Modem in Computer of via router...

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 17:30
Hallosie,

Ik zit hier op het werk en we hebben een probleem... onze Lan Modem gaat alsmaar over de kop omdat ie z'n NAT table vol heeft... nu wil een kijken als dat op te lossen is door er een computer tussen het netwerk en de Lan Modem te zetten...

Nu is mij vraag... wat is beter... een modem kopen en daarmee direct op het internet komen...

Of via een proxy oid verbinding maken met de Lan Modem...

Het is trouwens een Diva LAN ISDN Modem

Verwijderd

ik denk niet dat een proxy je probleem gaat oplossen... je krijgt dan wel alleen maar connecties vanaf je proxy maar de nat table wordt niet kleiner (je isdn modem moet nog steeds alle sessie info vasthouden...)

het betekent dus gewoon dat je teveel sessies te gelijkertijd opzet... dus of een betere lan modem kopen of je internet gebruik beperken (bv. een dns caching only server intern neerzetten kan al schelen)

• Slagroom
Dus jij zegt die Lan Modem weg en dan die DNS caching only server direct met het inet laten verbinden...

• Slagroom
Wat is eigelijk de meest eenvoudig te beheerende maar toch uitgebreide, veiligste, snelste (bandbreedte) en mooiste manier?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 26 april 2002 12:44 schreef Monstar.nl het volgende:
Dus jij zegt die Lan Modem weg en dan die DNS caching only server direct met het inet laten verbinden...
Bedoel je niet overal router ipv modem :?
Een modem kan niet NAT'n. :)

Nee hij bedoelt dat je zelf nog een dns server runt die je locaal laat cachen en je clients die laat gebruiken.
Voordeel hierbij is dat je een centrale DNS cache hebt.

Dus als 10 pc's een adres willen resolven zal er dit maar 1x over je NAT router gaan en de andere 9 keren leest de DNS server ze uit z'n cache.
Dat bespaart je wel wat externe connecties.
Op vrijdag 26 april 2002 13:51 schreef Monstar.nl het volgende:
Wat is eigelijk de meest eenvoudig te beheerende maar toch uitgebreide, veiligste, snelste (bandbreedte) en mooiste manier?
Waarvoor :?
Op vrijdag 26 april 2002 12:34 schreef betweter het volgende:
ik denk niet dat een proxy je probleem gaat oplossen... je krijgt dan wel alleen maar connecties vanaf je proxy maar de nat table wordt niet kleiner (je isdn modem moet nog steeds alle sessie info vasthouden...)
Surfen via een proxy op de router is wel een oplossing want doen moet je niet meer NAT'n.

Btw: kan je niet de lifetime van de NAT mappings verlagen ?
Zodat ze sneller gedelete worden ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Slagroom
Het is voor een kantoor met ca 15 man...

• Slagroom
Is die lanmodem wel nodig trouwens?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:29

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 26 april 2002 14:22 schreef Monstar.nl het volgende:
Het is voor een kantoor met ca 15 man...
15 kantoorpc's en je NAT tabel zit al vol :?
Op vrijdag 26 april 2002 19:05 schreef Monstar.nl het volgende:
Is die lanmodem wel nodig trouwens?
Als je een ISDN modem koopt en in een pc steekt een daar een router of proxy van maakt niet.

Dat ding is trouwens een routen niettegenstaande ze hem "LAN modem" noemen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

internet via:

kabel: cisco 1605 €1200
ISDN: cisco 1601 €1200
ADSLoI: cisco 826 €800
ADSLoP: cisco 827 €800

oI = over ISDN
oP = over POTS

1 keer configureren, doet die het de rest van je leven (let op mijn woorden, hij overleeft je interne netwerk)

en dat voor een keertje 2000 tot 2500 piek uit tegeven...
ik zeg het je...

beste oplossing.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1