm
sluit het bestand

hint: de eerste regel heeft te maken met je content-type en wordt afgesloten met "\n\n" zodat je browser het snapt.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op vrijdag 26 april 2002 12:38 schreef Kaoniyu het volgende:
.... dit soort opmerkingen weer.... griebele grutjes... ;(
En nog een grote bek ook. 't Moet niet veel gekker worden!

Dit forum gaat over programmeren, niet over manuals lezen. Als je wil weten hoe je in Perl een bestand moeten openenen (wat je letterlijk vraagt!) dan zoek je in de manual naar 'open'.

Verder staan er nog een hele zooi aandachtspunten in de FAQ waar je niet naar hebt gekeken. Topic hoort dus op slot. Ga eerst maar eens je eigen tijd gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 12:43 schreef Soultaker het volgende:

[..]

En nog een grote bek ook. 't Moet niet veel gekker worden!
Sjonge jonge zeg... wat fijne opmerking...

Mijn ervaring met dit soort vragen is dat er meestal wel uitleg gegeven wordt hoe het een en ander werkt maar als ik hiermee beledigend ben.. sorry hoor, ik hou mijn grote bek dan maar...

Blender je hebt in ieder geval een leidraad geven, thanX! Maar vanwaar de dubbele \n ? ik dacht dat dit niets meer was dan een 'Brake'?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En het gaat weer fijn richting flamewar.

Kaoniyu: het openen van een document in perl staat heel duidelijk in de vele perlmanuals en tutorials. Het gebruik van cgi verder ook.
Soultaker: Het mag nog altijd wel wat vriendelijker, hoezeer je ook gelijk hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.