Toon posts:

MultiUser PHP + MySql (Windows)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk onder PHP met MySQL een multi-user applicatie te bouwen, hiermee bedoel ik locks/timestamps op de tabellen, zodat de data niet gecorrupt wordt, wanneer de één iets bewerkt wat de ander aan't verwijderen is bijv.

Heeft iemand hier ervaring mee, tips, of is het helemaal niet realiseerbaar? Max. 10 werkstations moeten ermee kunnen werken.

Verwijderd

Tuurlijk is dat mogelijk

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53

HenkS

Da_king alias HenkS

tja zoiets heb ik ook eens naar gekeken

wat eenvoudiger is:

als user aan iets gaat editen (is natuurlijk alleen bij editen het probleem)

sla je het desbetreffende veld op in een string (je plakt gewoon de hele zooi in een string...

als de user dan op submit drukt, haal je de string nog eens op en vergelijkt het met de eerder gemaakte string... zijn ze gelijk laat je de wijziging plaats vinden, zo niet geef je een melding terug dat ondertussen iemand al iets heeft gewijzigd,

snappie?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus timestamps en record id onthouden (i.v.m. deleten), maar is er ook een functie om de database te reserveren voor een set handelingen, een soort batchbewerking, en daarna pas weer vrij te geven, zodat deze batch bewerking atomair kan plaatsvinden, of alles, of niet, want ik neem aan dat er geen commit en rollback mogelijk is in MySQL.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53

HenkS

Da_king alias HenkS

nee die zijn niet mogelijk

en zoek eens op www.mysql.com op lock(ing) je hebt wel tabel lock volgens mij

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:19
MySQL ondersteund met de InnoDB table manager gewoon transacties voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een heel stuk wijzer geworden, vooral dat InnoDB is interessante. Alvast bedankt!

• _.Luke._
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07-2021
Volgens mij is record en fieldlocking ook niet mogelijk...

Trying is the first step towards faillure...

Pagina: 1