Toon posts:

boot sequence.... / bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud pc-tje gekregen, dat het niet meer doet.
(Dell 486DX2-66)
Allereerst geeft hij aan 'harddrive failure'. Vervolgens geeft hij aan 'F1 to continue, F2 to bios'. Na F1 geeft hij de melding 'missing operating system' en daarna helemaal niets. Ook geen command prompt....
Als je naar de bios gaat, staat de instelling van de boot sequence op 'harddisk only'. Volgens de tekst ernaast zou je deze waarde kunnen veranderen naar 'diskette first', maar ik krijg deze waarde niet veranderd. (Op de pijltjes toetsen reageert hij niet, maar het ligt niet aan het toetsenbord - reeds gecheckt)
Ook geeft hij in de bios aan dat hij een 5,25 inch diskettestation heeft, terwijl er een 3,5 inch in zit. Ook dit krijg ik niet veranderd.
Biosversie is overigens A02.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Verwijderd

en met de PageUp en PageDown toetsen ?

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 12:12 schreef merulez het volgende:
en met de PageUp en PageDown toetsen ?
Ook vaak de + en - toetsen of enter en dan uit een menutje kiezen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na F1 geeft hij de melding 'missing operating system' en daarna helemaal niets. Ook geen command prompt....
Dat is normaal.. als je harddisk het niet doet kan hij geen OS vinden en dus krijg je ook geen commandprompt.
Probeer in de BIOS eens de schijven opnieuw te laten autodetecten. Het lijkt of de BIOS gewoon gereset is (batterijtje leeg?)

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 21:32
ook de spatie of enter wil men nog wel eens gebruiken om de opties te veranderen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

F5 en F6 kan het ook nog wel eens zijn in sommige gevallen.z

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48

LopeZ

Too much is never enough

Bios = Mobo, wordt dus [forum=7] ipv [forum=6] :)

Verwijderd

486dx2 66 mhz weggooien dat ding of aan het museum schenken is zonde van je tijd om daar moeite in te steken

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Router van maken, powered by Linux of BSD.... is dan nog best de moeite waard.
Pagina: 1