Toon posts:

Powercolor Geforce3 GTS

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb gisteren mijn TNT2 kaart bedankt en een Geforce3 GTS in de plaats gestoken. Ik had eerst een benchmark test gedaan (3D Mark 2000) en scoorde met mijn systeem 3054 punten. Met de nieuwe kaart (en detonator 28.32 driver) scoorde ik maar 5553 punten ??!! + MOHAA gaf steeds de OpenGL fout ?!

Ik toen maar de oudere drivers die bijgeleverd waren geïnstalleerd en de benchmark opnieuw geprobeerd => 8166 punten ??!! + MOHAA loopt perfect...

Is hier een logische verklaring voor ? Normaal moeten de nieuwe drivers toch beter/sneller zijn ???

Thanks
Mr Blitz

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

WTF is een Geforce 3 GTS?

edit: Als je een Geforce 2 GTS bedoelde zijn je scores gewoon goed.

En dat met die drivers, een verklaring? Mjah,.. eerst ff die drivers waar je TNT mee heb gewerkt eraf gooien en daarna alle deto's proberen totdat je de snelste hebt voor jouw kaart.
Mij boeit het niet want ik haal nog steeds zat FPS in Quake 3 met mijn Geforce 2 GTS.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Aan GTS te zien een Geforce2 GTS
Maar ik geloof dat die 3DMARK score meer iets is voor een Geforce3?
Waarom gebruik je niet 2001? 2001SE?

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 16:26
Da's helaas dus niet altijd zo (nieuwer is beter). Zoek maar eens naar nvidia driver benchmarks. Vaak is het voor oudere kaarten niet beter om drivers te upgraden. Eigenlijk moet je dus altijd proberen om te benchen met een paar versies. Nieuwere drivers voegen vaak een heleboel extra code toe voor nieuwe features die nog niet op oude kaarten in de hardware gebakken waren en dat loopt dan dus gewoon op je processor. Het is overigens wel een dramatisch verschil. Bench het nog eens met 3DMark2001? Die's wat zinvoller om performance in modernere spellen te testen. Benieuwd wat daar uitkomt.. Als de oudere drivers voor jou beter werken: gewoon die blijven gebruiken!
Tip: download niet altijd meteen de laatste nVidia drivers, deed ik vroeger ook maar weet nog met de eerste xp drivers dat ik constant crashes had, lag echt aan de drivers. Snap niet dat niet meer mensen daarover piepten want ik kon het reproduceren op meerdere pc's met diverse os'en en toch heeft die driver daar ruim 4 maanden als latest en whql certified versie gestaan...

Verwijderd

wat is het nou GeForce3 of 2? en waarom probeer je geen 3dmark2001(se)...

Verwijderd

Ben jij de Mr_Blitz die ik ken van de HVA ;P

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het is een Geforce3 (geen Ti200 of Ti500 maar gewoon de 3)

Ik zal straks es de 3D mark2001 proberen...

Sorry, ik ben niet die Mr Blitz ;-)

Bedankt voor de replies.

Mr Blitz

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
offtopic:
Op het forum hebben wij de regel om geen aanhef/groeten te gebruiken in posts ;) ("wij tweakers doen elkaar constant de groeten" o.i.d.)
Welkom op het GoT :)

heb je misschien toevallig FSAA aanstaan? Anders als je een VIA chipset hebt moet je misschien even de 4-in-1 drivers installeren (of updaten)...

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik heb alles gewoon laten staan zoals het standaard ingesteld staat... ik ben nieuw in deze wereld....

FSAA, kan ik die instellingen vinden door naar system en dan naar video adapter te gaan ?

Verwijderd

Topicstarter
misschiens effe mijn systeem uit de doeken doen:
AMD Athlon TB 1200
256 MB Apacer DDR Ram
Gigabyte moederbord
Geforce3 kaart 64 MB DDR

Verwijderd

T'is toch wel wat vreemd laag die score. Die haal ik ook met m'n Elsa Gladiac GF2MX 32 MB SDR en een Abit KT7-RAID met TB1333@1417 en de default bench in 3Dmark 2000 en 2001.
( op Windows ME). GF3 moet meer naar 10.000 en 6.000 respectievelijk gaan.

Probeer eens de driver helemaal te de-installeren, standaard PCI VGA te installeren, en de laatste VIA 4 in 1 drivers ...
Daarna de 28.32 drivers opnieuw installeren.

watzie ->
Hier werken die 28.32 drivers overigens wel veel beter, stabieler en sneller dan alle voorgaande.. ;)
Ik moest alleen wel Win98 SE upgraden naar Windows ME, anders wilden de 2x.xx drivers niet echt werken.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ga ik vanavond proberen en dan ga ik gelijk nog es testen op 3D 2000 en 2001 !

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb dus van het weekend mijn VIA 4-in-1 drivers geupdate + de 28.32 Detonator drivers geïnstalleerd....

Punten 3D 2000 => 8477
Punten 3D 2001 SE => 6186

Zijn dit goede waarden voor een Geforce3 op een AMD TB 1200 met 256 DDR ?

Als ik op de ORB ga vergelijken heeft iedereen driver 6.13.xxx en ik heb nog steeds 5.13.xxx ?? Hoe update ik deze driver dan ?

Sorry voor de domme vragen, is allemaal nieuw voor me... ooit moet je er toch mee beginnen, niet ? :)

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3dmark en er is een editknop om je reacties te editen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.